Inlägg från: Anonym (Normalt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Normalt)

"Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?

nihka skrev 2020-01-05 11:59:43 följande:
    Tillräckligt stor för att det ska finnas en enbart i denna tråd och fyra som håller med honom. Kan ju förstås vara ett utslag av en multireggare som håller med sig själv, men en iaf.
    Det enda man kan utläsa ur artikeln är att gruppen är växande, vilket förstås inte är bra, men den omnämns inte som stor. Det räcker med en galning så är det iofs illa nog.
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (Anders K) skrev 2020-01-05 12:29:20 följande:

De allra flesta incels är nog fredliga snälla killar som är lessna över att ingen vill ha dem.

Jag känner en handfull fullständigt harmlösa män som "blivit över". Välutbildade, sociala, bra jobb, stabil ekonomi. rökfria, dricker måttligt, lugna och städade. Vi går ut och äter ibland och jag är den enda som är gift. Vi är i femtioårsåldern och då tillhör vi generationen där mannen uppvaktar och kvinnan väljer.

De har helt gett upp och satsar istället på sina jobb och hobbies.

En av dem kallar sig för osynliga mannen :) Man vet ju inte om man skall skratta eller gråta...

• Anonym (Normalt)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-05 12:33:25 följande:
    Uppenbarligen inte då incels-terrorister är ett växande problem.
    Incels är ett symptom. Orsaken kan man däremot diskutera.
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-05 12:37:06 följande:

Ni i tråden som försvarar incels-rörelsen, hur tänker ni där?

Incels är ett symptom. Orsaken kan man däremot diskutera.
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (Anders K) skrev 2020-01-05 12:49:45 följande:
    Räknar dem sig som incels?
    Det tror jag inte. Jag har aldrig hört någon av dem uttrycka sig negativt om kvinnor.
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (Anders K) skrev 2020-01-05 13:20:33 följande:
    Nej det tycker jag inte. Tycker du det? Om du inte tycker det, tycker du det är relevant att föra en diskussion om vad orsakerna kring varför de blir som de blir?
    Det skulle ju kunna slå tillbaka på kvinnor så det vill hon nog helst undvika att diskutera :)
Svar på tråden "Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?