Anonym (mycket bitterhet) skrev 2020-01-03 19:12:09 följande:
Förstår, då kan det bli svårare att komma vidare även om man vill och kämpar.
Att kartlägga orsaker handlar alltså inte om att skuldbelägga eller liknande utan om att söka förståelse.
Förståelse är viktigt dels för att kunna förebygga, reparera och hindra att det händer igen. Beroende på var behovet/problemet ligger så kan det vara en nyckel för honom eller för er båda i relationen.
Det stora problemet med att inte få svar och förståelse för varför det hände är att det blir svårt att återskapa tilliten. Det kan bli svårt för dig att lita på honom i framtiden.
Om han inte ens själv förstår och kan förklara varför han var otrogen, vad är det som säger att det inte kan hända igen...?
Lyssna på terapeuten och din magkänsla så kommer du fram till ett bra beslut.
Att du faktiskt försöker och kämpar till en viss gräns kommer hjälpa dig även om det i slutändan kraschar, så länge du inte är godtrogen och naiv.
Jag tycker du är modig och stark som inte ger upp på en gång!
Tack!
Jag tror vårt förhållande hade skapat en slentrian, vi såg inte varandra längre. Förhållandet ändrades efter att vi fått barn
Min förhoppning är att det här kommer leda till nåt gott, att vi får en nystart och uppskattar varandra igen. Därför tror jag på ett nytt barn/nytt boende etc.