Inlägg från: Anonym (Anders K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anders K)

"Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?

De allra flesta incels är nog fredliga snälla killar som är lessna över att ingen vill ha dem.

• Anonym (Anders K)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-05 12:33:25 följande:
    Uppenbarligen inte då incels-terrorister är ett växande problem.
    Det handlar om att förstå dem lika mycket som att fördöma.
  • Anonym (Anders K)
    Anonym (Normalt) skrev 2020-01-05 12:40:30 följande:

Jag känner en handfull fullständigt harmlösa män som "blivit över". Välutbildade, sociala, bra jobb, stabil ekonomi. rökfria, dricker måttligt, lugna och städade. Vi går ut och äter ibland och jag är den enda som är gift. Vi är i femtioårsåldern och då tillhör vi generationen där mannen uppvaktar och kvinnan väljer.

De har helt gett upp och satsar istället på sina jobb och hobbies.

En av dem kallar sig för osynliga mannen :) Man vet ju inte om man skall skratta eller gråta...

Räknar dem sig som incels?
  • Anonym (Anders K)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-05 12:52:30 följande:
    I tråden diskuteras de incels som är farliga och som ingår i en terror-rörelse. Varför försvarar du dom?
    Varför flyttar du fokus på vad som diskuteras i tråden?
  • Anonym (Anders K)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-05 13:01:46 följande:
    Så du tycker att det är helt okej för dem att mörda kvinnor?
    Nej det tycker jag inte. Tycker du det? Om du inte tycker det, tycker du det är relevant att föra en diskussion om vad orsakerna kring varför de blir som de blir?
  • Anonym (Anders K)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-05 13:51:01 följande:
    Du skrev "Det handlar om att förstå dem lika mycket som att fördöma."

Ska man förstå varför de mördar kvinnor? Jag förstår inte det alls, och vill inte förstå det heller eftersom det aldrig är okej eller förståeligt att mörda andra människor.
    Hur löser man ett problem utan att förstå det?
  • Anonym (Anders K)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-05 13:53:10 följande:
    Är du möjligtvis själv en incel eftersom du benhårt försvarar incel-rörelsen? Inget illa menat.
    Spelar det någon roll`?
  • Anonym (Anders K)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-05 14:10:16 följande:
    Hur brukar man lösa ett sånt problem?
    Exakt hur vet jag inte. Men man måste ju börja med att förstå varför de tänker och känner som de gör, och hur de har blivit så hatiska. Jag vet knappt nånting om det, men det kan ju finnas massor av orsaker. Hur arbetar man för att förebygga annan terrorism då? Kriminella gäng, hur brukar arbetet mot dem vara? Det finns säkert en hel del likheter. 
  • Anonym (Anders K)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-05 14:13:56 följande:
    Det förklarar ju varför du så benhårt försvarar terroristerna och terrordåden de utfört.
    Var har jag gjort det? 
  • Anonym (Anders K)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-05 14:23:22 följande:
    I dina kommentarer.
    Citera gärna för jag kan inte hitta det.
  • Anonym (Anders K)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-05 14:22:48 följande:
    Man börjar med att låsa in dem på livstid.
    Då har de ju redan begått brottet. Hur förebygger det kommande brott?
  • Anonym (Anders K)
    Anonym (Anders K) skrev 2020-01-05 15:36:28 följande:
    Det är ju fruktansvärt kränkande att påstå något sådant att jag skulle försvara terrordåd som de utför utan några som helst belägg för det! Hur kan du skriva det?

Om du har läst i ett inlägg något som du tolkat som detta så citera det då och fråga vad jag menar och tänker kring det.
    Förstår du inte att du sårar personer när du skriver och påstår såna allvarliga saker?
  • Anonym (Anders K)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-05 15:45:10 följande:
    Det är möjligt, inte min mening att såra men kan du förstå att dina inlägg tolkas som så för andra människor som läser vad du skriver?
    Nej jag kan inte förstå det, så då kan väl du hjälpa till och citera de inlägg som du tolkade som att jag är för terrobrott som dessa gör. 

Om någon gör fel som personen inte förstår, så kan man hjälpa personen att göra rätt genom att förklara för hen vad som gjorts fel.
  • Anonym (Anders K)
    Anonym (***) skrev 2020-01-05 16:11:57 följande:
    Nej, du skriver inte rakt ut att du gillar  terrordåd, så det  ska du inte beskyllas för. Men om trådstarten handlar om farliga  incels som kan vara kapabla att döda/skada kvinnor och du svarar så här:

De allra flesta incels är nog fredliga snälla killar som är lessna över att ingen vill ha dem.

så uppfattas det som ett stort förminskande av problemet. Och att du själv inte förstår det, visar ju på en stor brist på empati hos dig. 

Är det verkligen så du skulle svara din egen dotter om hon kom hem och var orolig efter att ha träffat en läskig kille? 
    Ok jag ber om ursäkt. Det var inte meningen att förminska problemet och jag erkänner att jag läste inte trådstarten så noga utan hoppade mer in i tråden och skrev ett inlägg som kanske såg ut som det var taget ur ett annat sammanhang.

Jag kan inte så mycket om incels (och har läst lite olika tolkningar kring det) att jag vet om hela rörelsen handlar om främst hat mot kvinnor eller om det är så att det handlar i grunden om män som vill träffa någon (och ha sex) men inte lyckas med det och på så vis blir bittra med tiden, och att det är en liten minoritet som har ett hat mot kvinnor. Det sistnämnda var min uppfattning om hur incels är men den kanske är fel.

Jag har inte bristande empati, men det kan förstås verka så ibland om man inte förstår allt kring ett ämne och som här skrev något i ren hast.
  • Anonym (Anders K)
    klyban skrev 2020-01-05 18:21:34 följande:

Varför svarar du dig själv?
    Är du en som sitter på två stolar för retas, eller vad är detta?

Jag vet inte? Jag kanske är skitsofren?
  • Anonym (Anders K)
    Anonym (H) skrev 2020-05-23 13:50:56 följande:
    Är man terrorist för att man är oskuld eller hur tänker du?
    Nej, men SJÄLVKLART är det en mycket större risk då.
  • Anonym (Anders K)
    Anonym (H) skrev 2020-05-23 15:42:51 följande:
    Han adresserade inte trådstarten utan med hänvisning till mitt inlägg (INTE till trådstarten) indikerade att risken att begå terror ökar om man är oskuld och indikerade därmed att det var tillräckligt för att fängsla någon.

Du kan OMÖJLIGT veta vad han syftade på så vinkla inte hans ställningstagande till ts för det gjorde han inte hur gärna du än vill.
    Där fattar du fel, för det indikerade inte att det var tillräckligt att fängsla någon. Var fick du det ifrån?

Oskuld ökar risken för terrorbrott. Ganska logiskt att det är så.
Svar på tråden "Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?