• liloma

BF augusti 2020 - stannar på FL

GästenT skrev 2020-07-23 20:21:56 följande:

Jag har haft så snabba förlossningar. Får aldrig heller regelbundna värkar. Så med förra hann jag nästan inte in och med första barnet öppnade jag mig från 7cm och födde på mindre än 30min. Utan regelbundna värkar. Så är lite nojig att föda hemma. Hehe. Är inte så sugen på det... sen läkare läste igenom båda mina förlossningar och konstaterade direkt att det kunde vara bra att följa upp och föda mer ?kontrollerat?.

Det förstår jag med den historiken! Spännande att höra hur det går, har du fått nåt besked om igångsättning än? 
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-07-26 11:33:56 följande:
    Samma här med avslappningsövningar! Man borde verkligen börja med det nu hehe. Gör du några knipövningar? Hur många dagar FP skulle du börja att ta ut? Så sjukt svårt det där....!!
    Ja, det är det där borde, haha! Försöker göra lite knipövningar iaf en gång om dagen, har en app som påminner men ändå blir det lätt att jag skjuter upp det och hoppsan så har dagen gått :P 

Jag och min sambo har planerat vara hemma båda två, tanken är att han tar ut sina dagar under hösten och sen kommer jag ta ut mina (jag tjänar mer så vi får ut mer på att jag tar fler dagar). Då kommer vi båda ta ut 5 dagar/vecka. Men det innebär också att vi går in med en del sparpengar för att kunna göra så och klara oss, sen får vi helt enkelt leva lite snålt! Blir en omställning efter att ha jobbat och haft lön flera år, och både kunnat spara en hel del och ändå unnat sig saker! 

Hur har ni planerat? 
  • liloma
    MsSuzyLee skrev 2020-07-26 09:49:44 följande:
    Nej det är inte så skönt med sparkar på dom ställena, haha. Har en punkt nere ovanför högra ljumsken där hon gillar att trycka, känns nästan som att jag har ett blåmärke där nu. Oskönt! :)

Då håller jag tummarna för att han fixerat sig till torsdag! :) det blir ju en sak mindre att oroa sig över.

Vad skönt att kunna jobba hemifrån! Vi har haft det lugnt på jobbet fram till för nån vecka sen. Nu är det väldigt mycket att göra helt plötsligt. Så nu börjar jag nästan tänka att jag skulle ha tagit ledigt lite tidigare. Men samtidigt är det skönt att kunna tjäna så mycket pengar som möjligt. Och jag var lite orolig över att tiden skulle gå så långsamt om jag skulle vara hemma och inte ha något att göra hela dagarna. Men nu känner jag att det inte skulle vara helt fel, haha. Är helt okej med att sitta i soffan och streckkolla serier. Eller sova :D

Haha, vad kul att ni slagit vad. Vad tror du? Jag har hela tiden av någon anledning känt på mig att hon ska komma tidigt, men samtidigt räknar jag typ med att gå över tiden.
    Ja, det känns som man behöver ta det lite lugnt nu på slutet, eller jag är iaf så himla mer trött och slö nu och vilar flera gånger om dagen, haha. Är också lite orolig att tiden kommer gå långsamt, men känns samtidigt skönt att snart inte behöva tänka på jobbet alls, eller åka dit. Ska försöka hitta saker att sysselsätta mig med här hemma så jag inte blir alltför uttråkad. Läsa böcker, sticka en babyfilt, rensa bilder på datorn - typ lite såna projekt! 
    Har mer eller mindre redan bosatt mig i soffan! 

Jag har gissat på 6/9, ganska inställd på att jag kommer gå över BF :P 
  • liloma
    MsSuzyLee skrev 2020-07-31 18:45:12 följande:
    Det låter helt underbart med dom projekten :) Jag somnar varje dag efter jobbet, haha. Men nu är det bara två veckor kvar. Yay!

Hur gick det hos BM?
    Ja nu är det verkligen inte långt kvar! En veckas jobb för mig, men ska bara in till jobbet sista dagen för att lämna dator och telefon och sånt, galet! 

Det gick bra! Allt såg bra ut och han var nästan fixerad :) 
    Har börjat få ont i ljumskarna på nätterna, typ som att det ilar. Är väl kanske nån typ av foglossning gissar jag? Men det gör inte lika ont på dagen! 
    Hur mår du förutom trötthet efter jobbet? 
  • liloma
    MsSuzyLee skrev 2020-08-02 05:29:52 följande:
    Åh vad skönt! Både att allt såg bra ut och att bara behöva åka in till jobbet en gång till! :)

Jag mår bra, förutom lite ont på olika ställen i bäckenet, beroende på om jag suttit eller stått eller legat ner. Så jag försöker variera :D har svullnat upp, samlat vatten antar jag, i händerna och fötterna så det ser ibland ut som när man blåser upp såna engångsplasthandskar. Tänker att jag ska stretcha och träna bäckenet, men det är omöjligt. Finns ingen energi över. Vill bara ligga i soffan såfort jag får chansen, haha. Eller i badet!

Har du nån kudde eller nåt mellan knäna när du sover? Det hjälper mig lite. Får inte lika ont som när jag sover utan.
    Känner igen mig i det där med att jag tänker att jag borde träna och göra lite övningar, men sen blir det lätt att hamna i soffan ändå... Tänker att jag får vara snäll mot mig själv ändå. 

Flyttade för 2 månader sen och nu har vi inget badkar längre, saknar det! 

Har en gravidkudde mellan benen, en kudde bakom ryggen och ibland en till kudde under armen typ, haha. Hela sängen är full och det blir varmt de här varma dagarna :P 
  • liloma
    Blandbubbel skrev 2020-08-07 22:42:41 följande:

Hejhej!

Hur går det för er? Här är det 5 dagar kvar till BF, men eftersom det är första barnet för mig så kommer jag väl antagligen gå över tiden. Har ont i ljumskar/bäcken under kvällar och mornar, speciellt på morgonen när jag inte rört mig så mycket. Knakar i höfterna varje gång jag vänder på mig :P har ni börjat få sammandragningar än? Min mage blir stenhård så fort jag rör mig. Sen slappnar den av efter en liten stund och är ok tills att jag vilar lite. Någon mer som har fått värk neråt i magen/ rumpan när ni ställer er upp från sittande? Som att det trycker neråt, som att man är riktigt riktigt bajsnödig? :P

20 dagar kvar här, och har framförallt senaste veckan också börjat få mer och mer ont i ljumskarna/bäcken under natten! Kan knappt gå när jag reser mig och oftast har det mesta släppt så småningom men idag har det suttit i mer, även om det blir bättre under dagen. Och ibland ilar det till helt plötsligt.

Får också en del sammandragningar, vissa dagar mer än andra och mer på kvällen när magen blir stenhård.
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-08-10 16:13:08 följande:
    Jaa! Det kommer gå fint. Men är svin nervös.... härligt

Med bada. Badade o simmade oxå idag :)
    Lycka till om vi inte hörs mer innan det är dags!! <3 
  • liloma
    GästenT skrev 2020-08-11 09:49:11 följande:

Lycka till allihop! Kommer gå strålande för er!

Våran son kom 7/8. Lite mörbultad efter ännu en snabb förlossning men överlag gick det bra!

Åh, grattis! 
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-08-16 09:05:33 följande:

Hur går det för er i värmen? Någon som fått bebis än? Själv är ja på bf+3. Börjar blir riktigt trött på detta. Nu förstår jag alla som säger att dagarna går extreeeeemt långsamt när man gått över. Känner lite molvärk till o från i mage/rygg men inget mer.

Ingen bebis än! Men börjar verkligen bli redo. 12 dagar till bf. Är så inställd på att gå över tiden....

Tror (delar av?) slemproppen lossnade imorse, kändes ändå som ett litet tecken även om jag vet att det kan dröja länge!

Håller med ovanstående om värmen, inte kul som höggravid!
  • liloma

Har ni fått göra ett extra ultraljud än?

Tror vissa kriterier för hinnsvepning måste vara uppfyllda, eller en kompis som födde för ett tag sen sa det häromdagen iaf! Det visste jag inte innan.

Heja er, kämpa på!

Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL