• Postman

"Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?

Tecum skrev 2020-01-04 15:52:32 följande:

I texten står precis det jag säger, ensamma gärningsmän som hatar samhället de lever i. Det är ensamheten, deras oförmåga att anpassa sig och behovet att skylla på någon som utlöser galenskapen och det  därpå följande våldet.

Hur många kvinnor i Sverige har mördats av incels i förhållande till de som mördats i nära relationer? 

Det är lättare att peka ut ensamma, udda och olyckliga människor än att se faran i den starka, charmiga och snygga mannen i din närhet.

Du skriver bra Tecum, jag instämmer till fullo.
  • Postman
    Tecum skrev 2020-01-04 15:52:32 följande:

I texten står precis det jag säger, ensamma gärningsmän som hatar samhället de lever i. Det är ensamheten, deras oförmåga att anpassa sig och behovet att skylla på någon som utlöser galenskapen och det  därpå följande våldet.

Hur många kvinnor i Sverige har mördats av incels i förhållande till de som mördats i nära relationer? 

Det är lättare att peka ut ensamma, udda och olyckliga människor än att se faran i den starka, charmiga och snygga mannen i din närhet.

Du skriver bra Tecum, jag instämmer till fullo.
  • Postman
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-04 23:07:34 följande:

Vadå "inte finns fler incels"? Det är en stor grupp som till och med blivit terrorstämplade.

Det tror jag inte det minsta på. Man snackar fram en stor grupp. Rädda människor som ser spöken mitt på ljusan dan. Tror inte på allt du ser och hör. Var källkritisk.
  • Postman
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-04 23:34:22 följande:

Spelar ingen roll vad du tror, fakta är fakta.

Källkritisk är precis det jag är och ts har länkat till en trovärdig källa.

Fakta är fakta. Det finns ingen länk till källa, det är bara några som surrar och tror. Man snackar fram en slags ondska och rädda människor tror sen en massa saker som inte är sant.
  • Postman
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-04 23:41:58 följande:

Om det är någon som surrar och tror så är det DU. TS länkar en källa, att du inte vill tro på det är en annan sak.

Ja och det var en tveksam källa. Men visst tror man på det och är så rädd så ska vi vara tacksamma att vi har polis som vi kan ringa till.
  • Postman
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-04 23:43:56 följande:

Suck.... tillräckligt stora för att utgöra ett hot och TERRORDÅD.

Terrordåd är allvarligt och många människor kan skadas av det.

Hur kan man ens sitta och försöka mörka problemet?

Tror inte ett dugg på att det ens är ett mikroskopiskt terrorhot. Du borde vara långt mer oroad över det krig som kan blåsa upp mellan Iran och USA istället. Det kan få konsekvenser för oss alla.
  • Postman
    Anonym (Förvånad) skrev 2020-01-04 23:48:29 följande:

Här på forumet väger känslor tyngre än fakta.

Ja det verkar så. Det är bara här i stort sett som jag ser detta med de så kallade incels. Hör aldrig någon som pratar om det i min vardag.
  • Postman
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-04 23:50:04 följande:

Ja, alla källor där det står sånt som du inte håller med om och inte vill att det ska stå är tveksamma källor.

Här några källor till

www.svt.se/nyheter/inrikes/incels-kvinnohatande-man-inspirerar-varandra-till-valdsdad

www.roks.se/nyheter/sapo-varnar-hatiska-mansrorelser-ett-hot-mot-kvinnor-och-tjejer

Ja det är några källor men en enskild person åsikter kan man alltid leta upp. Att dessutom länka till Roks är som att länka till SD om invandrare.

Jag efterlyser en mer samlad och objektiv forskning/utredning än enskildas åsikter.

Är du lika rädd för annan terrorism?
  • Postman
    Anonym (***) skrev 2020-01-04 23:59:24 följande:

Och då finns det inte?

Det finns säkert en och annan men knappast nåt som vi behöver hantera på ett annat sätt än all annan terrorism eller brottslighet.
Svar på tråden "Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?