Inlägg från: Anonym (Huvudet i sanden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Huvudet i sanden)

"Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?

DanneHade skrev 2020-01-05 18:30:17 följande:

Korrekt! Det du beskriver kallas hypergami, och kvinnor (och även män fast kanske inte lika extremt) är naturligt hypergama. Inte kritik ifrån min sida det är en viktig del av vår evolution. Men som du säger så har det en baksida och inte bara för män.
    De fåtal män kvinnor konkurrerar om räcker inte åt alla, vilket innebär att en betydande del kvinnor ställs mellan valet att nöja sig med en man av lägre kvalité, eller med ett liv som ensamstående. Problemet för kvinnan i det här fallet är att hennes attraktionskraft är störst emellan 20-30 och därefter faller ganska snabbt (detta eftersom kvinnors "attraktionsarsenal" bygger nästan enbart på utseende, till skillnad ifrån männens som är mer varierat). Många kvinnor som väntar för länge får inte ens valet att nöja sig med en man av lägre kvalité, de får inget val alls och vi börjar se det statistiskt redan nu.

Det finns ett större problem här på samhällsnivå och det är vår befolkningsutveckling. Detta fenomen är förmodligen en av, eller kanske rentav den drivande faktorn bakom våra alltmer fallande födelseantal. I slutändan kan paradoxalt nog kvinnans totala frigörelse här i väst komma att leda till att konservativa kulturer med högre födelseantal ersätter oss och slutligen vår kultur med sin egen, och därigenom raderar våra/kvinnans framsteg.

Det är ett scenario som måste tas på allvar då det om rådande trender fortsätter, är dit vi är på väg.

Tyvärr står inte biologi högt i kurs här på forumet.
    Anonym (Förebygga genom att skapa hopp) skrev 2020-01-05 18:40:17 följande:
    Anar en hur det fungerar så kan en få tag i väldigt bra och roliga snubbar på dejtingsidor.  Sålla bara bort alla som ser ut som fotomodeller och skriv till andra som verkar intressanta. Så gott som ALLA kommer svara dig, sen kommer ju givetvis inte alla vara intresserade men det finns ändå många som vill skriva ett par rader osv. Bra för oss ensamma andrasorteringsdamer det där, om man förstår sig på detta.
    Som man kan man skriva ett trevligt meddelande till enögda, tandlösa, blandmissbrukande, barbamammor med tre dagars skäggstubb och bmi på 43 utan att få svar.
    Anonym (Förebygga genom att skapa hopp) skrev 2020-01-05 18:40:17 följande:
    Anar en hur det fungerar så kan en få tag i väldigt bra och roliga snubbar på dejtingsidor.  Sålla bara bort alla som ser ut som fotomodeller och skriv till andra som verkar intressanta. Så gott som ALLA kommer svara dig, sen kommer ju givetvis inte alla vara intresserade men det finns ändå många som vill skriva ett par rader osv. Bra för oss ensamma andrasorteringsdamer det där, om man förstår sig på detta.
    Som man kan man skriva ett trevligt meddelande till enögda, tandlösa, blandmissbrukande, barbamammor med tre dagars skäggstubb och bmi på 43 utan att få svar.
    Anonym (Förebygga genom att skapa hopp) skrev 2020-01-05 18:51:50 följande:
    Nu är jag inte fullt så illa, missbrukar inte och tänderna är i behåll osv. men jag kan erkänna att det är väldigt sällan jag inte får svar när jag skriver till någon snubbe. Nu vill ju givetvis inte alla ha mig, men svar och ett par meddelanden fram och tillbaks får jag nästan alltid. Så det är en skillnad absolut. 
    Är du kvinna?
    Anonym (Förebygga genom att skapa hopp) skrev 2020-01-05 19:10:19 följande:
    Ja. Eller mer kärring numera.
    jaha
    Tecum skrev 2020-01-05 19:15:16 följande:
    Hej! Det har ingen betydelse för frågeställningen om det är en kvinna eller man, det har jag inte heller påstått. Orsaken till att jag tolkar TS som en kvinna är dela att kvinnor är i stor majoritet på FL, dels hennes negativa attityd mot incels som skiner igenom i hennes inlägg. TS har inte heller förstått vad incel innebär utan tolkar det som kvinnohatande oskulder som sitter och runkar framför datorn och funderar på våld mot kvinnor. Medan incel i själva verket betyder män som inte har sex men vill.
    Om TS mot förmodan är man har han samma fördomar och det är inget jag försvarar. Och det har som sagt ingen betydelse för frågeställningen.
    Som kvinna har hon nog svårt att förstå hur mycket män det är som sitter ensamma.
Svar på tråden "Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?