Inlägg från: Anonym (Trådstartaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trådstartaren)

Ingenstans att bo - vad gör man?!

Jag får inte bo någonstans.

• Anonym (Trådstartaren)

Vilken myndighet ska man kontakta?

• Anonym (Trådstartaren)
    Anonym (s) skrev 2020-01-01 01:01:09 följande:

Vilken är din bransch?

Journalist
  • Anonym (Trådstartaren)
    Xlr8 skrev 2020-01-01 02:30:18 följande:

Om du skriver vart i landet du befinner dig kanske någon har något att erbjuda.

Ärlighet varar alltid längst, men du kanske ska fundera hur du formulerar dig, du behöver inte ljuga men en annan formulering kanske inte svartmålar dig själv.

Men vart i landet pratar vi om?

Vad jag menade med ?...söker jobb?, var vid tillfälle då jag hade ett vikariat-jobb och polade marknaden. Syftade mer till vad man idag kan göra på sin mobil, som gamla människor fr andra generationer uppenbart har svårt att förstå. Helt enkelt kunde min äldre mor/farförälder inte begripa hur mkt ?vi hänger i våra telefoner?. Det är liksom lite mer än att ringa samtal idag.

Tilläggas jag varit arbetslös sedan en månad. Jobbat några månader utomlands i annan bransch.
  • Anonym (Trådstartaren)
    Anonym (Q) skrev 2020-01-01 01:56:33 följande:

Du får ju söka dig utanför din bransch om du inte får jobb. Så får du gå till socialen men de är ingen bostadsförmedling.

"Typ söker jobb ibland" trollar du bara?

Det vet jag att de inte är. Var en hypotetisk fråga att vad gör man när man inte har en bostad.

Finns många i värre situationer än jag. Var bara en tanke.

Se svar i ovan inlägg.

Jag finns i Mellansverige. Flyttbar.
  • Anonym (Trådstartaren)

Hej igen alla och tack för engagemang

Jag tror att jag kanske skrev mitt inlägg lite dåligt och att det gav en fel bild eller så.

Klart jag vet hur man söker jobb samt bostad.

Jag menade mer att vad fan gör folk som är totalt utelämnade. Men jag är ju inte riktigt det, så skitsamma.

Jag har sökt jobb på Ica och i klädbutiker och andra typ av jobb så som lager osv. Kring nyår står ju allt sådant stilla tills folk är tillbaka på kontoren.

Jag tror oavsett att jag ska byta bransch för detta är en piss-bransch med såå svårt att få ett jobb som inte är ett vikariat och jag vill ej ha en sådan osäker arbetssituation när jag har familjs osv osv senare.

Får se var detta landar.

• Anonym (Trådstartaren)

Hej igen alla och tack för engagemang

Jag tror att jag kanske skrev mitt inlägg lite dåligt och att det gav en fel bild eller så.

Klart jag vet hur man söker jobb samt bostad.

Jag menade mer att vad fan gör folk som är totalt utelämnade. Men jag är ju inte riktigt det, så skitsamma.

Jag har sökt jobb på Ica och i klädbutiker och andra typ av jobb så som lager osv. Kring nyår står ju allt sådant stilla tills folk är tillbaka på kontoren.

Jag tror oavsett att jag ska byta bransch för detta är en piss-bransch med såå svårt att få ett jobb som inte är ett vikariat och jag vill ej ha en sådan osäker arbetssituation när jag har familjs osv osv senare.

Får se var detta landar.

Svar på tråden Ingenstans att bo - vad gör man?!