• klyban

"Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?

KlantSmurfen skrev 2020-01-05 14:09:09 följande:

Länkdumpa är inte att diskutera ens, utan för undvika diskussion.
    Incels med hat mot kvinnor är ett problem, varför låtsas om annat för?

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    KlantSmurfen skrev 2020-01-05 14:25:33 följande:
    Alexa Wolf:
    Kvinna döms för förtal mot Ulf Malmros | Aftonbladet
    www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1nxp6Q/kvinn...

Det är hur bra som helt att man döms förtal om man ljuger om andra.
    Men vem inbillar sig annat?

Vi förstår ju att det är en provokation av dig, men det du tar upp där saknar helt betydelse för nämnda fråga i TS.

Och svar på TS är ja, vi måste hålla ett öga på dessa destruktiva krafter i samhället, som inbillar sig ed har någon legitimitet i deras "krav".
    Och det finns mer att hålla ögat på, dock de flesta långt ut på höger och ungefär hälften i mängd på vänster sidan.
    Alla lika farliga och havererade och man ska aldrig släppa blicken ifrån dom.

• klyban
    KlantSmurfen skrev 2020-01-05 14:44:27 följande:
    Du får gärna länka till något om terrordåd utförda av incels i Sverige

Varför vänta tills det sker för?
    Låter faktiskt inte så intelligent alls.
    Utan detta är ett problem som bör adresseras, för rörelsen är farlig i denna form.

Men att det är farligt, innebär inte vi msåte radera incels, men väl få dom att förstå de äger inga kvinnor och har INGE rättigheter mot kvinnor.

Och hade dessa stolpskott lärt sig vara trevliga och mysiga mot kvinnor, än sett dom som hål att stoppa sin kuk i.
    Så hade inte diskussionen ens uppstått.
    Dock har jag aldrig fattat varför en del tror sig kunna bete sig hur som helst mot kvinnor, och sen är de förvånade att de inte får knulla.
    Det tyder inte på en högre intelligens precis.

Det finns de som tar yrken enbart för att få knulla mycket, och vad tror man sker om man är otrevlig mot kvinnor, ja, ingen sex alls är svaret ser vi.
    För jag vet man kommer där ta upp kvinnor som gillar bli tagna och gillar otrevligheter och tänder på det.
    Men vad de få har med resten av alla kvinnor och göra vet jag inte, för det är inget argument för nått.

• klyban
    KlantSmurfen skrev 2020-01-05 15:02:51 följande:
    Samma användare jag diskuterat samma artikel med förr?
    Länka till dödsorsak hos unga kvinnor i Sverige.

Din argumentationstaktik håller inte.

Det är inte svart och vitt, det finns mer än frliga incels som är ett problem i samhället på området.
    På tal om argumentationstekniker som inte funkar.

• klyban
    Anonym (Anders K) skrev 2020-01-05 15:39:48 följande:
    Förstår du inte att du sårar personer när du skriver och påstår såna allvarliga saker?

Varför svarar du dig själv?
    Är du en som sitter på två stolar för retas, eller vad är detta?

• klyban
    pyssel skrev 2020-01-05 18:38:12 följande:
    Du förstår väl att det var ett tillägg??

Nej, absolut inte, då jag inte följt personen eller diskussionen.
    Var inte det extremt uppenbart?

• klyban
    pyssel skrev 2020-01-05 18:49:21 följande:
    Jo, det var det, varför frågan var retorisk.

Har ingen som helst betydelse för mina svar, varken på h*n eller dina inlägg.
    Frågan kvarstår oavsett.

• klyban
    nihka skrev 2020-01-06 23:49:06 följande:
    Det är du som inte är observant och projicerar.

En TYP brödrost är inte detsamma som en brödrost i bokstavlig mening. När du ändå är igång och googlar, slå upp "liknelse." 

Du får du faktiskt berätta din liknelse.

Men vad ska den liknelsen ger vet ingen, för det existerar inga punkter som gör det till en sak för nått.

Sexrobotar är fantastiskt bra, och det bästa av allt ingen har med det och göra heller.
    Kan inte komma på något argument någonsin som klan ändra detta och när en person finner en sexrobot bättre än en kvinna/man.
    Och ska man försöka, så kommer extremt mycket hybris komma om att man minsann bestämmer vad som är det enda rätta.

Men en del känner sig hotade av sexrobotar, men låter som en av de bästa idéerna i hela den mänskliga historien för rätt många.

• klyban
    pyssel skrev 2020-01-07 15:38:17 följande:
    ".. så kommer extremt mycket hybris komma om att man.. "? Va?!

Om man bestämmer över andra i tron man är den enda som säger det rätta, så har man en hybris.
    Var det för svårt att förstå för dig?

Och den "diskussion" som nu följer kommer aldrig ens berätta vad du ville ha sagt eller undra.
    Och då om vi ska våra tidigare erfarenheter med dig.
    Eller ska du överraska?

Men återkom när du ska försöka med sexrobotar, för det är där hyrbisen är som jag pratar om kan finnas

• klyban
    pyssel skrev 2020-01-07 16:07:58 följande:
    Jag undrade vad det obegripliga du hasplar ur dig betyder. Använd ord du förstår och i rätt sammanhang, gärna med hyfsad meningsbyggnad. "Hybris" är inte ordet du letar efter.

Vad ska jag "försöka med sexrobotar"?

Man har en hybris om man berättar för en annan att detta är det enda sättet och se på det.
    Och det gör man DEFINITIVT i detta område.

Svar på tråden "Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?