Hedblomster skrev 2020-01-05 12:11:14 följande:
Otroligt jobbig situation! Jag är inte riktigt i samma, jag har gjort sju återföringar från två äggplock men har fått plus två ggr. Så fem återföringar med negativa test och två med plus. Dock har det blivit väldigt tidiga missfall och vid testdag har det varit negativt, så hade jag inte testat tidigt hade jag inte ens vetat om det. Att då de plussen har både varit positivt och negativt. Jag hade nog varit mer uppgiven utan att ha sett plussen, men nu tror jag att min kropp inte är kapabel att behålla en graviditet i mer än ett par dagar.
Jag hade önskat att läkarna uppmärksammat att det är många återföringar men de gör inte det. De säger bara som till dig, goda chanser och att man måste upprepa. På något vis har jag i alla fall fått igenom att göra en hysteroskopi så jag väntar nu mest på den tiden och att se om det visar något.
Ja det är fruktansvärt!! Tycker du också ska tjata till dig minst prednisolon då det enligt min erfarenhet och allt jag har hört av andra brukar bara immunförsvaret som krånglar, minst 10-20 mg. Ibland behövs även intralipiddroppar.
Känns mest som att sjukvården är så hänsynslös när det kommer till graviditet och förlossning. Förra gången jag fick missfall och blödde som en stucken gris i v 6-7 vägrade de ta in mig pga att -vi kan ändå inte göra något och sålänge du inte har extremt ont så sköter kroppen det själv!? Va?? Jag fattar väl att inte kan stoppa missfallet men det finns hur många som helst som har haft utomkvedshavandeskap utan smärta där äggledaren har spruckit till slut, och om inget annat så kan de väl kolla upp kvinnan för hennes psykes skull? Bara för att få ett definitivt svar på om det är missfall! Och hur många katastrof-historier har man inte hört/läst från kvinnor efter deras förlossning? blir så matt av vårdens kalla hand när man väl är i en så utsatt situation