Snittad och magträning!
Hej! Hoppas jag la detta i rätt kategori nu..
Iallafall, är en mamma till två små som båda är förlösta med snitt. Ena född -15 och andra i februari i år, 10 månader sen.
Det är så att jag tagit tag i träningen, allt går bra MEN jag kan INTE träna magen pga att snittärret spänner och ömmar såfort jag försöker spänna magmusklerna! Detta resulterar i att jag inte kan göra plankan eller situps. Provade imorse och det gjorde ont direkt efter bara ha ställt mig i position för plankan och nu har jag "träningsvärk" ungefär, över ärret.
Min fråga är därför om fler har samma problem? Tycker efter 10 månader att det inte borde kännas såhär... nu vet jag att det är 2 snitt och därför kanske det tar lite mer tid att "läka" helt eller vad man ska säga, samt att min livmoder är förtunnad, kan det kanske vara därför? Jag kommer ringa om detta efter nyår för jag vill ju kunna träna magen också... men det jag vill veta nu är om där finns fler i samma sits? Eller som varit med om detta eller om någon har tips på hur jag ska kunna träna upp magen försiktigt i långsamt takt. Jag hinner liksom aldrig få "kontakt" med mina magmuskler innan det spänner för mycket vid ärret :( HJÄLP!