Anonym (Förstår precis) skrev 2020-02-19 15:46:49 följande:
Man kan lösa den här sortens problem på olika sätt pga olika hänsyn, känslor och längd på tidsperioderna. Ingen vill stanna kvar i döda förhållanden, det är sant att det knappast gynnar någon som vill ha motsatsen.
Jag är glad att du har en god relation. Det har jag med. Tacksam.
Jag är imponerad av att du inte avkrävt trohet i din relation. Lite förvånad utifrån hur du argumenterat. Jag har trohetslöfte med min sambo men med invändningen att jag vill ompröva om hon tappar fokus på närhet (främst att hon jobbar för mycket). Närhet och glädje tillsammans är för mig grunden i en relation.
Jag instämmer i att det är ärligare att göra slut på ett värdigt sätt än att vara otrogen. Men otrohet kan hända av olika aneldningar, behöver inte vara en big deal eller orsaka katastrofala konsekvenser. Det är mänskligt att fela.
Jo,men otrohet hör kanske inte till den bästa av lösningar.
Om man väljer att vara otrogen så fort det blir lite problem i förhållandet så känns ju inte förhållandet särskilt sunt,om jag ska vara ärlig.
Jag är gift så min man och jag har också avgett ett trohetslöfte.
Men jag kan ju aldrig kräva att han ska vara trogen för det. Jag äger inte honom.
Men jag hoppas verkligen att han skulle välja andra sätt att lösa ev problem än att vara otrogen.
Jag blev bedragen i mitt förra förhållande och det vet han.
Så skulle han också behandla mig på samma sätt så skulle det vara svårt för mig att förlåta.
Ja,det är mänskligt att fela. Men att göra om det igen gång på gång på gång, så fort man får problem i förhållandet,då är det inte längre ett misstag.