Nygift och otrogen
Här har det hänt mycket under tiden jag tagit en paus.
Jag har lämnat min man. Han har en lägenhet i sitt jobb nära oss som han kommer flytta in i och vi har också berättat för våra familjer att vi ska separera. Anledningen till separationen är att vi haft ett tufft år och att det inte finns någon ork att kämpa längre (det vi sagt till våra familjer). Vi kommer inte skiva på skilsmässopapper än utan leva separerade ett tag men fortsätta gå i familjeterapi, främst för vår dotters skull.
När jag pratade med min man i veckan bröt han ihop och fick en panikångestattack. Det samtalet och de efterföljande dagarna har gjort 100 gånger ondare än när jag fick reda på hans otrohet. Jag trodde aldrig att jag skulle lämna honom, speciellt inte samtidigt som jag älskade honom. Just nu känns allt meningslöst och jag känner mig värdelös. Jag kan inte förstå att detta händer och jag ser heller inget slut på lidandet. Hur ska jag få till en vardag utan honom? ska vi aldrig mer pussa varandra? Ha sex? Hur klarar människor av att gå igenom såna här saker?
Jag lämnade en psykiskt sjuk man som skadade mig. Trots att jag älskade honom. Jag trodde att jag aldrig skulle bli hel igen. Det gick dock rätt fort över. Så fort jag var fri från honom så upptäckte jag hur bra jag mådde utan ångest och oro. Ett år senare mötte jag mannen jag är gift med idag. Nu vet jag att det jag upplevde med mitt ex inte var kärlek. Kärlek gör inte ont. Jag lever med en man som är stabil, sätter alltid mig först och han älskar mig på riktigt. Denna fantastiska lycka hade jag aldrig ens vetat om existerade om jag hade stannat.
Snart kommer du se tillbaka på denne dagen som en av dom bästa dagarna. För det är nu du aktivt tar goda beslut mot att må bra och ha en sund relation.