Mamma kastar ut mig
Låter som din mamma har ledsnat på att försörja en vuxen kvinna. Du erbjuder dig att ta fullt ansvar över städningen i ditt rum och laga mat en gång i veckan? Du är vuxen och borde kunna göra mycket mer än så.
Skulle jag vara din mamma så skulle jag ha mycket högra krav på dig. Laga mat lika ofta som alla andra vuxna i hushållet, betala endel av mat och lite hyra, städa rummet helt själv, hjälpa till att städa resten av lägenheten, tvätta all din tvätt själv, diska lika mycket som alla andra vuxna i hushållet. Skulle du inte gå med på den så skulle du bli utkastad.
Mitt tips till dig är att söka in till en skola få csn. Får du inte bo kvar så sök lägenheter också men då får du nog ta csn lån. Altenrativt. Sök jobb som bara den. Åk runt till olika arbetsplatser visa upp dig. Jo det finns jobb du kan få utan direkt någon utbildning men det blir svårt. Men försöker du tillräckligt mycket finns det chans ändå ska du se. Lagerjobb, städ mm.. var inte kräsen ta det du får först. Så du får referenser och erfarenheter så du senare kan söka dig andra jobb.
Kommer bli kämpigt till en början men bestämmer du dig för att lära dig ta ansvar över ditt liv så tror jag det kan vara nyttigt för dig att faktiskt vara tvungen att bli mer vuxen och ansvarsfull.
Tänk på att du nu kostar pengar för din mamma eftersom hon köper din man, betalar hyran. Din mamma får mer att städa när du bor där. Låter som du inte tillför så mycket alls faktiskt. Tänk själv hur jobbigt det skulle vara atr ha en vuxen människa som lever på dina pengar, sttökar ner ditt hem.
Hur som helst lycka rill i vuxenlivet som nu står för dörren!