Inlägg från: Pentra |Visa alla inlägg
  • Pentra

Skaffa barn med reumatism

Ett tips är att testa att byta ut Metotrexat och sprutor mot de helt naturliga och ofarliga MSM, Boswellia, Gurkmeja, C-vitamin och D-vitamin mm. Men, det kan ta mellan 2 veckor till några månader innan man märker tydliga resultat, vilka sedan vanligtvis blir än bättre under ytterligare 6-12 månader. Å andra sidan så kan belöningen alltså bli att man helt slipper att ta det harmfulla och immunsänkande Metotrexatet öht. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Pentra
    Feliciaeberstein skrev 2020-01-08 16:13:09 följande:
    Har redan prövat det, var utan mediciner i 3 månader under hösten pga operation och antibiotika. Åt massor med ingefära och gurkmeja, åt även avocado och massor med vitaminer men jag hade ont i slutändan ändå tyvärr..när medicinerna va helt ute ur mitt system så kunde jag knappt gå.

Det är höga doser som är mer avgörande. För min del så var det MSM (+C-vitamin, som ökar effekten) samt Boswellia som avgjorde och fick igång läkningsprocessen ordentligt. Men, jag var också tvungen att gå upp till en utspridd dagsdos på mellan 1-2 matskedar MSM om dagen + 3 g C-vitamin samt 0.5 matskedar Boswellia. Jag var tvungen att leta på Tyska läkarsidor för att hitta information gällande effektiv dos. ... Med vänlig hälsning, Pentra
Svar på tråden Skaffa barn med reumatism