Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-16 18:07:44 följande:
Tack för ett sakligt inlägg. Jag hävdar att jag måste försöka lita på att de inte ska ske igen för att ge honom och oss en ärlig chans. Sen om det kommer fungera får ju så klart tiden utvisa.
Vi har kommit fram till att vårt förhållande var fyllt av slentrian och utan just det du skriver - bekräftelse. Han har berättat att den andra kvinnan "såg honom" nåt jag inte gjort på länge. Jag hoppas på att kunna förändra vårt förhållande från grunden, att vi ska uppskatta varandra, säga vänliga ord till varandra, ge en kram när vi står och lagar mat osv. Små gester som kan få stor effekt.
Men precis som du skriver är jag rädd för att bli uppäten innifrån. Som jag förstår det lämnar faktiskt ganska få direkt efter en otrohet utan försöker. När vet man att det är nog? Flera verkar ha försökt men efter ett par år inser att det aldrig funkade. Och som du skriver, steget ut känns väldigt väldigt skrämmande. Som Bambi på hal is...
Har man inte självkänsla nog för att bekräfta sig själv så kommer man alltid behöva bekräftelse av någon annan. Vad händer den dagen ni får bebis igen och du är i bebisbubblan och du orkar inte bekräfta honom. Kommer han då kontakta en ny tjej som "ser" honom? Känner att nån gång man verkligen är bekräftad borde väl vara när man är nygift, men han behövde tydligen ännu mer. Frågan är om din ork verkligen räcker till?
Vi provade för länge efter otroheten. Men man resonerar lite att nu har jag ändå försökt ngt år, borde inte slänga bort de åren utan försöka lite till. Till slut insåg jag att 4 år hade gått, tilliten var fortfarande helt borta å mannen i fråga kanske inte gått hela vägen med kvinnor nu men definitivt lekt med tanken och träffat några bakom ryggen på mig. Dessa 4 år var helt bortkastade tillsammans med min självkänsla.