• klyban

"Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?

pyssel skrev 2020-01-07 17:03:49 följande:
    Inte riktigt. Du menar nog att det är en smula förmätet, arrogant och fördomsfullt att uttala sig allvetande om andras sexualitet. Folk är trötta på att du tar till det där med "hybris" i så många felaktiga sammanhang.

Men personligen tycker jag det är väldigt bra om farliga incels endast utövar sina lustar på en realdoll eller en robot (eller en brödrost) och inte på en intet ont anande kvinna i en gångtunnel eller ett joggingspår.

Det är hybris när man berättar hur saker och ting är, och sen är det gigantiska fel i resonemanget.

Och där man använder sig själv och den sjävuppfattningen de har, som en måttstock.
    Det är en helt vanlig traditionell hybris som vi pratar om här.

Sexrobotar är det bästa som kan hända, inte bara för incels.
    Men givetvis inte för alla, för påstår man det så har den också hybris.
    Dock går det aldrig komma fram till det löser så mycekt problem, precis som dildon och dess derivat.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    nihka skrev 2020-01-07 22:30:09 följande:
    Mer eller mindre, men det är fritt att tolka som man vill.

Men nu valde jag brödrost. Mina inlägg är inte särskilt designade för att passa någon särskild individs neuronbanor.
    Vi märkte.
  • klyban
    pyssel skrev 2020-01-07 17:33:34 följande:
    Nej.

De incels tråden handlar om vill ha sex med snygga tjejer, gärna en relation på sina egna snäva villkor också. "Vanliga" incels, varför tror du att robotar skulle vara en lösning som fungerar för flertalet av dessa? Tror du inte att de vill ha riktigt sex och riktiga relationer, särskilt mtp hur mkt ensamhet de ger uttryck för? Hmm.. lite förmätet av dig att tro att sexrobotar skulle vara "det bästa som kan hända" för närhetstörstande källarmän. Eller "hybris", som du skulle kalla det.

En överdriven självupfattning som berättar vad ropbotsex är, och det enda det kan vara.
    Robotsex är fantastiskt för alla som anser detta, och inget du kan ändra på och om du försöker så kommer hybrisen med hyckleriet.

• klyban
    pyssel skrev 2020-01-08 06:36:48 följande:
    Du blandar som vanligt ihop det OCH mig med någon.JAG har inga invändningar mot sexredskap om du tror det. Däremot delar jag inte uppfattning med de som tror att hatande incels ändrar inställning till kvinnor för att de onanerar med robotar.
    Svara inte mig då, är det inte rätt enkelt?
  • klyban
    pyssel skrev 2020-01-08 07:07:53 följande:
    För att du har problem med läsning? Ja, så kan man också se det, men jag tar mig ändå friheten att ifrågasätta vad du skriver.
    Nej inte alls.
  • klyban
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-09 15:04:38 följande:
    Det jag skrev.
    skriv nått med substans istället.
  • klyban
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-09 19:28:37 följande:
    Dina kommentarer blir allt mer osammanhängande.

Följer din substanslöshet, öka den då om du anser detta är ett problem att du inget säger.

Knappast mitt problem.

• klyban
    Anonym (Hlkb) skrev 2020-05-23 13:49:58 följande:
    För terrorbrott.

Terrorbrott är en så fatalt felaktig rubricering som man vet inte riktigt vart man ska ta vägen:
    Dock finns det andra grova rubriceringar som skulle passa mångfalt bättre på problemet.

• klyban
    Anonym (Hlkb) skrev 2020-05-23 15:02:11 följande:
    Nej, det är inte felaktigt. Finns flera fall i USA där kvinnor blivit utsatta för terrorbrott av incels.
    Nope, du missar totalt.
  • klyban
    Anonym (Hlkb) skrev 2020-05-23 15:18:10 följande:
    Du missar totalt genom att inte läsa trådstarten. Det framgår tydligt där.
    Nope
  • klyban
    Anonym (Hlkb) skrev 2020-05-23 16:00:19 följande:
    Från trådstarten:

"Det finns exempel på flera terrordåd i USA och Kanada från de senaste åren, direkt riktade mot kvinnor och där männen haft kopplingar till incel-rörelsen. Det handlar oftast om ensamma gärningsmän och dåd som är svåra att förutse.

Rörelsen kräver ökad uppmärksamhet från Säpo, konstaterar Klas Friberg.

? Vi har sett ett antal tragiska exempel ute i världen där individer utifrån den här rörelsens ideologi har begått grova våldsbrott, och den är sannolikt växande. Därför är den besvärande för oss i Sverige, och i hela västvärlden.

Från scenen förklarar Ahn-Za Hagström hur mäns hat mot kvinnor växer till en frustration mot hela samhället."

Nope, finns inget du kan säga ens som gör det till terrorbrott, att försöka omdefiniera vedertagna begrepp ändrar inte innebörden.

Och terror brott mot kvinnor, kan det bli först när man utför ett terrorbrott mot kvinnor, men såklart har du omdefinierat terrorbrott, ja, då kommer du fortsätta låtsas.

Så NOPE!!!

• klyban
    Anonym (Hlkb) skrev 2020-05-23 16:23:06 följande:
    Men snälla, det är så enligt SÄPO men visst du behöver inte tro på SÄPO.
    Vad tjänar du på att förminska mäns våld mot kvinnor genom att avfärda fakta som lögn?

Nope, det existera ingen logik i nått du säger, och förrringar vad terrorbrott faktiskt är.

Men om man bombad en kvinnokonferens, det är först då vi kan bröja rpata om terrorbrott, inte ens sekund före.

Det du pratar om är en helt annan tragedi, dock inget med terrorbrott är.
    Dina försöka att omdefiniera terrorbrott är bara gjorda av svaga semantiska övningar av dig.
    Berättar du inte har ett intresse för kvinnor ens, utan någon form av udda och farlig populism.

Och detta på ett reellt problem för kvinnor, vill du kvinnor så illa att du inte ens kan adressera frågan på rätt sätt?

För jag kan inte se något positivt med det du säger, utan det omvända bara.

Svar på tråden "Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?