Dirgeofnovember skrev 2020-01-08 14:21:25 följande:
Då kan jag bara föreslå att du provar igen nu om du känner att det är i ett bättre läge och funkar det inte så säger folk att man ska prova en annan, har vänner som går och pratar med psykolog och dylikt och de säger att det tar tid att hitta rätt.
Det är jobbigt att inte kunna dela med sig, det är svårt att hitta rätt människor för det men då kan det vara skönt att prata av sig på nätet. Gör det du känner dig bekväm med men fundera kanske på att pusha dig själv lite utanför din "comfort zone" också, om du har en partner så kan det definitivt vara bra att öppna upp. Inte minst för att det fördjupar relationen, även om man börjar smått.
Jag försöker verkligen prata med min partner men känner inte att han är bekväm med det. I vanliga fall är han en öppen person som pratar mycket, men så fort jag börjar prata om mitt mående blir han tyst och svarar knappt. Alltså inga som helst ljud om att han lyssnar. Därav känner jag mig obekväm och jag slutar att prata om det. Han har kompisar som jag vet mått dåligt psykiskt ( eftersom han berättat det för mig), deras problem vet jag att han har lyssnat på och han berättar om det ganska ofta. Att min kompis X mår dåligt efter förhållandet tog slut med partnern osv. Så han verkar inte ha några problem att hjälpa dom och ge råd och lyssna osv.
Jag ställde lite frågor häromdagen till honom om han föredrar lättsamma samtal eller djupa samtal och han tycker bäst om lättsamma samtal så jag känner lite att han inte är rätt person för mig att dela med mig av mitt mående till.