Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Nygift och otrogen

Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-11 12:20:12 följande:

Han avslutade ju deras fling pga vår familj så han glömde ju oss inte direkt... FINNS DET INGEN SOM TROR OTROHET KAN VARA MISSTAG O VÄRT ATT FÖRLÅTA??

Vårt liv är egentligen inte kaos utan på sätt och vis är vi tillbaka som ingenting men på nätterna när jag inte kan sova kommer det till mig även om han blivit både kärleksfullare och hängivnare mot mig och vår dotter... återigen jag har ju läst att otrohet kan stärka ett förhållande

Nej, det finns INGEN som tror att otrohet kan vara ett misstag och värt att förlåta. Speciellt inte en otrohet som du varit med om. Du har redan förintat dig, det märks på hur du resonerar. Du kommer att bli/redan är, en skugga av dig själv. Du slår knut på dig själv för att övertyga DIG SJÄLV om att detta kommer att sluta bra, så som du vill att det ska vara. Ert förhållande är redan förstört. Taggen du känner kommer aldrig att försvinna. Läs vad Fjärilen skriver, och agera därefter.
  • Anonym (?)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-11 23:18:15 följande:

Okej, jag tycker egentligen inte det är ett misstag, utan ett val. Och det är stor skillnad på en kyss och sex. Han hade så många möjligheter att avbryta den ökande kontakten, flörtandet, kyssar osv. Det är så äckligt att veta att hon tagit på honom och han på henne. Att gick igång så mycket på henne att han kunde ha sex och att han tyckte det va så skönt att han kunde komma. Fy!! Men det jag menar är att ett val kan väl vara ett misstag? Mitt gymnasieval var ett misstag men likt väl ett val..

Så om jag blivit ledsen men sen bestämt mig för att glömma och idag typ 9 mån senare inte skulle tänkt på det så skulle vi klarat det menar du? Jag blir ledsen när du skriver att det är förstört eftersom vi kämpar.

Jag ser ju vad ni skriver men det är ju inte så enkelt att ge upp ett liv. Hur gör man? Det är så enkelt att skriva lämna men svårare att göra.. varför ska jag fatta beslut när det är han som gjort fel??

Det finns väl kanske en möjlighet att han inte kommer att vara otrogen igen, det vet vi ju faktiskt inte. Du skriver att han ångrar ihjäl sig, det kan naturligtvis vara så.

Men det som blir svårt och som de allra flesta inte kan, det är att komma vidare i förhållandet. Jag tror inte en sekund på att du kommer få bort taggen. Bara alla dina bortförklaringar, ursäkter och strutsbeteendet tyder ju på att du inte VILL se sveket. Du klamrar dig fast vid en dröm, en dröm som nu har blivit en mardröm. Du kan stanna med honom och tro att ni kommer att få det bra, men taggen kommer ALDRIG att lossna, inte hur mycket du än försöker övertyga dig själv.
  • Anonym (?)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-12 15:15:40 följande:

Hur kommer man vidare i förhållandet då? Det måste ju finnas mer tips än äktenskapsrådgivare (det går vi på)? Jag önskar nästan otrohet var olagligt, att han skulle begått ett brott...

Så vad borde jag gjort annorlunda menar du? Jag tolkar det som att du kritiserar mitt sätt att hantera hans otrohet. Finns det något annat sätt som varit rätt än att lämna? Eller vad borde jag gjort menar du? (Genuin fråga).

Ja han var min dröm, är min dröm. Och någonstans nu verkar han älska mig mer än någonsin pga ånger. Nej taggen kommer nog aldrig lossna men jag kanske kan lära mig att leva med den och den havsbad bara blir till en liten sticka om några månader?

Jag ber om ursäkt om du tycker jag kritiserar dig, det är inte meningen.

Ja, hur går man vidare? Jag önskar såå att jag hade svaret till just dig. För du är inte värd det helvetet du går igenom. Jag vet verkligen inte vad och hur du ska göra. Äktenskapsrådgivning är bra, frågan är ju om det hjälper. Det är du som har det stora och svåra jobbet framför dig. Att kunna förlåta och se honom med dom ögonen du hade innan otroheten. Eller tom se honom med helt andra ögon men till det bättre.

Att lära sig att leva med taggen är nog något du antagligen måste göra, eller åtminstone med en liten sticka i framtiden. Frågan är ju om och/eller hur mycket det kommer att tära på dig. Tyvärr kan vi inte se in i framtiden, men jag hoppas att du kan, om tex 10 år, ärligt säga att du gjorde rätt i att stanna och att ert liv är lyckligt. Att du aldrig slog knut på dig själv för att rädda äktenskapet och känna dig misslyckad bara för därför.

Du är värd så mycket mer än ett "halvt" liv.
Svar på tråden Nygift och otrogen