Inlägg från: bastardized |Visa alla inlägg
  • bastardized

Jag är så vilse

Vilse2020 skrev 2020-01-04 02:19:06 följande:

Jag funderar hela tiden på vad jag vill göra i livet. Jag känner ofta efter om det finns något som jag jag känner i benmärgen känns rätt, men jag hittar inget sådant. Jag upplever inte själv att jag är passiv utan har nog snarare i livet haft alldeles för mycket ambition och vilja och därav blivit stressad och fått problem. Jag har många yrkesval som kommer upp flera gånger i mina tankar men ofta så kommer jag på något problem med det yrkena. Kan vara allt från att jag troligtvis inte är bra på det till att det känns alldeles för långtråkigt och monotont. Jag får ofta ångest och en känsla av att jag kommer bli uttråkad när jag tänker på vissa yrken. Tex tänkte jag länge på att plugga till kommunikatör för sociala medier men insåg sen att sitta hela dagarna och svara på frågor, kritik, dumma kommentarer från folk kändes för tråkigt och negativt.

Det finns sällan något som känns helt rätt utan man får ta det som passar bäst och göra det bästa i det. Dörrar öppnas när man väl är etablerad.
Svar på tråden Jag är så vilse