• nihka

"Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?

pyssel skrev 2020-01-06 14:52:58 följande:
    Undrar just vilken slags poäng du själv är aspirant på med den missriktade salvan. Spännande att få höra lite om var man kan få godhetspoäng, är inte riktigt lika insatt som du i just det... Lite synd bara att de som ordar om godhetspoäng o liknande uttryck brukar föra tesen om en fördelningspolitik i sexlivet, till manliga incels fördel. Alltså inte speciellt goda själva. Men du kanske hade några riktiga förslag, med riktiga ord, om hur region och kommun ska göra mer för att förebygga VBE från incels?
    Språkbruket avslöjar. Googla "godhetspoäng" och "godhetsknarkare" och se ungefär på vilka typer av platser du hamnar. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    pyssel skrev 2020-01-06 15:12:28 följande:
    I en annan, väldigt snäv, korridor
    Jepp!
  • nihka
    Anonym (Travis) skrev 2020-01-06 15:24:06 följande:
    Ett stort problem är också att psykvården ofta bara tar sig an de till synes mest akuta fallen. Alla kommer inte in på psykvården och storgråter och skakar av ångest. En del personer har en glad mask utåt, och har kanske inte riktigt förmåga att visa sina äkta känslor fullt utåt. Vilket gör att de blir hemskickade med lite atrarax, och tror att det ska lösa sig av sig själv. Men det är nog dessa individer som är farligast, eftersom de faller under radarn och har en mask utåt. Sen heter det ju "i de lugnaste vatten."
    Jag gör också kopplingen att vi (inte jag personligen) aldrig mått sämre (mätt i exempelvis trycket på BUP) och ökningen av (toleransen för) extremistiska åsikter.
  • nihka
    Anonym (Klasse) skrev 2020-01-06 15:34:36 följande:
    Jo precis, som när man googlar ord som "förminska" så kan man se ungefär var man hamnar för på platser Flört
    Och din poäng med att man hamnar på olika ordlistsajter är...
  • nihka
    Anonym (Klasse) skrev 2020-01-06 16:15:49 följande:
    Känner mig glad i alla fall över att du tog dig tid att ta en skärmbild som var ämnad just till mig.
    Var glad istället att någon kunde bena ut dina förvirrade slutsatser.
  • nihka
    Tecum skrev 2020-01-06 16:13:52 följande:
    Ja det är märkligt att det skulle behövas 200 inlägg för att lära folk att skilja på incels och incels, att det inte funkar att dra alla över en kam.
    Nu hoppas jag att vi kan gå över till att diskutera vad man kan göra för att förebygga att  ensamma och olyckliga män dras in i våldsbenägna subkulturer.
    Inte alls. De allra flesta hade fullt klart för sig vad det handlade om.
  • nihka
    Anonym (Maktbalans) skrev 2020-01-06 19:15:34 följande:
    Sexrobotar fråntar ju kvinnor den sexuella makten så de måste man ju racka ner på.
    Suck. Om någon vill knulla en typ brödrost så varsågod, men de flesta vill helst ha mänsklig kontakt.
  • nihka
    Anonym (Klasse) skrev 2020-01-06 22:55:41 följande:
    Men varför ska du vara sån "översittare" då? Men jag gillar ju det så det gör inget.
    Du misstar dina felaktiga slutsatser och att att folk påtalar dem samt att du inte tål det med översitteri.
  • nihka
    Anonym (Klasse) skrev 2020-01-06 22:56:59 följande:
    Om fröken kunde vara lite mer observant med tidigare inlägg så kunde hon läsa sig till att det handlade om MÄNSKLIGA" sexrobotar, inte brösdrostar!
    Det är du som inte är observant och projicerar.

En TYP brödrost är inte detsamma som en brödrost i bokstavlig mening. När du ändå är igång och googlar, slå upp "liknelse." 
  • nihka

"metaforisk liknelse"? Är du klar med att visa din okunnighet nu?

Anonym (Klasse) skrev 2020-01-06 23:58:58 följande:

En väldigt konstig liknelse i så fall, om det skulle vara ungefär en brödrost hur kan man ens i så fall komma i närheten av att ha sex med en (typ) brödrost, hur skulle det vara praktiskt möjligt?? Eller menar du att det skulle vara nån metaforisk liknelse? Du borde i alla fall tänka på hur du förmedlar DINA idéer och åsikter så folk inte hela tiden misstolkar. 

Suck och dubbelsuck. Har någon annan lust att förklara varför man väljer en brödrost som liknelse för en fitta?
  • nihka
    Anonym (Toaster) skrev 2020-01-07 06:55:09 följande:
    Konstig jämförelse. En brödrost är ju inte tillverkad av läder Tungan ute
    Du illustrerar så fint poängen i den här trådstarten.
  • nihka
    Anonym (Klasse) skrev 2020-01-07 11:27:26 följande:
    Aha nu förstår jag! Du menar för att det är två "hål" i en brödrost och det jämför du med en kvinnas könsorgan och bakdel alltså. Och att en brödrost blir varm precis som en vagina är. Men du kunde ju lika gärna jämfört med ett stickproppsuttag också. Det hade jag nog förstått bättre.
    Mer eller mindre, men det är fritt att tolka som man vill.

Men nu valde jag brödrost. Mina inlägg är inte särskilt designade för att passa någon särskild individs neuronbanor.
  • nihka
    pyssel skrev 2020-01-07 14:53:13 följande:
    Jättebra liknelse för en realdoll IMHO. En macka eller en dubbelmacka och tio inställningar :)
Svar på tråden "Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?