Inlägg från: Anonym (Anoo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anoo)

Ja eller nej

Beror på ålder på barnet.

• Anonym (Anoo)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-28 11:44:34 följande:

Nej. Oavsett ålder.

Risken är väl med TV likväl som dator på rummet (och mobiler!) att ungen fastnar vid en skärm snarare än att göra något vettigt av sin tid, ffa sova vid en rimlig tidpunkt men även andra saker som att vara kreativ eller umgås socialt istället. Dessutom försvåras insomnandet av det blå sken som många skärmar utstrålar, man ska alltså stänga av skärmar en timme innan sänggåendet för säkerhets skull.

När det kommer till småbarn så stämmer det ja.
    Det var därför jag undrade hur gammal pojken är.
  • Anonym (Anoo)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-28 13:25:48 följande:
    Så du tänker att tonåringar har lättare för att lägga bort skärmarna o lägga sig i vettig tid? Snarare tvärtom skulle jag säga då de biologiskt har "handikappet" att dagsrytmen är något skev i just de åren, därav att de gärna är uppe länge men sover sent på dagen. Det borde väl vara allmänt känt att just tonåring+skärm är ett av de största problemen för ungdomar idag.
    En TV på väggen sitter där den sitter. Och många somnar lättare om något är på i bakgrunden.
    Sen får du säga precis vad du vill och spelar lika duktig.

För du vet, båda mina söner hade TV på rummet och det var absolut inget bekymmer.
    Alla ungar är inte skärmberoende, har dina det problemet så ligger grunden snarare hos dig än hos dem.
  • Anonym (Anoo)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-28 14:15:37 följande:
    Förstår inte vitsen med om en TV står fritt eller på väggen? Om den är på så är den på, oavsett. Du behöver inte bli otrevlig och gå till personangrepp för att du känner dig hotad i din åsikt. Jättebra om dina söner slipper sömnproblem, uppmärksamhetsproblem och har fantastiska sociala relationer. Och återigen personangrepp... Vem har sagt att mitt/mina barn ens har skärmar, än mindre är beroende? Tänk så mycket man kan lära sig om en människa beroende på hur de beter sig online. Det jag lär mig om dig är då inte glädjande. Jag undrar hur mycket av detta du för vidare till dina barn, för i så fall är skärmar deras minsta bekymmer.
    Komiskt att du försöker "ge igen" trots att du har fel i frågan.
    Alltid lika underhållande med såna skribenter! Tungan ute
Svar på tråden Ja eller nej