Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Nygift och otrogen

molly50 skrev 2023-05-28 14:27:17 följande:
    Ja,det är ju upp till TS att bestämma om hon kan tänka sig att låta honom göra det.
    Men hon verkar ju rädd för att göra slut ifall han då går till den andra kvinnan.
    Ja i så fall så är det väl bäst att stanna kvar och ge honom denna möjlighet då.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-05-28 14:43:39 följande:
    Om hon klarar av det,ja.
    Vad är alternativen?

Som jag ser det antingen det eller att fortsätta och han gör det ändå, inleder något med kvinnan eller kontaktar henne igen när han känner att han behöver någonting. Kanske i smyg.

Alternativet att lämna mannen verkar ju inte finnas.

Och inte heller alternativet att han kommer att förändras, för den chansen har han redan fått och sabbat.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-05-28 15:09:03 följande:
    Ja,jag kan ju bara gå till mig själv.
    Jag hade hellre lämnat och tagit risken att han går til den andra kvinnan.
    Jag hade inte velat leva i en relation med en man som istället för att prata med mig om det är något han saknar eller har problem med tar kontakt med en annan kvinna.
    Så pass mycket självrespekt har jag. 
    Inte jag heller men nu gäller det ju TS och inte dig eller mig.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Nej) skrev 2023-05-30 05:24:09 följande:
    Oavsett vad han känner så riskerar han medvetet att förlora dig bara för hennes skull.  Han har inte gått bakom ryggen på henne som han gjorde med dig. Att han till och med visar att han skriver att han saknar henne (och sedan fortsätter skriva till henne) är ju respektlöst I kubik.

skönt att du bestämt dig! Tänk på allt bra du gör för dina barn när du lämnar. Barn lär sig hur relationer ska vara från sina föräldrar. Om dom växer upp med otrogen pappa, ledsen mamma, respektlös pappa och mamma som bara tar emot så hamnar dom själv i det som vuxna.  Troligtvis så springer han till älskarinnan. Kanske håller det tillräckligt länge för att hon firar en jul eller två med dina barn. Men det kommer aldrig hålla i längden och du kommer vara den stabila. Du kommer finna den stabila mannen som är trogen och värderar dig. Dina barn kommer se det! Ditt blivande ex kommer se det och ångra sig djupt när han sedan sitter singel och ledsen på sin barnfria jul.
    Jag tycker det verkar vanskligt att sitta och lova TS en bra man samtidigt som hennes nuvarande kommer bli ensam. Du har faktiskt ingen aning om hur det kommer att bli. Så kallade otrohetspar brukar inte hålla så länge som jag förstått det, men det finns faktiskt även de som håller ihop länge eller resten av livet.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-06-15 17:21:21 följande:

NU HAR JAG LÄMNAT HONOM

vilket sjuk sak att skriva, och ännu sjukare att jag känner noll inför det. Eller jo, jag känner sorg över att förlora tid med barnen. Möjligtvis behövde jag dom här åren för att hamna här. 

kollade hans mobil i torsdags och förutom flera grova sexsms så hade dom också legat med varandra igen. Det jävla svinet låg med henne efter allt jag gjort för honom. Hon kan ta honom, det är hennes förlust. 

jag är fan fri nu! 

Ja, det var nog stor risk för att han gjorde det, eller ville göra det även om hon inte gett honom chansen.

Vill han ha dig tillbaka?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-06-15 18:08:58 följande:
    Bra att du har tagit tag i det nu. Du förtjänar så mycket bättre!
    Hur har han reagerat på det här då?
    Ts kanske tar honom tillbaka om han säger de rätta sakerna.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-06-15 18:33:06 följande:
    Det får vi hoppas att hon inte gör.
    Hon verkar dessutom vara riktigt arg på honom nu.
    Mer än vad hon har verkat vara tidigare.
    Då kan det vara lättare att ignorera sådana ord.
    Ja du är då inte nådig mot otrogna män. Jag undrar vad du hade svarat i mannens tråd? Vad hade du gett för råd så att han kan få henne tillbaka?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-06-15 21:15:43 följande:
    Hade TS varit den som varit otrogen så hade jag gett honom samma råd som TS har fått.
    Ska han nu försöka få TS tillbaka så får han nog jobba väldigt hårt.
    Han har inte bara haft en annan kvinna i tankarna på deras bröllopsdag utan dessutom varit otrogen mot TS flera gånger med den andra kvinnan och gjort henne gravid.
    Och nu har han alltså varit otrogen med samma kvinna igen.
    Tycker du att han förtjänar att få någon mer chans?
    OK, du är inte nådig mot otrogna män och kvinnor, ursäkta att jag skrev män men det handlade ju om en man här.

Jag tänkte mer om TS man hade startat en tråd om hur han ska få sin fru tillbaka. Vad hade du skrivit?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-06-15 21:49:28 följande:
    Så nu kanske du kan svara på min fråga. Tycker du att han förtjänar någon mer chans efter allt han har gjort?
    Nej, på grund av att jag tror inte att han menade allvar med någonting han sa. Han är inte att lita på. Och även om han skulle mena allvar om han vill ha tillbaka henne igen, så är det ju svårt att tro honom. Tilliten är borta.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-06-15 21:48:39 följande:
    Att han ska vara transparent och vara ärlig om precis allt, Visa att han verkligen ångrar sig.
    Klippa alla band med den han varit otrogen med,inte svara på några meddelanden eller samtal, och blockera överallt.
    Och verkligen visa att det är sin partner han vill vara med.
    Precis som jag har skrivit till TS här att hennes man borde ha gjort.
    Innan han var otrogen igen. 
    Så du skulle alltså försöka hjälpa honom med att få TS tillbaka?
Svar på tråden Nygift och otrogen