Anonym (Kvinna86) skrev 2020-05-28 19:14:11 följande:
Nu får det fan vara nog! Tror ni att ni hjälper mig när ni skriver som ni gör? Har ni inget snällt att skriva?! Något peppande?! Fattar ni inte att ni gör mig ledsen!! Min man är ingen ond mördare som bara längtar efter att såra mig igen......
Det är ingen som har avsikten att göra dig ledsen, avsikten är att du ska öppna ögonen! Men det är bara att inse att trots denna evinnerligt långa tråd så har du inte förändrats sedan första inlägget.
Det är klart att det känns bättre mellan er precis just nu, när ni pratat och kommit fram till något. Problemet är bara att det är lätt att säga rätt saker (alltså från mannens håll) men han ska ju efterleva det också och det är klart att han kan göra det nu ett tag.
Det är bara kort och enkelt så att hans ego, hans lustar, hans liv
går före ditt (för att han är van att det har varit så). Du lappar och lagar, han säger förlåt, och sen tror han att allt är ok sen. T.o.m DU själv anser att hans behov är viktigare än dina egna.
Att börja titta på nytt hus kan göra så att det känns kul igen, man får något att se fram emot, men som någon skrev - sen då? Ett hus är ett tomt skal, det är relationen mellan er, det som pågår inne i era huvuden som är det som ska lagas, inte bostaden. Jag hoppas du förstår.