Inlägg från: Anonym (Förebygga genom att skapa hopp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förebygga genom att skapa hopp)

"Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?

Jag har märkt att det här är en grupp som vill väldigt mycket, men egentligen kräver ganska lite.

Lyckas man bara få dessa män att tro att det kanske kan lösa sig för dem så försvinner "incelideologin" i veckor/månader i taget tills nästa "dipp". För att få hopp krävs ofta väldigt lite, bjuder en kvinna på ett leende, en kort pratstund, en gnutta sympati osv. så gör det väldigt mycket för dem.

Jag tycker förövrigt det är bra att hotet tas på allvar och uppmärksammas samt diskuteras. Med arga muslimer som begår terrordåd är det annars lätt hänt att andra farliga typer glöms bort bara för att de är färre.

Varför sex är så svårt för många män idag är för att vi inte behöver ge män sex längre. Vi måste inte gifta oss för att kunna leva drägligt, vi kan vara själva med barn osv. Mestadels är det ju givetvis en bra sak, men det har ju även en baksida. Tex fler incels, fler ensamma män.

Kvinnor behöver inte idag nöja sig med en man som är bra. Vi kan söka efter män vi anser är bäst om vi vill, vilket gör att fler män faller bort. Våra mormorsmödrar valde kanske mellan 3 olika män som fanns tillgängliga för henne. Idag kan vi välja mellan 3000, och väljer vi fel kan vi lätt välja om.

För er blir det ju en stor skillnad. Konkurrera med 2 andra friare förr,men ni behöver konkurrera med 3000 idag.  Tyvärr leder detta ofta till att många kvinnor väljer samma man. Ur ett stort urval kommer en majoritet kvinnor sålla bort ungefär samma personer, och välja ungefär samma.

Pissarro2 skrev 2020-01-05 18:23:05 följande:
    Det är ungefär så det fungerar på dejtingsidor, en liten mängd män får en majoritet av alla mail.
    Anar en hur det fungerar så kan en få tag i väldigt bra och roliga snubbar på dejtingsidor.  Sålla bara bort alla som ser ut som fotomodeller och skriv till andra som verkar intressanta. Så gott som ALLA kommer svara dig, sen kommer ju givetvis inte alla vara intresserade men det finns ändå många som vill skriva ett par rader osv. Bra för oss ensamma andrasorteringsdamer det där, om man förstår sig på detta.
    DanneHade skrev 2020-01-05 18:30:17 följande:

Korrekt! Det du beskriver kallas hypergami, och kvinnor (och även män fast kanske inte lika extremt) är naturligt hypergama. Inte kritik ifrån min sida det är en viktig del av vår evolution. Men som du säger så har det en baksida och inte bara för män.
    De fåtal män kvinnor konkurrerar om räcker inte åt alla, vilket innebär att en betydande del kvinnor ställs mellan valet att nöja sig med en man av lägre kvalité, eller med ett liv som ensamstående. Problemet för kvinnan i det här fallet är att hennes attraktionskraft är störst emellan 20-30 och därefter faller ganska snabbt (detta eftersom kvinnors "attraktionsarsenal" bygger nästan enbart på utseende, till skillnad ifrån männens som är mer varierat). Många kvinnor som väntar för länge får inte ens valet att nöja sig med en man av lägre kvalité, de får inget val alls och vi börjar se det statistiskt redan nu.

Det finns ett större problem här på samhällsnivå och det är vår befolkningsutveckling. Detta fenomen är förmodligen en av, eller kanske rentav den drivande faktorn bakom våra alltmer fallande födelseantal. I slutändan kan paradoxalt nog kvinnans totala frigörelse här i väst komma att leda till att konservativa kulturer med högre födelseantal ersätter oss och slutligen vår kultur med sin egen, och därigenom raderar våra/kvinnans framsteg.

Det är ett scenario som måste tas på allvar då det om rådande trender fortsätter, är dit vi är på väg.

Jag visste faktiskt att det kallas för hypergami. Det är ganska lätt för oss att lura det "systemet" eller vad man skall kalla det. Alla tjejer går efter de "bästa" killarna. jag skriver bästa inom "" för att de inte är det alltid, bara ser ut att vara det. Om en då bara sänker sina krav litegrann och väljer bort de snubbarna mot de en gillar bäst av de vanliga snubbarna så blir det en del rajtan tajtan med roliga, hyfsat snygga män även för en överviktig kärring som en själv :D haha, nu skriver jag väldigt rått och lite väl ärligt... Ursäkta. 
    Anonym (Huvudet i sanden) skrev 2020-01-05 18:42:37 följande:
    Som man kan man skriva ett trevligt meddelande till enögda, tandlösa, blandmissbrukande, barbamammor med tre dagars skäggstubb och bmi på 43 utan att få svar.
    Nu är jag inte fullt så illa, missbrukar inte och tänderna är i behåll osv. men jag kan erkänna att det är väldigt sällan jag inte får svar när jag skriver till någon snubbe. Nu vill ju givetvis inte alla ha mig, men svar och ett par meddelanden fram och tillbaks får jag nästan alltid. Så det är en skillnad absolut. 
    Anonym (Huvudet i sanden) skrev 2020-01-05 18:53:25 följande:
    Är du kvinna?
    Ja. Eller mer kärring numera.

Jag vill informera om att det finns även något som heter "Femcels" (Kvinnliga Incels) det kan vara intressant att googla om och läsa. De är väldigt få men kompenserar detta genom att vara väldigt väldigt arga. På både feminism och män. Så de är ungefär som riktigt tokiga feminister som hatar män fast de hatar feminister också.  

Svar på tråden "Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?