Inlägg från: Anonym (Emma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emma)

Jag är så vilse

Jag känner med igen mig. Finns så mycket jag vill göra att jag tillslut inte vet vad jag ska göra och inget händer. Då får jag panik och känner mig fast i livet för jag upplever det som att jag inte kommer någonstans.

Det är inget dåligt med att vara sån utan man är helt enkelt en ambitiös person. Det svåra vi har är att fokusera på en sak i taget. Vi inspireras lätt och smittas av andras idéer och energi. Vi vill göra allt och helst direkt. Men när vi inte uppnår våra förväntningar direkt så ger vi upp och säger att detta var inget för mig. Vill man komma nånstans i livet så måste man jobba för det och det kommer inte alltid att vara lätt eller kännas rätt. Vi utmanar oss själva och då kan man inte stanna kvar i tryggheten, då kommer man aldrig att växa.

Jag har nyligen börjat lyssna på Johannes Hansens podd. Det han pratar om är så klockrent och verkligen hjälp mig att tänka om och se på saker annorlunda. Rekommenderar starkt att lyssna på honom, han har även skrivit böcker.

Svar på tråden Jag är så vilse