Nygift och otrogen
Ärligt talat du tänker inte rationellt, du behöver prata med någon professionell på egen hand UTAN honom.
Men asså. Gud till och med radikalfeministen som aaaaavskyr otrohet börjar tycka att folk här är för hårda. Man FÅR vara ledsen även om man varit ett svin. Jag tycker synd om mannen som lämnade mig gravid och aldrig kom tillbaka. Det kan vara synd om människor som förstör för sig själva.
Otrohet är allmänt ett mycket komplicerat ämne och det är så otroligt svårt att råda någon hit eller dit. För mycket variabler, har din partner planerat otroheten bakom din rygg eller var det en snabb enstaka tillfälle där det t.ex var alkohol inblandat? Är man själv utan skuld för att det blev så här? Jag har själv varit på båda sidor så har ställts inför att fråga mig själv ett flertal tillfällen. Med ålder kommer vishet säger dem och kanske men jag skulle idag tänka efter både två och tre gånger innan jag skulle göra något överilat om min partner skulle visa sig vara otrogen. Det jag skulle ha svårast att acceptera är oärligheten, smygandet bakom ryggen och känslan av att vara förrådd. Jag tror att jag idag skulle kunna komma över det fysiska och själva sexet och kanske till och med kunna dra nytta av det i en diskussion om vad som saknas i samlivet. Jag har själv nära bekanta som har genomgått otrohet och kommit ut på andra sidan stärkta och lyckligare tillsammans men det är en lång process och man behöver en ctrl+alt+delete alltså en total omstart där jag anser att man behöver vara ifrån varandra en tid.