Inlägg från: Anonym (j) |Visa alla inlägg
  • Anonym (j)

Känner mig så värdelös och ensam :(

Hej.

Efter mitt MA den 16/11 med tvillingar i v.9 som gjorde att jag fick skrapas efter misslyckad tablett-abort och jag är förkrossad. Känner mig värdelös och ensam i min sorg. Mannen har gått vidare medan jag sörjer så oerhört så jag går sönder! Vill inget...

Börjat tänka att maken förtjänar någon annan. Orkar varken ta hand om mig själv eller fortsätta pluggandet som jag nu pausat. Denna graviditet var SÅ efterlängtad! :(

Tänker att tänk om fler missfall dyker upp? Jag kanske inte ens kan bli gravid igen??

Vi fick ett utomkveds i februari förra året också innan tvillingarna. Vi har dock 3 barn sedan innan så vet jag blir lätt gravid men har aldrig haft problem med missfall eller utomkveds.

Har inga vänner kvar, bara min make att prata med men känner på må vis jag inte vill gråta hela tiden framför honom utan känner mig pressad att gå vidare, dock vill han jag visar min sorg men jag känner annat. Känns som om han inte vill ha sex med mig lika ofta nu och därmed försöka bli gravida igen, trots att han säger att han vill vi försöker igen. Känner mig så påflugen som vill bli gravid så snabbt igen... :(

Sorgen tynger mig. Kan knappt leva för barnen jag redan har och det skäms jag för. Därmed skäms jag för att visa min sorg utan gråter i ensamhet oftast.

Hur gör man? när lättar sorgen? vad kan man göra? Ska träffa kvinnoklinikens kurator för första gången på tisdag ska tilläggas.

Svar på tråden Känner mig så värdelös och ensam :(