Inlägg från: Anonym (***) |Visa alla inlägg
  • Anonym (***)

"Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?

Anonym (Anonym) skrev 2020-01-04 23:14:13 följande:
    Ja?

Du verkar inte ha läst trådstarten.
    Det finns ingen som kan säga hur många personer det handlar om men rörelsen har anhängare även i Sverige, konstaterar Säpochefen Klas Friberg.

Intressant att du är mer insatt än Säpo...
  • Anonym (***)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-04 23:17:03 följande:
    I USA är det iallafall en stor grupp står det.
    Citera gärna, för jag hittar inget om antalet.
  • Anonym (***)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-04 23:24:27 följande:
    Det framgår bland annat i trådstarten "ett växande terrorhot".

Och står att det är en växande terror-rörelse.
    Bara för att något växer så behöver det inte vara stort.
  • Anonym (***)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-04 23:34:47 följande:
    Växer betyder just att något blir större.
    Ja, men det behöver inte vara stort från början, och om något litet växer så behöver det ändå inte vara stort.

T ex, förra året var det 2 personer, i år har det dubblats, nu är det 4 personer. Stor procentuell ökning, men fortfarande inte mycket i antal. Förstår du?
  • Anonym (***)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-04 23:43:56 följande:
    Suck.... tillräckligt stora för att utgöra ett hot och TERRORDÅD.

Terrordåd är allvarligt och många människor kan skadas av det.

Hur kan man ens sitta och försöka mörka problemet?
    Jag har bara svarat på att det inte finns ett antal, ingen vet hur många det rör sig om.

Självklart tycker jag att detta är ett problem, och för den som blir drabbad är det ett jättestort problem. Och jag har läst en del på FB, och inser att det finns män med riktigt läskiga åsikter. Sedan om de är incels eller bara vanliga vita kränkta män, vet jag inte. Och det sipprar ju ut till FL också, även om vissa gör allt för att förminska det. 

Enligt vissa så har svenska kvinnor bara en sak att var rädd för. 
  • Anonym (***)
    Postman skrev 2020-01-04 23:53:47 följande:
    Ja det verkar så. Det är bara här i stort sett som jag ser detta med de så kallade incels. Hör aldrig någon som pratar om det i min vardag.
    Och då finns det inte?
  • Anonym (***)
    Anonym (Förvånad) skrev 2020-01-04 23:59:53 följande:
    Enligt all brottsstatistik så är de män som kvinnorna litar mest på de som de borde vara mest rädda för.
    Jaså, för här på FL är det invandrare som kvinnor ska vara rädda för...

Men det du skriver stämmer, men bara för de som lever med en våldsam man, kvinnor som lever med män som inte slår (vilket majoriteten gör), de är rädda för okända män.
  • Anonym (***)
    Postman skrev 2020-01-05 00:04:53 följande:
    Det finns säkert en och annan men knappast nåt som vi behöver hantera på ett annat sätt än all annan terrorism eller brottslighet.
    Och vem har sagt att det ska behandlas annorlunda än annan terrorism? Det ska behandlas som terrorism enligt Säpo.
  • Anonym (***)
    Maya84 skrev 2020-01-05 01:41:31 följande:
    Och brottstatistiken eller statistik overhuvudtaget kan man lita på i Sverige?
    Bara när det stöder ens åsikt, annars inte.
  • Anonym (***)
    Anonym (Anders K) skrev 2020-01-05 15:56:58 följande:
    Nej jag kan inte förstå det, så då kan väl du hjälpa till och citera de inlägg som du tolkade som att jag är för terrobrott som dessa gör. 

Om någon gör fel som personen inte förstår, så kan man hjälpa personen att göra rätt genom att förklara för hen vad som gjorts fel.
    Nej, du skriver inte rakt ut att du gillar  terrordåd, så det  ska du inte beskyllas för. Men om trådstarten handlar om farliga  incels som kan vara kapabla att döda/skada kvinnor och du svarar så här:

De allra flesta incels är nog fredliga snälla killar som är lessna över att ingen vill ha dem.

så uppfattas det som ett stort förminskande av problemet. Och att du själv inte förstår det, visar ju på en stor brist på empati hos dig. 

Är det verkligen så du skulle svara din egen dotter om hon kom hem och var orolig efter att ha träffat en läskig kille? 

• Anonym (***)
    Tecum skrev 2020-01-05 19:15:16 följande:
    Hej! Det har ingen betydelse för frågeställningen om det är en kvinna eller man, det har jag inte heller påstått. Orsaken till att jag tolkar TS som en kvinna är dela att kvinnor är i stor majoritet på FL, dels hennes negativa attityd mot incels som skiner igenom i hennes inlägg. TS har inte heller förstått vad incel innebär utan tolkar det som kvinnohatande oskulder som sitter och runkar framför datorn och funderar på våld mot kvinnor. Medan incel i själva verket betyder män som inte har sex men vill.
    Om TS mot förmodan är man har han samma fördomar och det är inget jag försvarar. Och det har som sagt ingen betydelse för frågeställningen.
    Om du verkligen läst TS så hade du också förstått vilka män det handlar om. Så varför ska vi sitta och prata om män som inte får ligga, när det inte är dom det handlar om, utan de som sitter och hatar på nätet och som Säpo anser vara ett hot?
     Så det är väl inte konstigt att både män och kvinnor har negativ attityd till dessa män, hade ju varit konstigt om folk gillat det.

Genom att vända diskussionen som du gör, så förminskar du problemet.

Jag tror inte att du är så dum som du spelar, du vet mycket väl vad TS handlar om, det framkommer klart och tydligt. Så varför gör du så här?
  • Anonym (***)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-05 19:18:53 följande:
    Du verkar fortfarande inte ha läst trådstarten, det är INTE fördomar utan något som SÄPO varnar för.

Det som diskuteras i tråden är fortfarande inte din egna föreställning om snälla oskyldiga män som inte får sex utan den gruppen incels som är ett stort och växande hot mot kvinnor och som redan begått flera terrorattentat mot kvinnor i USA.
    Håller med.

Men det är ett led i att förminska problem, att flytta fokus. Väldigt vanligt på FL.
  • Anonym (***)
    Tecum skrev 2020-01-05 20:08:44 följande:
    Läs #178 så förstår du vad jag menar. Vi måste skilja på incels och incel-rörelsen. det är INTE att förminska problemet, däremot förstoras problemet av de som drar alla incels över en kam. 
    Ingen här drar alla incels  över en kam, en läskunnig person vet vilka män som avses. Kan du läsa TS och inte förstå vilka män det handlar om?

Att gå OT är att förminska.
  • Anonym (***)
    Anonym (Olive) skrev 2020-01-05 20:27:11 följande:
    Det är flera här som inte verkar veta vad incels är och tror att alla incels är hemska farliga män.
    Du menar som när SD.are verkar tro att all muslimer är terrorister?

Självklart fattar folk att det är en viss sorts incels det handlar om, allt annat är bara att förminska problemet.
Svar på tråden "Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?