Anonym (Anonym@) skrev 2020-01-12 00:49:05 följande:
Ts, en sak som förbryllar mig är att du kom på din mans otrohet för 6 mån. sedan,
stoppar huvudet i sanden som du uttrycker det.
Sen efter ett halvår har du kommit till det stadiet där du känner att du måste skriva en tråd på fl för att få råd hur du skall komma vidare. Enligt de flesta som varit med om ett sådant svek som du varit, tar det flera år att komma över det. Oftast behövs det en omstart på hela förhållandet. Start från noll. Orkar du det? Är han värd det?
Jag förstår att du gärna skulle vilja att allt löste sig, och ni bara kunde fortsätta som om inget hänt. Men det funkar inte på det sättet. Det har hänt, han har svikit dig på det värsta sätt han kan göra. Det enda jag kan tänka mig överträffar är misshandel.
Står du ut med att veta att han svikit dig så.
Han kommer definitivt att göra det. För honom hade det bara varit ett kul minne, om inte du kommit på dom.
Han är värd det, han är min livs kärlek, pappan till mitt barn. Och jag tror inte han kommer göra det igen och redan innan jag kom på honom märkte jag att något tyngde honom så ångesten fanns redan.
Jag vet att det kommer ta år att reparera och det suger. Jag vill släppa allt och gå vidare nu, att inte kunna det är frustrerande. Jag vill fly från det vi är nu. Börja om i ny bostad med ett till barn.. samtidigt hör jag hur desperat det låter.
Men som du skriver är ju valet mitt.. mycket press lägga på mig när det är han som gjort fel. Vi börjar komma tillbaka till en vardag men i mina tankar finns det ju det vore sjukt annars. Vissa hade kanske kunnat släppa och gå vidare tillsammans utan problem vid det här laget vad vet jag...