Jag jobbar som socialsekreterare för barn och unga - Fråga mig vad du vill
Vad jobbar du inom? Är det ekonomi? Hur ser en dag ut för dig?
Vad jobbar du inom? Är det ekonomi? Hur ser en dag ut för dig?
Hej. Hur kommer det sig, att om det inkommit orosanmälan flera gånger, om våld mot barn? Som andra anmält. Och att polisen anmält, att socialtjänsten inte gör en anmälan då till polisen? Personen i fråga, har pratat sig ur allt, och får alla till att tycka synd om den? Det enda som hänt, är att personen ifråga, erbjudits en föräldrar utbildning? Personen i fråga, går knappt på den. Och istället svartmålar den andra föräldern. Så den andra föräldern får stå till svars för alla anklagelser? Och på så vis har den misshandlade föräldern, lyckats byta focus på sig själv, så allt handlar om den förälder som inte gjort nåt? Ser inte socialtjänsten igen sådant här beteende? Att den som är misstänkt, gör allt, så focus ska handla om den andra, som inte är misstänkt? Har socialtjänsten någon som helst kunskap i hur psykopati fungerar?
Vad är det för typ av våld?
Socialtjänsten gör alltid en bedömning om polisanmälan ska göras eller inte. Ofta när det rör våld mot barn rör det sig om våld för att man inte kunnat hantera ett trotsigt barn eller liknande. Då behöver man föräldrautbildning för att lära sig hantera barnen rätt.
Läs mitt föregående svar också. Är du vårdnadshavare är du skyldig att skydda dina barn om de blir utsatta för våld.
På min arbetsplats kan vi mycket om denna typen av föräldrar och vi tror inte så hårt på en förälder kommer till ett möte endast för att snacka skit om den andra....
Vad är det för typ av våld?
Socialtjänsten gör alltid en bedömning om polisanmälan ska göras eller inte. Ofta när det rör våld mot barn rör det sig om våld för att man inte kunnat hantera ett trotsigt barn eller liknande. Då behöver man föräldrautbildning för att lära sig hantera barnen rätt.