Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Nygift och otrogen

Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-12 20:40:53 följande:

Jag håller väl fast vid hoppet antar jag, att finns det en promilles chans att ett barn skulle rädda oss så tänker jag på det. Men tanken på att ha sex med honom nu känns fel. När jag fick reda på hans otrohet hade vi massor sex, nästan bättre än någonsin, men nu känns det otänkbart. Nej jag kan inte acceptera att han inte är den jag trodde han vad, jag får inte ihop det. Klart jag visste att han inte var perfekt?? samtidigt så är han ju den jag trodde han var, han är ju ingen annan person. 

Ett barn får honom inte att stanna, ett barn får möjligen mig att stanna. 

Det är väl klart att han är en annan person? Den du trodde han var svek, ljög och manipulerade väl inte? Den du gifte dig med var väl inte kapabel att gå bakom ryggen på sin partner under lång tid? Hade du gift dig med honom om du hade vetat om de delarna av hans personlighet? Då kan du väl inte påstå att mannen du ser idag är samma man som tidigare?

Stanna för vad? För att bli bedragen igen? För att leva i osäkerhet?För att veta att nästa gång som fångar hans intresse så är du och era barn bortglömda?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-12 20:48:57 följande:
    Nej, jag är helt säker på att det var hon. Hon rubbade honom på ett sätt som ingen tidigare gjort, hon var något speciellt. Han kunde inte stå emot henne. 
    Vadå kunde inte? Andra klarar ju bevisligen av att stå emot? Varför skulle inte han kunna det?

Han kunde visst, han ville bara inte. STOR skillnad
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-14 12:28:01 följande:
    Kanske inte, men statistik ger ändå en fingervisning. Om 50% väljer att vara kvar tror jag inte alla av dem sitter i olyckliga förhållanden. 
    Jag tycker det är lite generaliserande att säga att alla som stannar blir olyckliga, det tror jag inte är fallet. 
    Nej att förlåta betyder inte att jag är lycklig men att förlåta betyder att vi kanske kan bli lyckliga med varandra igen.
    Men dom som stannar då? varför stannar dom?

Tack för statistiken.
    Ser du inte själv hur du förvränger fakta (eller allt som sägs) för att passa det du vill tro? Du lurar ju bara dig själv gång på gång.

Om 50% väljert att vara kvar tror jag inte alla av dem sitter i olyckliga förhållanden.... Mao för dig räcker det med att en av dessa 50% är lyckligt för att det ska vara rätt val. Inser du inte hur du desperat greppar efter vad som helst som säger det du vill tro?

Att 50% ger sin partner en andra chans säger egentligen ingenting... den verkliga fråga är... hur gick det för alla dessa 50%? Är det ff kvar tillsammans efter 3 år?
    Jag tror faktisk att väldigt få av dessa är kvar tillsammans efter några år. Så NEJ oavsett hur mycket du försöker ljuga för dig själv, oddsen för att ett förhållande överlever ett svek av den magnituden är väääääääädigt små. 

SOm flera redan varit inne på, du behöver söka hjälp, du tänker inte klart utan väldigt irrationellt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-16 22:17:01 följande:
    Det måste jag inte, men jag vill det eftersom jag älskar honom. Tyvärr. 
    Japp, men du verkar fortfarande inte fattat att han inte älskar dig och vad som är värre är att du inte verkar förstå hur irrationellt du tänker.

Varför säker du inte hjälp? Varför söker du inte egen terapi så du kan bolla alla dina tankar med någon? 
  • Anonym (jaha)
    Juicebaren skrev 2020-03-16 22:33:31 följande:
    Alltså. Det är så hemskt att du fortsätter. Du är så lurad (kanske framför allt av dig själv) och i förnekelse. Förstår att du vill intala dig själv att han egentligen älskar dig. Men läs inlägget av Jw83 NOGA. Läs det sedan igen, MÅNGA gånger tills det landar fullt. Exakt såhär är det:
    Jw83 skrev 2020-03-15 12:38:43 följande:

Nej. Jag tror han bränt sina broar på båda hållen. Egentligen är han ett svin som ingen kvinna borde lita på. Men det faktum att han kunde känna så starkt för en annan kvinna och så lätt kunde bete sig fruktansvärt illa mot ts visar ju på att vissa känslor saknas. Han älskar säker ts på sitt vis. Men inte som en partner bör. Genom att hänga fast i varandra så missar båda chansen att möta det där rätta kärleken. Den som får otrohet och svek att inte ens existerar på kartan. Nu har ts man upplevt så starka känslor. Det gör det nog svårt för honom att nöja sig med något annat i längden.

Ts relation är nog fel för dom båda. Varför kämpa för något som inte är värt det?

Lägg nu ner tråden. Det finns inget mer att säga.
    Ja, det är uppenbart att TS inte tänker lyssna på något någon säger 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-14 12:25:01 följande:
    Okej, du har rätt. Där och då ville han inte stå emot. Han ville knulla henne. Där och då var det antagligen det han allra mest i hela världen ville. Det blev hans fall och något han alltid kommer ångra mest av allt. 
    Nej det kommer han inte alls, han kommer komma ihåg det som fint erotiskt minne som han kommer tänka på ibland med ett leende, det gör han redan nu.
    Han ångrar inte att han var otrogen, det gör ingen. Det han ångrar är att han blev påkommen. Dessutom vill ju du förlåta allt och hittar på ursäkter åt honom och tar honom i försvar. Så vad finns det att ångra?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-16 22:16:18 följande:

Jag tycker inte det är normalt agerat, jag tycker det är fullständigt vidrigt. Jag vill bara försöka förstå honom för att själv ge mig någon form av förståelse. Tycker också äcklad är ett rätt starkt ord. 

Hur ska du någonsin kunna förstå om du hela tiden hittar på ursäkter åt honom?
    Hur ska du kunna förstå om du tar honom i försvar?
    Hur ska du kunna förstå om du stoppar huvudet i sanden?

Nej du försöker inte förstå, du försöker trolla bort sanningen för att du inte klarar av att hantera den. Du borde söka hjälp för du klarar uppenbart inte av att hantera situationen.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-20 09:57:58 följande:
    Han hade med all säkerhet blivit lika krossad som jag. För mig är den tanken helt otänkbar.
    Klart han skulle, ingen gillar att bli bedragen, inte ens de som själva gör det.

Men skillnaden mellan dig och honom är att du aldrig skulle utsätta honom för sånt du själv inte accepterar men för honom var det helt ok att göra så mot dig. Ingen av er gillar att bli bedragen men han är ok med att bedra andra. Förstår du skillnaden?
  • Anonym (jaha)
    Jw83 skrev 2020-03-20 11:42:48 följande:
    Han valde att komma hem till dig EFTER att han varit hos henne... Han valde dig som nummer två

Du får inte ihop det för att du levt med en otrogen lögnare som gått bakom din rygg. Så länge du tror på vad han säger så kommer du inte få ihop något. Då kommer storyn aldrig gå ihop eller verka logisk. När du förstår att han är en annan man, någon som troligtvis varit otrogen förr och är duktig på att ljuga och bedra, ja då kommer det gå ihop. Då kommer det bli logiskt. Du saknar bara den du trodde han var. Inte den han är.
    Bra skrivet, den sista raden är en viktigt punkt som TS inte verkar kunna komma över. Hon verkar inkapabel att inse att han inte är den hon trodde han var.

Alla är förvirrade i början av en sån kris (chockfasen) men efter en relativt kort tid  går det över och man börjar reagera på det som hänt (reaktionsfasen) det är här känslorna väller fram, sen börjar man förstå och blicka framåt (bearbetningsfasen) för att slutligen landa (nyorienteringsfasen).

http://krisochtraumacentrum.se/krisreaktioner/

Men TS verkar ha fastnat i sin process, det har snart gått ett år sen hon fick reda på det och hon verkar ff inte ha kunnat ta in allt. Hon behöver professionell hjälp för att komma vidare, men hon verkar tyvärr inte förstå det själv. Eller så är hon kanske rädd för att fronta verkligheten och föredrar att stoppa huvudet i sanden och ljuga för sig själv?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-22 11:10:54 följande:
    Herregud. Bara för jag inte resonerar som dig om mitt ex så är jag ett troll?
    Det beror snarare på att du vägrar ta in något som sägs. Efter 1597 inlägg så sitter du fortfarande och repeterar samma saker som i början.
Svar på tråden Nygift och otrogen