• nihka

"Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?

Anonym (Förvånad) skrev 2020-01-04 23:11:27 följande:
    Stor grupp?
    Tillräckligt stor för att det ska finnas en enbart i denna tråd och fyra som håller med honom. Kan ju förstås vara ett utslag av en multireggare som håller med sig själv, men en iaf.
  • nihka
    Anonym (Normalt) skrev 2020-01-05 12:11:47 följande:
    Det enda man kan utläsa ur artikeln är att gruppen är växande, vilket förstås inte är bra, men den omnämns inte som stor. Det räcker med en galning så är det iofs illa nog.
    Som bara råkar finnas i tråden as we speak.
  • nihka
    Anonym (Normalt) skrev 2020-01-05 13:23:42 följande:
    Det skulle ju kunna slå tillbaka på kvinnor så det vill hon nog helst undvika att diskutera :)
    Herre jösses! Det är väl aldrig en kvinnas "fel" att en man ratas.

Det kvinnliga släktet har inte som livsuppgift att se till att inga män blir utan kvinna och de män som tar till våld för att de ratas ska INTE försvaras!
  • nihka
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-05 14:22:48 följande:
    Man börjar med att låsa in dem på livstid.
    Terrorister av alla slag ska behandlas som de terrorister de är.
  • nihka
    Anonym (Förebygga genom att skapa hopp) skrev 2020-01-05 15:05:57 följande:

Jag har märkt att det här är en grupp som vill väldigt mycket, men egentligen kräver ganska lite.

Lyckas man bara få dessa män att tro att det kanske kan lösa sig för dem så försvinner "incelideologin" i veckor/månader i taget tills nästa "dipp". För att få hopp krävs ofta väldigt lite, bjuder en kvinna på ett leende, en kort pratstund, en gnutta sympati osv. så gör det väldigt mycket för dem.

Nej, man bjuder inte terrorister på ett leende, en kort pratstund eller en gnutta sympati och pratar du förebyggande så får du det att låta som det är kvinnor som skapar dessa terrorister.
  • nihka
    DanneHade skrev 2020-01-05 18:30:17 följande:

Korrekt! Det du beskriver kallas hypergami, och kvinnor (och även män fast kanske inte lika extremt) är naturligt hypergama. Inte kritik ifrån min sida det är en viktig del av vår evolution. Men som du säger så har det en baksida och inte bara för män.
    De fåtal män kvinnor konkurrerar om räcker inte åt alla, vilket innebär att en betydande del kvinnor ställs mellan valet att nöja sig med en man av lägre kvalité, eller med ett liv som ensamstående. Problemet för kvinnan i det här fallet är att hennes attraktionskraft är störst emellan 20-30 och därefter faller ganska snabbt (detta eftersom kvinnors "attraktionsarsenal" bygger nästan enbart på utseende, till skillnad ifrån männens som är mer varierat). Många kvinnor som väntar för länge får inte ens valet att nöja sig med en man av lägre kvalité, de får inget val alls och vi börjar se det statistiskt redan nu.

Det finns ett större problem här på samhällsnivå och det är vår befolkningsutveckling. Detta fenomen är förmodligen en av, eller kanske rentav den drivande faktorn bakom våra alltmer fallande födelseantal. I slutändan kan paradoxalt nog kvinnans totala frigörelse här i väst komma att leda till att konservativa kulturer med högre födelseantal ersätter oss och slutligen vår kultur med sin egen, och därigenom raderar våra/kvinnans framsteg.

Det är ett scenario som måste tas på allvar då det om rådande trender fortsätter, är dit vi är på väg.

Kräks
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    DanneHade skrev 2020-01-05 20:00:48 följande:

Terroristerna? Nå vilka är dessa.

Är varje enskild sexuellt frustrerad man som mördar någon nu en "incel-terrorist"? Är det metodologin vi vill använda.
    Innebär det då att varje enskild muslim som mördar någon nu är en islamist?

Nej därför att uppsåtet avgör brottsbeteckningen. Om du mördar någon i Islams namn (ideologin islam) då är du en islamist. Men du kan inte mörda någon i "incels namn" FÖR... DET... ÄR... INTE... EN... IDEOLOGI.

Detta är så ofantligt korkat att det är rentav skrämmande att det kommer ifrån säpo. Allt detta kommer göra är att bli ytterligare en bräcka att dänga dessa unga, ensamma och sorgsna män i huvudet med.

"Lyssna på vad de har att säga!?? De är ju incels, incels är ju för fan terrorister".

Vilket i sin tur gör dem ännu mer alienerade. Tills de till slut radikaliseras för att hitta någon form av gemenskap och då blir det längs samma gamla gränser som alltid. Vi är utstötta p,g,a invandrare (nazism), p,g,a staten och institutioner (anarkism) osv.

Vill ni ha ett namn för män som skadar kvinnor av ideologiska skäl så hitta för i helvete på ett nytt. Kom inte och ta en term som redan är allmänt känd, i bruk och beskriver en betydande andel män. Behöver jag förklara varför det är korkat?

Nej, det är inte korkat att varna för incels som begår terrorbrott vilket är vad SÄPO gör utan att ta upp alla incels.
  • nihka

Nu när det förhoppningsfullt är etablerat att tråden handlar om incels som riskerar att begå terrorhandlingar eller som begått terrorhandlingar så anser jag att det behöver läggas (polis)resurser på detta växande problem så vi har en beredskap som för alla typer av terrorism.

• nihka
    Anonym (Klasse) skrev 2020-01-06 14:20:41 följande:
    Ja men som vanligt i FL-trådar så gapar folk att "DET ÄR SÅ HEMSKT! NÅT MÅSTE GÖRAS" men knappt nån verkar vara intresserad av att diskutera VAD som kan göras. Samlar ni godhetspoäng eller?
    Du behöver inte titulera mig "ni", "du" duger fint.

Varför skulle någon "samla godhetspoäng" av att erkänna ett problems existens, argumentera emot de som vill förminska eller helt förneka problemets existens och svara på TS fråga om att man anser att det är bra att (polis)resurser läggs på att motverka denna typ av växande terrorism? Konstigt resonemang.
  • nihka
    Kramklubba skrev 2020-01-06 14:56:24 följande:

Sååå största problemet i Sverige är män. Ja landet faller snabbt nu.

Neeej. Inte största utan ett växande problem. Största problemet är enligt min erfarenhet bristande källkritiskt förhållningssätt och problem med läsförståelse.
Svar på tråden "Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?