Nygift och otrogen
Du återkommer i många trådar där du lägger ansvar på det andra könet. Så även här. Spegla dig, du resonerar verkligen inte ur flera perspektiv eller jämställt, men låt oss sluta tjafsa om hur ojämställd du är..
Otrohet må vara fle men har många graderingar och omständigheter, det finns orsaker och verkningar vi inte vet om. Otrohet är mänskligt och vanligt, det är inte olagligt och det finns ännu människor utanför FL som har möjlighet att förlåta och gå vidare. Om man ångrar sig och inte gör om det beroende på vad mna kommer överens om i olika sorters förhållanden, t ex de där den ena parten obekymrat tappat alla sin lust i livet.. osv
Du tillskriver mig åsikter jag inte har. Då blir det svårt att hålla en vettig diskussion.
Du har uppenbarligen missat alla gånger jag har skrivit att jag tycker otrohet är lika fel oavsett kön.
Ja,jag har aldrig påstått att otrohet är olagligt eller att man inte är mänsklig om man bedrar någon.
Men det gör det ju inte mer ok.
Det kan slå fruktansvärt hårt mot den som blir bedragen.
Och det kan vara fruktansvärt svårt att förlåta.
Speciellt när man som TS man har stått och ljugit TS rakt upp i ansiktet när han gav hennes trohetslöften på deras bröllopsdag samtidigt som han hade en annan kvinna i tankarna.
Dessutom gjorde han den kvinnan gravid samtidigt som han försökte skaffa barn med TS.
Det han har gjort är så lågt det bara går att sjunka och jag förstår om TS har svårt att glömma det sveket.