Nygift och otrogen
Det är klart att det gör ont. Det är inte en del av ett lyckligt äktenskap att bli utsatt för det. Du är inte älskad så som du älskar honom. Alla otrogna vill stanna när gräset inte visar sig vara grönare. Du kanske inte vill lämna, men lycklig kan du inte bli under de här premisserna. Varför tror du att du är så beroende av honom? (Varför har du inte ens körkort?)
Vart går din gräns? Vad skulle du inte stå ut med att han utsätter dig för (och stanna)?
Jag håller med dig, jag vi har en lång och snårig framför oss. Jag vet inte ens om vi klarar det. Det jag vet är att jag är lyckligare med honom. Att vi älskar varandra och kämpat som fan under det här året. Jag mår bra när han tar på mig, färre och färre gånger dyker hon upp när han kysser mig.
Jag skulle inte säga att jag är beroende av honom bara för jag inte har körkort. Jag bor i en storstad och aldrig varit i behov av bil och därmed heller inte tagit körkort. Sen är jag väl ?rädd? för att bli ensamstående småbarnsförälder, att kanske aldrig träffa någon annan.
Jag står egentligen inte ut med det han gjort. Otrohet är genomvidrigt enligt mig. Men för mig handlar det om EN sammanhållen otrohet, inget systematiskt. Vi har ju aldrig tidigare varit i en liknande situation. Han har fått en chans till, den sträcker sig livet ut. Minsta lilla felsteg och han är körd...jag står dock fast vid att jag inte tror han kommer göra fel igen.