Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Fjäril kär skrev 2020-02-05 13:00:10 följande:

Fast ni ger ju henne dessa kryphål helt gratis eftersom ni inte bryter med henne.

Vi svarar till 99% inte och de ända gånger vi gör det är för att markera att hon måste gå vidare..
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-05 13:31:43 följande:

Fast ni svarar trots allt och hon vet att ni läser. Det är hennes övertag.

Jo sant... men är typ rädd för vad hon kan ta sig till.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-02-05 13:34:06 följande:

Hon hör väl av sig av samma anledning som att du fortfarande är kvar hos honom. Känslor och falska löften

Fast dom hade två veckor och vi ett decennium och barn det måste väl vara lite skillnad? Hon visste också att jag fanns och det är ju mer än vad jag kan säga om henne..
  • Anonym (Kvinna86)
    Rebecca1987 skrev 2020-02-05 13:32:34 följande:

Du skriver ofta "det var ju bara sex"

Om det nu bara var sex som du återkommer med så varför bryr du dig. Då kan han ju fortsätta.

Försöker väl intala mig att det var bara sex.. hela situationen är då surrealistisk och så mycket jobbigare än jag någonsin kunnat tro
  • Anonym (Kvinna86)
    Bjoer skrev 2020-02-05 14:31:56 följande:
    Så de har inte setts eller pratat på riktigt sen hon blev gravid?! Really?

Ärligt talat förstår jag henne lite. Hur skulle du tycka det kändes om du träffade någon, ni hade sex några gånger, du blev gravid och då ville han inte träffas mer och tvingade dig till en abort. När aborten vad gjord bröt han kontakten. Tycker du det känns som ett rimligt beteende från din kille? Förstår du inte att hon känner sig utsatt och övergiven? Kanske är det lättare för henne att släppa det om de får prata så hon kan få ett avslut?

Hela den här grejen med att inte svara utom för att säga att hon inte är välkommen känns väldigt känslokallt från er sida. Ja, jag förstår att det är jobbigt för dig, situationen är skit. Men nu är den som den är. Det riktiga svinet här är din kille, men det är hon och du som får ta smällen.

Nej, det tycker jag egentligen inte men samtidigt är det hon som drabbats fysiskt (tydligen komplikationer så hon går hon läkare fortfarande) och min man kan ju inte göra nåt. Dom är inte vänner, han har inga skyldigheter gentemot henne. Han sa klart och tydligt att han inte tänker ta barnet till sig och se det som sitt sen var valet hennes..

Jag tänker inte låta honom träffa henne och jag tror inte hon vill träffa honom så det finns inget att prata om. Hon får älta om hon vill men inte med honom för deras grej är avslutad. 

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-02-05 14:40:33 följande:
    Vad ni har spelar ingen roll med hennes känslor. Du vet väl själv hur fort du blev kär. Vad han lovade dig. Hon kan ha fått löften om äktenskap och barn med. Och blivit kär under längre tid innan dom ens hade sex
    Ja hon var kär i honom det har hon sagt, men hon visste också att han var gift och att hon blev en älskarinna.
  • Anonym (Kvinna86)
    Rebecca1987 skrev 2020-02-05 14:43:44 följande:
    Ju längre du intalar dig att det bara var sex desto längre tid kommer det ta innan du ser verkligheten. Om du vill få honom visa att han ångrar sig låt han då berätta för alla i er omgivning vad han har gjort vad han lät den andra kvinnan gå igenom. Så han verkligen får skämmas. Du har inget att skämmas för det är bara han som gjort fel. Låt han visa för dig att han kan stå för den skam han dragit över ert äktenskap
    Jo så är det väl.. men för mig är inte egentligen graviditeten så stort och inget andra behöver få veta. Och sen blir det så att om/när det kommer fram vad han gjort blir det typ omöjligt för oss att fortsätta.. alla i min släkt och vänner kommer ju inte kunna förlåta honom..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-05 14:52:52 följande:
    Det är du som är besatt. Du klamrar dig fast vid en man som förnedrat dig och ljugit.

Din man har tydligt markerat för dig (genom handling) att han aldrig menade sina äktenskapslöften. Din make har extremt tydligt markerat att han inte älskar dig det minsta. Ändå hittar du kryphål för att hålla kvar honom.

Till henne har han tydligt bevisat att hon gick före 10 års förhållande, äktenskap och hans familj.

Vem är det som gör bort sig och inte kan fatta en hint?
    Men om det faktiskt är sanning i att det bara skett med henne de gångerna han säger, att han verkligen ångrar sig och kommer göra allt för att bli förlåten och få tillbaka min tillit kan han då inte vara värd ett försök?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Sanningen) skrev 2020-02-05 16:54:40 följande:

Har läst med intresse för att jag försöker greppa en liknande situation. Jag är den andra kvinnan i den situationen och jag födde barnet.

Det du inte vet är att din man sagt en massa saker till henne. Absolut lovat en massa som han inte håller kring aborten. Han kanske sa att det var dålig tajming men om hon gjorde den så kunde de vara tillsammans? I mitt fall hade han sagt att han självklart skulle finnas i barnets liv. Att han ville att hans barn skulle känna barnet. Och hans föräldrar. Det var en lögn såklart och inget han känns vid idag. Vuxen karl som slingar sig med ursäkten ?jag sa aldrig ordet ?lovar? ?. Förstå hur trött man blir!

Pojken gick från citat ?hans kärleksbarn? till ?jag kan inte ha någon kontakt med honom för då har jag ingen familj kvar? ?då är jag ensam?. Hans föräldrar vill inte ens träffa pojken pga hur han har fått situationen att framstå. Han fick det säkert att låta som om han nästan blev lurad. Det blev han inte.

Jag tror vad jag vill att du förstår i detta är att en man som kan göra en sån här grej som din man, inte plötligt blir helt ärlig och ångrar sig. Han har kört dubbelspel och spelat er båda ett bra tag. Hon fick genomgå en abort själv. Du vet absolut inte hela sanningen. Precis som min älskares fru fortfarande inte vet hela sanningen. Och hon är kvar med honom. Måste ju tro att hon har fått höra allt. Gud vet vad han har hittat på om mig? Jag är säkert helt galen. Han har säkert försökt bli av med mig. Inget av vilket stämmer såklart. Jag vet att min har sagt till sin fru att vi legat med varandra några gånger utan känslor. Det vet jag för det har han berättat för mig efter att han inte fick ha kontakt med mig. Efter att han lovat henne att inte ha kontakt med mig. Sanningen är såklart att vi hade en relation i nästan ett år och känslor från båda håll. Allt för att måla sig själv som en ganska snäll men missförstånd man.

Ta hand om DIG i detta. Gör inget förhastat som att sylta in dig med fler barn i nuläget. Det blir bara värre.

I mitt fall kan aset dra. Jag vill inte veta av honom. För min sons skull kommer jag tyvärr alltid att hoppas att han ändrar sig om kontakten, men jag får nog vara helt beredd på ett barn som känner sig ratad av ett fegt kräk.

Tänk att är det kvinnor som både tar på sig mäns ansvar och sopar upp efter dem....Och sen skyller på varandra. ????

Lycka till!

Väldigt tråkigt att läsa om din situation och vad du fått utstå men också din son. Låter dock som han har en klok mamma och med en sådan pappa kanske det är skönt att han inte finns med i bilden.

du har helt rätt att jag inte vet vad han sagt men hade honom blivit lovad guld och gröna skogar hade hon nog sagt det till mig vid det här laget då hon redan berättat om ganska mycket han sagt. Det är väldigt sorgligt att det resulterade i en graviditet och det har såklart varit stressande för mig och min man också även om det varit tuffast för henne. Nu blev det inget barn vilket antagligen var det bästa och som tur var hann inte heller jag bli gravid för då hade vi haft ett spädbarn nu och livet hade varit helt annorlunda,

Jag har så de senaste dagarna tänkt att jag måste lämna honom men varje gång jag bestämt mig kommer alla fina minnen över mig, allt det fina han också faktiskt är och hur svårt det är att lämna en man jag älskar. Jag vet ju att det han gjort är förnedrande och förödmjukande och jag borde och kanske tom vill lämna honom men kan inte/vet inte hur. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-05 17:51:01 följande:
    Är det verkligen bara 2 veckor?
    2-3 veckor av aktivt sex ja det har båda bekräftat. 
Svar på tråden Nygift och otrogen