Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

"Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?

Anonym (Anders K) skrev 2020-01-05 13:20:33 följande:

Nej det tycker jag inte. Tycker du det? Om du inte tycker det, tycker du det är relevant att föra en diskussion om vad orsakerna kring varför de blir som de blir?

Du skrev "Det handlar om att förstå dem lika mycket som att fördöma."

Ska man förstå varför de mördar kvinnor? Jag förstår inte det alls, och vill inte förstå det heller eftersom det aldrig är okej eller förståeligt att mörda andra människor.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anders K) skrev 2020-01-05 13:20:33 följande:

Nej det tycker jag inte. Tycker du det? Om du inte tycker det, tycker du det är relevant att föra en diskussion om vad orsakerna kring varför de blir som de blir?

Är du möjligtvis själv en incel eftersom du benhårt försvarar incel-rörelsen? Inget illa menat.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anders K) skrev 2020-01-05 14:07:02 följande:

Hur löser man ett problem utan att förstå det?

Hur brukar man lösa ett sånt problem?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anders K) skrev 2020-01-05 14:20:12 följande:

Exakt hur vet jag inte. Men man måste ju börja med att förstå varför de tänker och känner som de gör, och hur de har blivit så hatiska. Jag vet knappt nånting om det, men det kan ju finnas massor av orsaker. Hur arbetar man för att förebygga annan terrorism då? Kriminella gäng, hur brukar arbetet mot dem vara? Det finns säkert en hel del likheter. 

Man börjar med att låsa in dem på livstid.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anders K) skrev 2020-01-05 14:21:08 följande:

Var har jag gjort det? 

I dina kommentarer.
  • Anonym (Anonym)
    KlantSmurfen skrev 2020-01-05 14:25:33 följande:

Alexa Wolf:

Kvinna döms för förtal mot Ulf Malmros | Aftonbladet

www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1nxp6Q/kvinna-doms-for-fortal-av-ulf-malmros

Suck.... inte konstigt att världen ser ut som den gör när så många män försvarar kvinnomisshandel och mord.

Det finns en anledning till att mäns våld mot kvinnor är den vanligaste dödsorsaken bland unga kvinnor. Många kvinnor söker hjälp men tas inte på allvar pga människor som försöker förminska problemen, istället offras kvinnoliv.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-05 14:29:52 följande:

Suck.... inte konstigt att världen ser ut som den gör när så många män försvarar kvinnomisshandel och mord.

Det finns en anledning till att mäns våld mot kvinnor är den vanligaste dödsorsaken bland unga kvinnor. Många kvinnor söker hjälp men tas inte på allvar pga människor som försöker förminska problemen, istället offras kvinnoliv.

Det är en mycket skrämmande och farlig utveckling vi ser.
  • Anonym (Anonym)
    Tecum skrev 2020-01-05 14:31:23 följande:

Begreppet incel betyder rakt översatt ofrivilligt celibat, alltså män som saknar sex. Det har inget att göra med varken oskulder, kvinnohat, våld eller terrorism. En incel kan även vara en man som lever i en relation men där hans partner inte längre vill/kan ha sex. Sedan har begreppet kapats både av vissa bittra män och av feminister och kopplats ihop med utanförskap, samhällshat, kvinnohat och våldsbenägenhet. De personer och den rörelse som avses är en försvinnande liten del av de som rent objektivt kan betecknas som incels. Att använda det som det görs av dig, TS och andra här i tråden är lika begåvat som att påstå att alla muslimer är terrorister eller att alla djurvänner är dårar som släpper ut minkar och terroriserar bönder!

Eller att likställa alla som sympatiserar med feminismen med de värsta radikalfeministerna, då kanske du förstår... 

Jag vet att det kan vara svårt att förstå men det finns faktiskt incels som är farliga och begår terrordåd därav trådstarten. Det är värt att uppmärksamma, inte förminska.

Och det som diskuteras i tråden är faktiskt den gruppen incels som är farliga och begår terrordåd, inte de fredliga oskyldiga incels.

Så vi kan egentligen släppa diskussionen om oskyldiga incels och fokusera på sakfrågan i trådstarten.
  • Anonym (Anonym)
    Tecum skrev 2020-01-05 14:31:23 följande:

Begreppet incel betyder rakt översatt ofrivilligt celibat, alltså män som saknar sex. Det har inget att göra med varken oskulder, kvinnohat, våld eller terrorism. En incel kan även vara en man som lever i en relation men där hans partner inte längre vill/kan ha sex. Sedan har begreppet kapats både av vissa bittra män och av feminister och kopplats ihop med utanförskap, samhällshat, kvinnohat och våldsbenägenhet. De personer och den rörelse som avses är en försvinnande liten del av de som rent objektivt kan betecknas som incels. Att använda det som det görs av dig, TS och andra här i tråden är lika begåvat som att påstå att alla muslimer är terrorister eller att alla djurvänner är dårar som släpper ut minkar och terroriserar bönder!

Eller att likställa alla som sympatiserar med feminismen med de värsta radikalfeministerna, då kanske du förstår... 

Jag vet att det kan vara svårt att förstå men det finns faktiskt incels som är farliga och begår terrordåd därav trådstarten. Det är värt att uppmärksamma, inte förminska.

Och det som diskuteras i tråden är faktiskt den gruppen incels som är farliga och begår terrordåd, inte de fredliga oskyldiga incels.

Så vi kan egentligen släppa diskussionen om oskyldiga incels och fokusera på sakfrågan i trådstarten.
  • Anonym (Anonym)
    KlantSmurfen skrev 2020-01-05 14:41:09 följande:

Om någon i tråden har försvarat kvinnomisshandel och mord i tråden kan du citera de inläggen så vi kan skälla på dem tillsammans men om du inte hittar några såna inlägg så skulle man ju kunna tro att du fantiserar lite.

"Det finns en anledning till att mäns våld mot kvinnor är den vanligaste dödsorsaken bland unga kvinnor."

Och du har naturligtvis statistik du kan länka till?

Du är själv en av dom som sitter och förminskar problemen, men när man ställer dig till svars så låtsas du som att det regnar. Din argumentationstaktik håller inte.
Svar på tråden "Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?