Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Nygift och otrogen

Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-22 15:49:47 följande:

Här har det hänt mycket under tiden jag tagit en paus.

Jag har lämnat min man. Han har en lägenhet i sitt jobb nära oss som han kommer flytta in i och vi har också berättat för våra familjer att vi ska separera. Anledningen till separationen är att vi haft ett tufft år och att det inte finns någon ork att kämpa längre (det vi sagt till våra familjer). Vi kommer inte skiva på skilsmässopapper än utan leva separerade ett tag men fortsätta gå i familjeterapi, främst för vår dotters skull.

När jag pratade med min man i veckan bröt han ihop och fick en panikångestattack. Det samtalet och de efterföljande dagarna har gjort 100 gånger ondare än när jag fick reda på hans otrohet. Jag trodde aldrig att jag skulle lämna honom, speciellt inte samtidigt som jag älskade honom. Just nu känns allt meningslöst och jag känner mig värdelös. Jag kan inte förstå att detta händer och jag ser heller inget slut på lidandet. Hur ska jag få till en vardag utan honom? ska vi aldrig mer pussa varandra? Ha sex?  Hur klarar människor av att gå igenom såna här saker?

Blir du inte lite förbannad när HAN får en panikångestattac? Han har själv valt att skada dig. När han kunde knulla båda och ha det bra så sket han i ditt välmående och nu när konsekvenserna av hans val påverkar honom så är det plötsligt såååå synd om honom.Då ska han ta på sig största offerkoftan och få dig att må ännu sämre! Har han ingen gräns på hur långt han kan gå för att skada dig och skydda sig själv?

Jag lämnade en psykiskt sjuk man som skadade mig. Trots att jag älskade honom. Jag trodde att jag aldrig skulle bli hel igen. Det gick dock rätt fort över. Så fort jag var fri från honom så upptäckte jag hur bra jag mådde utan ångest och oro. Ett år senare mötte jag mannen jag är gift med idag. Nu vet jag att det jag upplevde med mitt ex inte var kärlek. Kärlek gör inte ont. Jag lever med en man som är stabil, sätter alltid mig först och han älskar mig på riktigt. Denna fantastiska lycka hade jag aldrig ens vetat om existerade om jag hade stannat.

Snart kommer du se tillbaka på denne dagen som en av dom bästa dagarna. För det är nu du aktivt tar goda beslut mot att må bra och ha en sund relation.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-23 19:58:27 följande:
    Nej han hör av dig hela tiden. Berättar att han aldrig mer ska såra mig, att han älskar mig mer än allt annat, att han ångrar sig och gör vad som helst för mig och vår dotter, att han inte kan leva utan mig. Jag tycker så synd om honom. Det var inte såhär allt skulle bli...

Det är inte synd om honom. Om han älskade dig osv så hade han aldrig klarat av att ljuga så länge. Han var inte i nån underlig dimma när han hade oskyddat sex med älskarinnan för att sedan gå hem och ha oskyddat sex med dig. Det var ingen förtrollning som slog till utan ett beräknande och egoistiskt beteende. Han gör inte vad som helst för dig. Det har han bevisat. Han kan inte ens behandla dig med minsta lilla medkänsla och respekt.  Han gör dock vad som helst, skadar vem som helst, för att få ligga lite när han kärar ner sig i nya kvinnor. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-24 14:03:36 följande:

Jag litar på att han inte vill ha med henne att göra. Jag ser ju brinnande hat i hans ögon när hon kommer på tal, han avskyr henne. Men mina inre demoner kommer såklart spöka, och jag kommer säkert ha koll på henne. Han vet dock att tar han upp kontakten med henne förintar han mig...

Han är ju en bra skådespelare. Du såg nog brinnande kärlek i hans ögon samtidigt som han hade sex med dig timmar efter han hade haft sex med henne. Du litade på att han ville ha dig medans han ljög för dig och nyss hade smutskastat dg inför älskarinnan.

Du måste sluta romantisera er upplevelse. Du vet med säkerhet att du inte kan lita på honom och du vet med säkerhet att du inte kan se hans riktiga känslor i hans ögon. Brinnande hat kan lätt förväxlas med brinnande passion.

Så länge du försvarar hans beteende och försöker intala dig att det hade kunnat bli värre så blir du inte fri. Du står fortfarande och tror att du kan lita på honom och att du kan tolka hans känslor. Det gör att du lever i en dålig harlequin-roman. Han är det han är och hans handlingar vad medvetna och långvariga. Han visste att han riskerade dig och ditt välmående och det var helt ok för honom.

Du kommer ju hamna i samma sits igen om du inte fattar allvaret i hans handlingar.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-25 18:38:15 följande:

Han hade ju kärlekskänslor för oss båda? Att däremot veta att han varit intim med henne, rört henne, legat med henne äcklar mig. Men för mig handlar det om att skilja på handling och person. Han handlade enormt fel men har tusen gånger oftare handlat rätt. Det är mänskligt att fela..

Jag kan lita på honom och passion är väl det vårt förhållande saknade, det som drev honom i armarna på henne. Hon var passionerad, eldig. Vi hade det tryggt och kärleksfullt men inte passionerat. Den passionen han beskrev han upplevde med henne undrar jag om vi någonsin upplevt.

Jag försvarar honom inte, men jag har inget behov av att hata. Jag sörjer för honom, för mig och för det som gått förlorat. Det är bara sorg..

Han är inte otrohet definierat och som jag sagt tidigare vet jag att han inte skulle göra om det, tyvärr räcker inte det.

Fast poängen är att du tror dig kunna tolka hans känslor. Du säger dig se känslor som äkta ånger, kärlek, sorg och brinnande hat. Hade du haft förmågan att läsa hans känslor så hade du aldrig blivit så här lurad.

Ni hade det inte tryggt och kärleksfullt. Han ljög varje dag och gjorde sin älskarinna gravid! Det handlar inte bara om passion utan att han saknade grundläggande respekt för dig som människa.

Han hade flera tillfällen att välja att aldrig göra om det men gjorde det ändå om och om igen.

Du kan omöjligt veta att han inte skulle göra om det. Bara det att du avslöjade honom säger mycket. Han har högst troligt haft flera förälskelser och otroheter under era år. Han berättar inte om dom av samma anledning som att han inte berättade om denna kvinnan.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-05 15:54:50 följande:

Så klart jag vet att det är min man som begått "mest" fel men det fråntar inte det att hon använde graviditeten mot honom vilket i förlängningen gör att hon återigen visade noll respekt för mig och framförallt för min dotter. Jag känner inte den här kvinnan, det enda jag vet om henne är att hon legat med min man. Det gör det ganska lätt för mig att ha en åsikt om henne. Min man är ju såklart mer komplex, han känner jag och älskar. Jag vet hans goda sidor. Så klart han kvinnan det också men dom vet jag inte om. 

Jag har som sagt vad lämnat honom, men behöver ha någon form av relation med honom pga barn. Henne önskar jag bara ett liv i misär. Hårt så klart men jag avskyr henne som pesten. 

Om ett par år så sitter du i en bättre relation. Då lever du kanske med en man som älskar dig och aldrig skulle kunna göra dig illa. Din dotter kommer uppleva hur ett bra förhållande ska se ut och du kommer aldrig behöva tvivla på om din kille är kär i andra eller inte. Då kommer du komma ur din bubbla och se hur illa ditt ex behandlat dig. Kanske kommer hatet med insikten om det enorma sveket skadan han valde att utsätt dig för? Snart ser det ljusare ut och då är du glad över att hans prioriteringar kom till ytan.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-12 20:01:03 följande:

Hade han njutit så som du beskriver hade han väl inte avslutat sitt med henne?

Han hade ju ett datum bestämt med henne nr du kom på honom. Om hon var så magiskt fantastisk att han plötsligt inte visste att han var gift eller att han skadade dig så hade han inte stått emot henne den planerade kvällen heller... Han gick inte från att aktivt välja att skada dig för hennes skull till att bli helt kall inför henne så snabbt..

Hans otrohet varade inte 2 veckor. Han var förälskad länge innan han kom till skott med henne. Han har kanske fantiserat om henne ( medans han älskade med dig) eller fantiserat om ett liv med henne i ett år innan han tog steget. Då är ju otroheten och sveket en väldigt stor del av ert förhållande? Kanske har så mycket som 10-20% av er relation varit full av lögner, olycka och kärlek till en annan kvinna?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-12 20:40:53 följande:

Jag håller väl fast vid hoppet antar jag, att finns det en promilles chans att ett barn skulle rädda oss så tänker jag på det. Men tanken på att ha sex med honom nu känns fel. När jag fick reda på hans otrohet hade vi massor sex, nästan bättre än någonsin, men nu känns det otänkbart. Nej jag kan inte acceptera att han inte är den jag trodde han vad, jag får inte ihop det. Klart jag visste att han inte var perfekt?? samtidigt så är han ju den jag trodde han var, han är ju ingen annan person. 

Ett barn får honom inte att stanna, ett barn får möjligen mig att stanna. 

Ett barn till är just det som skulle driva honom in i otrohet igen. Det barnen ni redan hade fick inte honom att bli mer kär i dig, inte ens er bröllopsdag fick honom att tänka på att vara trogen.

Vad är det för fel på er dotter om ett annat barn kan hindra otrohet? Varför var er dotter inte värd en trygg pappa men det nya barnet skulle vara det?

Ett barn till med graviditet, hängbuk, läckande bröst, sömnbrist, spyor och bajsblöjor är just en sådan sak som kan få honom att längta efter en lättsam, kravlös och fräsch älskarinna.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-04 15:16:43 följande:

Just nu känns det som om jag är villig att ge det ett försök. Jag antar jag är nere i nån svacka men jag har börjat bagetalisera det har gjort, eller kanske börjat acceptera. Just nu vill jag bara förlåta och gå vidare med honom. Det har skett och det var så jävla vidrigt men nu vill jag ge honom en andra chans för att ärligt se om vi kan läka... men jag vet inte.

Ge honom en chans men gör det med öppna ögon. Om du går in i detta med vetskapen om att du älskar honom mer än han älskar dig och kan acceptera att han förälskar sig i andra kvinnor då och då så kan du nog bli rätt så lycklig. Om du däremot tror att han kommer älska dig och värdera dig högt och aldrig mer vara otrogen så blir du nog bara besviken. Vill du leva med honom så får du acceptera den man han visat sig vara, inte den du önskar att han är.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-05 10:24:25 följande:

Jag älskar inte honom mer än han älskar mig. Hur många gånger måste jag skriva det? Det var en kvinna en gång! Jag vet att han inte kommer göra det igen, mitt problem är att komma över just henne. Jag vet vem han är men jag vet också att människor kan göra fel och att det bör få konsekvenser.

Varför är otrohet otänkbart från din sida men fullt genomförbart från hans sida?

Varför blev han så djupt förälskad i en annan kvinna?

Det var inte en gång... det var flera gånger.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-11 10:43:10 följande:

Så klart förstår jag att min mans förhållande inte går att likställa med en puss på Gullan. Jag är inte dum.. men jag tycker inte den är ? den värsta otrohet? jag hört om heller.. han hade sex med henne. Det är det primära i historian. Och han avslutade det. Att vi precis gift oss, försökte bli gravida, att hon blev gravid påverkar inte för mig egentligen.

Jag kan inte säga hur kan kände eller varför han gjorde som han gjorde, jag har aldrig ens övervägt otrohet. Men jag har heller aldrig utsatts för den påfrestningen i form av så starka känslor som han gjorde.

Jag börjar upplevs att jag går lite vidare och att jag nog kommer kunna förlåta honom. Det var ett brutalt felsteg men det var under en kort period, jag tror inte jag vill förlora honom resten av livet för det.

Det är bara du som vet vad du kan leva med i en relation. Vi är många som tycker han agerat fruktansvärt och som aldrig skulle lita på honom igen.

Om du tycker att hans förhållande med henne inte var så farligt och kan fortsätta älska honom så är det väl det du bör göra. Vi är alla olika i vilken typ av äktenskap vi vill leva i :) Lycka till!
Svar på tråden Nygift och otrogen