• molly50

Nygift och otrogen

Anonym (Kvinna86) skrev 2020-06-08 09:44:58 följande:
    Jag var helt säker på att min man inte ens skulle kunna ta i en annan kvinna men det fick jag ju äta upp. Han också. Ibland blir det inte som man tänkt sig. Han har svikit mig så fruktansvärt på alla plan och jag kan bara hoppas att han inte gör det igen.
    Nej,det var vad jag också trodde om mitt ex. Men jag hade så fel jag kunde ha.
    Men du får väl,som sagt,hoppas att han håller vad han lovat och inte gör om det igen.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-10-28 19:40:40 följande:
    Det går bra :) vi pratar inte om det längre utan blickar framåt. För att kunna gå vidare måste jag verkligen förlåta och det tror jag att jag gjort. Vi älskar varandra och framåt är det de viktigaste.
    Då är det väl bara att önska dig/er lycka till.
    Men händer det igen så hoppas jag att du går.
  • molly50
    hejsvejs1978 skrev 2020-11-02 00:23:49 följande:

Jag har på senare år börjat ompröva det där med otrohet. Det kanske inte är hela världen. De flesta av oss blir ju attraherade av betydligt fler än bara ens partner, och det kanske inte är något man skulle behöva hymla med utan i stället acceptera.

Att öppna upp för lite äventyr vid sidan av tror jag skulle vara ganska hälsosamt för många. Och även om det tar emot till en början så tror jag att många av oss skulle kunna lära oss att acceptera att partnern ligger med någon annan, kanske rentav att man skulle kunna gå igång på det..

Min syn på detta har verkligen förändrats genom åren. Tyvärr tror jag inte att min fru är där än, men jag hoppas kunna påverka henne i den riktningen...

Men då kan man väl likaväl ha en öppen relation?
    För att det du skriver här ska fungera i verkligheten så måste ju båda parter vara med på det.
    Sen tycker jag också att det är skillnad på om det är en engångsgrej på fyllan eller om det pågått under en längre tid,notoriskt.
    Det sistnämnda kan vara svårare att förlåta.
    Det är också en fråga om tillit.
    Har man svikit någons förtroende,genom t ex en otrohet,så kan det vara svårt att bygga upp igen.
    Det är inte otroheten i sig som sårar mest utan lögnerna och sveket.
  • molly50
    hejsvejs1978 skrev 2020-11-03 10:30:46 följande:
    För i helvete. Såhär går det till i min värld. Om man vill något med sitt förhållande så kanske man lägger fram det för sin partner och argumenterar för sin sak. Om partnern inte håller med, så släpper man det, skiter i det och gå vidare. Kan man inte släppa det så får man väl överväga att lämna förhållandet. Hur vet du vad min fru vill i detta fall? Jag har inte ens frågat henne själv, och så kommer det någon random ondsint jävel på något random internetforum som tror sig veta vad min fru uppenbarligen vill eller inte vill. Det är ju inte klokt.

Ingen har någonsin kallat mig en riktigt vidrig typ innan, men det var intressant att ha varit med om det också.
    När man skriver som du gjorde i ditt första inlägg  "Min syn på detta har verkligen förändrats genom åren. Tyvärr tror jag inte att min fru är där än, men jag hoppas kunna påverka henne i den riktningen...",så lämnar man ju öppet för fri tolkning.
    Så när du sedan ändrar dig till att du inte menade det du skrev så framstår det ju som en efterhandskonstruktion.
    Det måste du förstå.
  • molly50
    hejsvejs1978 skrev 2020-11-03 11:15:45 följande:
    Absolut, tolka mig hur ni vill. Men bara för att jag önskar att min fru skulle gå med på att öppna förhållandet så innebär inte det att jag tänker försöka övertala, tvinga, pressa, ligga på, manipulera osv. När jag skrev att jag "hoppas kunna påverka henne i den riktningen" menade jag bara att eftersom jag själv har fått en annan syn på detta så är det möjligt att hon också skulle kunna få det. Om ni vill tolka det som att jag är en elak och hemsk manipulerande person, ja då får jag väl bjuda på det.
    Jag tror dig. Du skulle kanske bara behöva formulera dig lite tydligare nästa gång. Då slipper det bli missförstånd.
  • molly50
    hejsvejs1978 skrev 2020-11-03 22:28:28 följande:
    Nej jag kan inte lägga fram det som att det i första hand är för hennes skull, det skulle hon inte gå på.

Jag kommer förmodligen inte ens ta upp det, vilket är lite ironiskt med tanke på hur mycket skit jag fick för det här. Men jag får kanske bara acceptera att jag fast i monogamins bojor och aldrig kommer komma loss.

Jag har bara svårt att förstå hur man inte kan tycka att en enda sexpartner är lite torftigt. Jag är attraherad av massvis av människor, inklusive min fru, och jag tänker att det är ungefär så för de flesta. Men att vi har bestämt någon gång i tiden att man bara får ha en partner, och tycker man att fler är heta så ska man absolut inte låtsas om det, och helst skämmas eftersom man bara ska tända och tänka på sin enda partner, annars sviker man denne något fruktansvärt.

Att börja erkänna för varandra att man går igång på andra, och att det inte behöver vara hotande utan rent av kan vara hett, det tror jag skulle vara en bra början. I mitt förhållande men även i allmänhet. Det skulle nog kunna besvara folk en del lidande.

Så tänker i alla fall denna narcissistiska, manipulativa, patetiska nolla samt vidriga typ.
    Och om din fru inte kommer att acceptera ditt förslag?
    Kommer du då att respektera det eller kommer du att vara otrogen?
    Om det är det sistnämnda så hoppas jag att du är ärlig nog att göra slut för bådas er skull istället.
    Vill man ha en öppen relation så är det något man bör vara ärlig med från första början,anser jag.
    Är man polygam och väljer att inleda en monogam relation så kan man inte komma i efterhand och gnälla över att man inte får ligga med andra.
  • molly50
    hejsvejs1978 skrev 2020-11-04 09:03:55 följande:
    Detta förhållande inleddes för 22 år sedan, vi var knappt vuxna och jag visste nog knappt var polygam betydde. Men visst, jag får stå mitt kast för att jag inte var ärlig från första början med att jag ett par decennier senare skulle bli lite sugen på att prova andra saker...
    Jag påstår inte att just du vetat om detta från början.
    Men är man medveten om det så bör man vara ärlig om det,anser jag.
    Du tänker ju ta upp det med din fru. och det är bra.
    Men kommer du att acceptera ett nej och vara trogen,om hon inte nappar på ditt förslag?
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2021-08-26 22:51:12 följande:
    Så lång tråden är? men det går bra. Vi är ytterligare en person och faktiskt lyckligare än på flera år. Jag skulle göra allt för att ha sluppit allt som hände men nu är vi nog starkare än någonsin. Närmre varandra och ett tydligare kommunikation?terapi har gjort underverk och vi kan nästan drunkna i varandra på ett sätt vi inte gjort tidigare? jag är dock glad att jag lämnade honom ett tag men också glad att jag tog tillbaks honom.
    Skönt att höra att det går bra för er.
    Jag måste säga att jag tycker du är stark som klarar av det.  
  • molly50
    Anonym (Nej) skrev 2021-08-27 05:44:47 följande:
    Har du något sätt att kontrollera att han inte är otrogen igen? Han kunde vara otrogen även när ni drunknade i varandra som mest dvs när ni lovade varandra evig trohet och kärlek vid vigseln. Du trodde ju att ni var lyckligast i värden på ett bröllop och där och då tänkte han på att ha sex med en annan kvinna.

Min poäng är att du kanske borde kontrollera hans trohet regelbundet? Nu har han lärt sig hur du kom på honom sist så han har väl förfinat sina metoder. Leta efter en extra mobil? Kanske förvarar han den på jobbet? Har han kvinnliga kollegor som han säger kärleksord till i smyg? Har hand jobb en chattfunktion? Håll koll om han är överdrivet ?? kärleksfull?? eller uppmärksam på dig. Speciellt då nu nu har ett barn till och småbsrnsperioden verkar trigga igång hans jakt efter andra. Kontrollera hans trohet regelbundet. Även hans ärlighet kring annat. Du vet ju att han tidigare verkligen inte har gått att lita på och han han ju inte självmant kommit och erkänt varken vid första, andra,tredje, fjärde ?..osv tillfället. Men visa inte att du kollar honom för då döljer han allt bättre!!
    Varför ska TS börja kontrollera honom så?
    Det är ju ett ganska effektivt sätt att putta deras förhållande rakt ner i fördärvet.
  • molly50
    Anonym (Nej) skrev 2021-08-27 07:54:30 följande:
    Nej själv skulle jag aldrig fixa att leva i en relation som saknar tillit! Tillit och ärlighet är allt! Men nu har ju ts ingen frisk relation. Lever man med en partner som inte klarar av att vara ärlig, letar andra kvinnor och gjort någon annan gravid så är det sunt att INTE lita på honom. Det sjukaste och mest korkade i ts sits vore ju att lita på att denna man är trogen utan att kontrollera honom. Han har ju bevisat vad han går för och förlorat rätten till ts förtroende
    Fast nu har ju TS uppenbarligen lyckats bygga upp tilliten för honom igen.
    Så varför riskera at rasera det igen genom ett sjukt kontrollbehov?
    För är det något som inte är friskt så är det att kontrollera sin partner på det sätt du tycker att TS ska göra.
Svar på tråden Nygift och otrogen