Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

"Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?

Anonym (***) skrev 2020-01-05 16:11:57 följande:

Nej, du skriver inte rakt ut att du gillar  terrordåd, så det  ska du inte beskyllas för. Men om trådstarten handlar om farliga  incels som kan vara kapabla att döda/skada kvinnor och du svarar så här:

De allra flesta incels är nog fredliga snälla killar som är lessna över att ingen vill ha dem.

så uppfattas det som ett stort förminskande av problemet. Och att du själv inte förstår det, visar ju på en stor brist på empati hos dig. 

Är det verkligen så du skulle svara din egen dotter om hon kom hem och var orolig efter att ha träffat en läskig kille? 

• Anonym (Anonym)
    Tecum skrev 2020-01-05 19:15:16 följande:

Hej! Det har ingen betydelse för frågeställningen om det är en kvinna eller man, det har jag inte heller påstått. Orsaken till att jag tolkar TS som en kvinna är dela att kvinnor är i stor majoritet på FL, dels hennes negativa attityd mot incels som skiner igenom i hennes inlägg. TS har inte heller förstått vad incel innebär utan tolkar det som kvinnohatande oskulder som sitter och runkar framför datorn och funderar på våld mot kvinnor. Medan incel i själva verket betyder män som inte har sex men vill.

Om TS mot förmodan är man har han samma fördomar och det är inget jag försvarar. Och det har som sagt ingen betydelse för frågeställningen.

Du verkar fortfarande inte ha läst trådstarten, det är INTE fördomar utan något som SÄPO varnar för.

Det som diskuteras i tråden är fortfarande inte din egna föreställning om snälla oskyldiga män som inte får sex utan den gruppen incels som är ett stort och växande hot mot kvinnor och som redan begått flera terrorattentat mot kvinnor i USA.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Huvudet i sanden) skrev 2020-01-05 19:18:31 följande:

Som kvinna har hon nog svårt att förstå hur mycket män det är som sitter ensamma.

Tråden handlar INTE om den typen av män som du tänker på, LÄS trådstarten innan du uttalar dig.
  • Anonym (Anonym)
    DanneHade skrev 2020-01-05 19:26:24 följande:

Då är trådstarten fel ifrån början. INCEL = involuntary celibate.

Får du inte ligga trots att du vill ligga under en ganska lång tid. Ja då är du en incel.

Så fort du börjar prata om att "Incel ideologin" så har du börjat tillsätta egna ingredienser på ett begrepp som innan inte hade dem. Det rör sig inte om en grupp med en utstakad homogen ideolog som nazister eller jihadister.

Och bara för att en inflytelserik person på SÄPO tycker annorlunda ändrar inte det definitioner.

Terroristerna kallar sig själva för INCELS!

"Ahn-Za Hagström talar om våldsbejakande extremism på ett seminarium i Göteborg. Hon pratar om ensamma män som lever i ofrivilligt celibat, och som drivs av hat mot både kvinnor och samhället i stort.

Männen möts i olika forum på nätet och kallar sig själva för incels, involuntary celibacy, ofrivilligt celibat, och är en rörelse som växer enligt säkerhetspolisen."
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (***) skrev 2020-01-05 20:11:03 följande:

Ingen här drar alla incels  över en kam, en läskunnig person vet vilka män som avses. Kan du läsa TS och inte förstå vilka män det handlar om?

Att gå OT är att förminska.

• Anonym (Anonym)
    Tecum skrev 2020-01-05 20:08:44 följande:

Läs #178 så förstår du vad jag menar. Vi måste skilja på incels och incel-rörelsen. det är INTE att förminska problemet, däremot förstoras problemet av de som drar alla incels över en kam. 

Ingen i tråden drar alla incels över en kam, tråden handlar enbart om incels från incel-rörelsen även fast du gång på gång envisas med att ta upp ensamma män som inte har sex, de har inte ens med tråden att göra.

Så vem är det egentligen som inte kan skilja på incels (terror-rörselse) och ensamma skötsamma singelmän?

Ensamma skötsamma singelmän som inte har sex kallas INTE för incels, incels är ett begrepp som betyder ungefär män i celibat som skyller det på kvinnor och är våldsamma mot kvinnor. precis DET som står i trådstarten.

Jag ber dig ännu en gång att läsa trådstarten innan du uttalar dig.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Olive) skrev 2020-01-05 20:23:21 följande:

Men du fattar väl att det är bara en minoritet av alla incels som är terrorister precis som det är en liten del av alla muslimer som är det. Vi har inte haft ett enda terrorbrott av incels i Sverige och 4 totalt i USA. Är det ett allvarligt hot då?

Du har nog läst lite fel, det står att det har varit FLERA terrorattentat i USA, inte 4.

Det står inte hur många attentat det varit.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Olive) skrev 2020-01-05 20:29:31 följande:

Till skillnad från dig så läser jag på lite mer än bara din kära TS.

Källa på det tack.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Olive) skrev 2020-01-05 20:28:55 följande:

Kära nån.... man blir mållös över dina uttalanden och din bristande kunskap.

"Bristande kunskap" jag antar att den meningen är riktad till dig själv?

Det står klart och tydligt vad incels är och vilka typer av incels det handlar om. Att du försöker flytta fokus från sakfrågan är en annan sak.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Förebygga genom att skapa hopp) skrev 2020-01-05 23:30:54 följande:

Jag vill informera om att det finns även något som heter "Femcels" (Kvinnliga Incels) det kan vara intressant att googla om och läsa. De är väldigt få men kompenserar detta genom att vara väldigt väldigt arga. På både feminism och män. Så de är ungefär som riktigt tokiga feminister som hatar män fast de hatar feminister också.  

Hittar ingen information om det på google förutom att det ordet enbart förekommer i ett amerikanskt diskussionsforum på nätet liknande familjeliv. Men nu ska vi inte diskutera OT här utan hålla oss till sakfrågan.
Svar på tråden "Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?