Nygift och otrogen
Jag har, till skillnad mot många andra här i tråden, erfarenhet av att det faktiskt kan bli bra efter en otrohet. Min blivande fru var otrogen i början av vårt förhållande. Jag kom på dem när de hånglade. Den synen brände sig fast på näthinnan för evigt. Vi hade natten innan lovat varandra att aldrig såra varandra....
Hon ångrade sig och var genuint ledsen. Jag tog några veckor på mig för att besluta vad jag ville. Hon ville inte att det skulle ta slut. Jag var nog nån sorts idealman för henne. Men den andre var förstås mer spännande. Rockstar light som han är med gott om villiga kvinnor runt sig medan jag är en akademiskt välutbildad och stabil man med chefsjobb som tävlade i en konditionssport. Jag bestämde mig för att ge förhållandet en chans. Jag fick jobba hårt med min tillit till henne. Hon fick bevisa genom handling att jag kunde lita på henne. I dag, 15 år senare, är vi fortfarande ett par, gifta och mycket lyckliga. Men det var ingen enkel resa för mig. Jag skällde och anklagade henne en tid efter sveket, men jag förstod sen att det aldrig kommer funka om jag inte kan gå vidare utan att ständigt riva upp skiten. Så jag bestämde mig för att aldrig ta upp det igen. Jag vill med denna historia berätta att det faktiskt går att komma över en otrohet liknande den TS beskrivit och sen leva lyckligt tillsammans. Men det kräver mycket av båda två!