Anonym (Kvinna86) skrev 2020-06-07 16:04:27 följande:
Nej aldrig. Han får en chans nu och den är en chans till under hela vår livstid. Minsta lilla snedsteg så är vårt förhållande. Vi båda hårfin i vårt förhållande igen på de premisserna och jag tror vi kommer lyckas. Det känns bra och jag börjar få en framtidstro igen, tänker på annat än otroheten och henne. Jag tror absolut vi kan bli lyckliga igen, rentav lyckligare, annars hade jag inte gett det ett försök till.
Nej min mans otrohet är äcklig, både mot mig, älskarinnan och vår dotter. Att han fattar tycke för henne Och hade kontakt med henne under vår bröllopsdag är sjukt, det håller jag med om. Hans förklaring är (typ) att han så klart förstod att det var något mellan dem då, hon gjorde honom glad (men det gjorde ju jag också) och att han på vår bröllopsdag aldrig någonsin trodde att han vevorna senare skulle kunna göra ett sånt grovt övertramp. Att hon blev gravid är inte mitt problem och inget jag tänker på. Sexet är mitt problem. Hade hon behållt barnet hade det så klart varit annorlunda och jag hade lämnat honom.
Gör han mig minsta lilla illa igen är han körd men jag tror på oss som team och att hon in i det längsta inte lät oss vara har antagligen hjälpt snarare än stjälpt oss.
Tycker ditt resonemang är konstigt, minst sagt. Men både du och din make verkar inte helt friska så jag ska nog inte försöka förstå mig på dig. Tycker mest syndom erat barn.