camomill skrev 2020-01-01 05:40:32 följande:
Är det bara jag som undrar hur det står till i hjärnkontoret hos dina föräldrar? Hur i helvete kan de tycka att det är bättre att du bor på gatan än att du får bo en tid hos de tills det löst sig med jobb och bostad? Är det bara jag som har föräldrar som hellre skulle dö än att låta sina barn bo på gatan?
Bästa rådet just nu är att bita ihop och bo hos släktingen. Sök jobb på andra orter och försök hitta en lägenhet där.
Hade jag varit du hade jag klippt banden till min familj om de inte kan ställa upp i såna här lägen. Fyfan
Klippa bandet till dom enda som verkar vara lite villiga att hjälpa henne? Det är nog det mest idiotiska jag någonsin hört. Man bränner aldrig den enda bron man har innan flera och bättre broar finns. Är man inneboende för man saknar andra alternativ så anpassar man sig till 100% tills man kan få tag på något bättre. För kraven på ta lär knappast vara värre än att vara hemlös.
När jag var inneboende hos en familj tills jag kunde få tag på eget boende, följde jag alla krav dom hade till punkt och pricka. I övrigt la jag 2 timmar varje dag på att göra mer än dom krävde av mig. Städade deras hus, tvättade deras tvätt, lagade mat, klippte gräset mm.
Offrade 2 timmar mot att jag vet att jag är alltid välkommen och bo där samt att dom tyckte det var underbart att ha mig boende där.
Var det roligt att göra det? Knappast men offrade så lite och det gav så mycket tillbaka.