Inlägg från: Anonym (Lillen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lillen)

Vad tycker ni om att SD är störst?

Hel96 skrev 2019-12-24 12:36:45 följande:

Som Sverigedemokrat jublar jag då vi är det största partiet och att det finns en chans att Sverige blir bättre igen om vi bildar regering (vilket jag tror kan komma hända). Som ni ser har Stefan och hans regering inte gjort ett bra jobb. Alls.

Vad tycker ni om SD's ökning?

Underbart eller katastrof?

Inget bråk i tråden, tack!

De é la bra dé. Landet har misskötts under många år så det är bra att det händer nåt. Förhoppningsvis åker MP ur riksdagen 2022 & då kan det bli riktigt bra. Noll invandring under några år och bort med batikhäxor & kommunister från viktiga positioner. Slut med att strössla med offentliga medel på en massa skit som inte ska tillhöra stat & kommuners områden.
  • Anonym (Lillen)

Jag har röstat SD de två senaste valen men det innebär ju inte att jag ÄR sverigedemokrat för det, utan bara att jag tycker SD är det bästa valet för närvarande, för att styra politiken & samhället i Sverige åt rätt håll.

Har tidigare röstat på andra partier, bl.a. på S men inte kallade jag mig för "sosse" för det

Har själv svårt att begripa sådana som "håller på" ett parti ungefär som folk håller på ett fotbollslag. Ett parti förändras ju hela tiden och dess representanter byts ut, liksom världen förändras.

• Anonym (Lillen)
    Missermajser skrev 2020-03-14 12:07:19 följande:

Det är inte meningen att tiderna ska påverka politiken. Poängen är att politiken ska samhället och den tid vi lever i.

Iden med att partierna ska ända sig efter "tiden" handlar om bara om att liberaler och konservativa vill avveckla folkstyret och allt statlig makt. Dom vill ha ett samhälle där privatkapitalister styr allt och dumma knegare lånar pengar, jobbar och lyder.

Dumheter!

Självklart anpassar sig partierna efter folkopinionen. T.ex. upphörde ju Vänsterpartiet, tidigare "Vänsterpartiet kommunisterna", med att driva frågan om inrättandet av en kommunistisk stat, av den enkla anledningen att de annars knappt skulle fått några röster, och då åkt ur riksdagen.

- Anpassa dig eller gå under!
  • Anonym (Lillen)
    Missermajser skrev 2020-03-15 12:39:37 följande:
    Med din filosofi så behövs ju inga partier utan det räcker med lobbyverksamhet och counter-mediapropaganda.  
    Du pratar om nån slags utopi. Jag snackar om verkligheten såsom den är, i demokratier.
Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?