• molly50

Nygift och otrogen

Lynx123 skrev 2024-09-08 17:34:21 följande:
    Fast det var han som valde att vara otrogen och därmed förstöra sin familj. Om hon hade stannat hade hon dessutom lärt barnen att det är okej att bli behandlad respektlöst av sin partner.

Ja,absolut! Men nu har han ju varit otrogen med denna kvinna tidigare och TS förlät då.
    Efter andra gången så lämnade hon,enligt egen utsago.
    Men de verkar ändå inte ha gått skilda vägar. Så jag vet inte om hon har förlåtit honom igen.
    Det är lite förvirrande.
    Men har hon stannat kvar så,ja då får ju inte barnen lära sig hur en sund relation ska se ut.

• molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-10 11:39:45 följande:
    Du skrev att man självklart inte ska dra in barnen i det. Oavsett på vilket sätt man gör det, antar man då att du menar
    Fast det är ju inte säkert att man gör det medvetet.
    Mår man dåligt så kan barn märka det ändå. Barn är inte dumma.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-10 14:04:35 följande:
    Medvetet eller omedvetet skrev hon inget om. Om du nu menar att man drar in barnen omedvetet så anser jag att man ändå drar in dem
    Fast mår man dåligt så är det kanske inte något man ens tänker på. Dvs omedvetet.
    Det tycker jag ändå är lite skillnad mot att göra det medvetet,t ex genom att använda barnen som slagträ i en konflikt.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-10 15:12:21 följande:
    Jag vet inte varför du tar det med mig. Säg det istället till Lynx som verkar mena på att det ändå är fel att barnen ser det
    Jag tog det med dig eftersom du inte verkar förstå vad Lynx menar.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-10 15:32:27 följande:
    Vad är det hon menar som jag inte förstår, enligt dig? Att det är mer ok att barnen får se det eftersom det inte är medvetet?
    Nej,men att det är skillnad på att dra in barnen medvetet och på att barnen själva märker det på att man inte mår bra.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-10 16:40:56 följande:
    Jaha och vad tycker hon är skillnaden då, eftersom du nu tagit på dig att tala å hennes vägnar? Om inte skillnaden är att det är mer ok, så vad? Vad är din poäng egentligen?
    Men jösses! Ingen påstår att det är ok att dra in barnen. Men ibland så kan det hända ändå,oavsiktligt.
    Och det kan man kanske ha lite mer överseelse med än om det sker med flit.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-10 16:54:10 följande:
    Vem ska ha överseende med det? Om du syftar på mig så har jag inte sagt att någon inte får oavsiktligt visa nåt för barnen.
    Jag tror det är bäst att låta Lynx själv svara.
  • molly50
    Född1984 skrev 2024-09-11 20:03:06 följande:

Tycker inte det där är så farligt. Om, om understrukit, ni har känslor för varandra. Om ni älskar varandra är det ingen biggie som ni inte tar er igenom. Ska man vara tillsammans länge får man räkna med lite fnurror på tråden. 

det är ju svårt under småbarnsåren att ha ett spännande och inspirerat sexliv. Men det kommer tillbaka. Kanske ni ska göra gemensam sak av det och gå på swingersklubb eller något. Det kan ju bli en nytändning. 

Tråden är gammal och jag vet inte om TS har lämnat.
  • molly50
    Född1984 skrev 2024-09-11 20:03:06 följande:

Tycker inte det där är så farligt. Om, om understrukit, ni har känslor för varandra. Om ni älskar varandra är det ingen biggie som ni inte tar er igenom. Ska man vara tillsammans länge får man räkna med lite fnurror på tråden. 

det är ju svårt under småbarnsåren att ha ett spännande och inspirerat sexliv. Men det kommer tillbaka. Kanske ni ska göra gemensam sak av det och gå på swingersklubb eller något. Det kan ju bli en nytändning. 

Men inte så farligt? Han hade haft sex med en annan kvinna och hade dessutom kontakt med henne på sitt eget bröllop med TS.
    Han gjorde henne dessutom med barn samtidigt som han och TS försökte få fler barn.
    Han har även haft kontakt med den andra kvinnan igen vid ett senare tillfälle.
    Och det tycker du inte är så farligt?
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-12 13:45:42 följande:
    Han verkar ju vilja fortsätta vara gift med TS iallafall. Varför lämnade han henne inte för den andra kvinnan?
    Bra fråga. Men den kan nog bara han svara på.
    Men efter det han har gjort så kan han nog inte bestämma om TS ska stanna kvar eller inte.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-12 14:29:59 följande:
    Nej det kan han givetvis inte bestämma, oavsett vad han gjort eller inte gjort. Men nu verkar det ju ändå som att de fortsätter. Verkar inte troligt att han skulle lämna TS och familjen för den andra kvinnan.
    Nu är ju tråden dessutom gammal,så vi vet ju inte vad som har hänt dem emellan sen den senaste gången han hade kontakt med den andra kvinnan.
    Mer än att de inte har separerat.
    Men vi får väl se om TS vill uppdatera.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-12 14:45:37 följande:
    Det kan hända att han kanske vill ha kontakt med den andra kvinnan, men jag tror ändå inte att mannen kommer lämna sin familj.
    Det kan nog TS svara bättre på.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-12 21:50:27 följande:
    Vet inte om det behövs att TS svarar, hans beteende är inte så så svårt att förutse, tycker jag. Han har inte velat lämna familjen förut för denna kvinna så knappast troligt att han skulle vilja det nu eller framöver heller. Ett vanligt mönster bland män med älskarinnor.
    Jag avvaktar och ser om TS väljer att svara på det.
    Annars blir det bara spekulationer.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-13 01:38:42 följande:
    Även om TS kommer tillbaka till tråden så kan hon såklart inte svara på om han aldrig kommer lämna familjen,  hon trodde ju inte att han skulle vara otrogen till att börja med så om du förväntar dig ett svar om hur hennes man kommer agera så kommer du bli besviken.
    Jag förväntar mig inte att hon ska veta exakt hur han tänker.
    Men däremot så tror jag att hon känner honom bättre än vad vi gör så att hon ändå kan ge ett svar.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-14 13:08:59 följande:
    Och hon hade ändå fel innan.
    Om vi ska spekulera så verkar han ju inte ens veta själv vad han vill.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-14 14:33:13 följande:
    Han bönade och bad att hon skulle stanna. Så gör man om man vill få stanna hos frun.
    Och sen tog han kontakt med den andra kvinnan igen...
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-14 20:05:05 följande:
    Det är ju det jag säger, han vill säkert ha kontakt med den andra kvinnan men han vill även behålla sin fru och familjesammamhanget
    Och då är frågan varför TS är kvar.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-15 14:54:23 följande:
    Hon vill väl vara med sina barn 100 % och inte 50.
    Och ibland så kan det vara bättre att gå skilda vägar om en eller båda föräldrar inte mår bra i förhållandet.
    Barn är inte dumma utan märker sådant.
    Och då är det kanske lyckligare med två föräldrar som mår bra,även om de får bo vv.
Svar på tråden Nygift och otrogen