• Anonym (asdf)

Jag jobbar som socialsekreterare för barn och unga - Fråga mig vad du vill

Anser du att det är dina egna eller skattebetalarnas pengar/resurser du delar ut?

• Anonym (asdf)
    Anonym (Soctanten) skrev 2020-01-06 23:54:00 följande:

Antar att det du menar är om jag beviljar insatser och bistånd som att det vore mina egna pengar dvs väldigt restriktivt eller om jag betalar pengar till höger och vänster för att det är skattebetalarnas. Jag beviljar bistånd och insatser till dem som har behov av det, varken mer eller mindre.

Om den här tråden ska fylla någon mening så behöver du svara på de frågor vi ställer.

Det låter lite olyckligt att du beviljar bistånd och bistånd till alla som söker med behov. Det kan ju vara ett behov av mer pengar till knark eller till en bröstförstoring. Nästa fråga är väl om du har läst någon juridik?
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Soctanten) skrev 2020-01-08 19:59:57 följande:

Att du inte lämnar barnet till den föräldern som utsätter den för våld. Umgänge kan t ex ske tillsammans med umgängesstöd. Umgängesstöd kan ni få via familjerätten om ni båda är med på det. Det är då en utomstående person. Annars kan umgänge ske tillsammans med andra anhöriga ni har eller att du är med vid umgänge. Detta för att säkerställa att barnet inte blir utsatt för våld under umgänget. Går den andra föräldern inte med på detta så kan denne inte få träffa barnet. Han kan då gå till rätten och stämma dig på umgänge och anmäla dig för umgängessabotage så det är viktigt att du faktiskt har på fötterna att barnet blir utsatt för våld och inget du tror eller känner på dig. Du borde också polisanmäla själv annars kan även detta ifrågasättas. Varför du inte gjort detta om du vet att barnet blir utsatt för våld.