Inlägg från: Missermajser |Visa alla inlägg
  • Missermajser

Vad tycker ni om att SD är störst?

KillBill skrev 2020-02-04 18:50:10 följande:
    För att det var jag som skämtade när jag postade en flera år gammal artikel om Sölvesborg.

Artikeln är dock sann och det är fascinerande att ta del av vad Sölvesborgare ägnar sig åt..

Fy, hånar du vår Svenska nationalsjäls innersta väsen. Man kan bara förstå rimligheten i mannens beteende om man är äkta Svensk, född av svenska föräldrar. Vår vackra spritkultur får man inte ifrågasätta! ;)

• Missermajser

Ang. brottsligheten så tror jag de där extrema amerikanska gangstergängen vars kultur vi släppte in i landet skulle ha slagit ned hårt från början.

De där gängen med sk snälla, missförstådda mc-romantiker kom sedermera att bli högerfjantarnas och vikingrockarnas idoler.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRw3J4/bandidos-topp-friad-for-37-skjutvapen--av-namndeman-som-gillar-band

Det är ju inte svårt att gissa var sprängämnen och vapen i förorterna kommer ifrån.

• Missermajser
    nihka skrev 2020-02-22 11:52:19 följande:
    Personer med invandrarbakgrund är överrepresenterade i VISSA brott. Du vet själv att brottslighet inte är en specifik invandrargrej. Vi hade ett rättssystem före 2015 också och straff och fängelser. Du vet också att invandrare är precis lika rädd för kriminella gäng som infödda svenskar är.

De svenska mc-gängens brott räknas inte för SDare. Dom är ju häftiga polare som säljer knark, vapen och sprängämnen...

• Missermajser
    Anonym (SD för Sveriges bästa) skrev 2020-02-22 13:12:07 följande:
    Vilka fördomar du har! Jag är högutbildad kvinna och röstar SD! Du låter lite hysterisk när du orerar om Putin i din fantasivärld, är det desperation för att du inser att ni vänstermänniskor är på väg att förlora? Förlorare brukar bli rätt desperata, särskilt om de trott sig vara på den vinnande sidan länge, och hela deras världsbild rasar.

Varför skulle vänstermänniskor se Ryssland som boven bakom SD's framgångar? Jag är vänster och vill ha alliansfrihet, folkförsvar, SWEXIT, säger nej till NATO, och vill ha begränsad invandring samt stoppa den fria rörligheten. SD håller inte med mig va?

SD's framgångar tror jag beror främst på att både den förra nyliberala högeralliansen och på socialliberalerna i mitten har misslyckats.

Den förstnämnda vill skrota den svenska välfärden för att få internationellt anpassade löner och plattare skatter(detta lyckades lite bättre). De senare ha både gjort dålig analys av situationen och är dessutom en del av de som stod bakom den tidigare regeringens planer.

Sedan har näringslivets intressen gått isär då branscher och ägarintressen ser olika ut då vissa branscher gynnas av globalism och gör högre kapitalvinster medan andras kapitalvinster stagnerar.

De vars kapitalvinster inte gynnas av den globala liberalismen har stöttat de nationalistiska alternativen ekonomiskt och därför sprider de sig bra idag. 

Identitetspolitik och annat har naturligtvis vari till nackdel för alla partier utom nationalistiska partier då dessa fångar in en bredare grupp en miljövänner, transsexualister eller andra smågrupper. Samma utveckling har givetvis funnits i Ryssland men knappast i större omfattning än någon annan stans i världen. Fenomenet med en växande konservativ nationalism är stort i hela världen just nu.

• Missermajser
    Anonym (SD för Sveriges bästa) skrev 2020-02-22 14:08:46 följande:
    Men så gulligt, du reagerar som en tillrättavisad treåring! Man påpekar att du (Vilket du visar tydligt i alla dina inlägg!) är lättkränkt, och du svara typ som en treåring: " Men durå! Näe, ja är inte lättkränkt, de är du som e de"! Kul försök, men jag tror att alla själva kan se, när de läser dina kommentarer, hur lättkränkt du är!

Och du, försök lura i någon annan att du inte är vänster. "When it walks like a duck, talks like a duck...." osv......

Riktiga borgare inser att det är med SD:s hjälp man vinner den politiska makten vid valet 2022.

Jodå, det finns visst en vinnande sida! Opinionsvindarna i samhället blåser nu till SD:s fördel och detta kommer bara att stärkas med tiden, medan vänstern tappar mark. En rörelse man kan se över nästan hela världen dessutom.
    Du ska nog inte vara för kaxig. Historien kan upprepa sig! Nationella intressen är inte alltid betryggande eller utesluter sådant som skedde i Frankrike eller Ryssland när de konservativa ståndsbevararna skulle avnjuta sina framgångar. Liberaler eller arbetarpöbel är ingen långsiktig allians för konservativa när det väl kommer till kritan.
  • Missermajser
    Anonym (SD för Sveriges bästa) skrev 2020-02-22 14:22:24 följande:
    Precis, historien kan upprepas på så sätt att om vänstern, kommunismen, får för starkt fäste kan vi få en lika vedervärdig situation som när kommunismen skördade miljontals liv. Må det aldrig hända igen! Vi måste stävja de kommunistiska krafterna, så att det aldrig, aldrig händer igen.
    Du menar förbjuda åsikter som de försöker med i Polen? Förövrigt så var Franska revolutionen inte kommunistisk. Sedan har både konservativa och liberaler förmodligen orsakat över en miljard människors död. Inte ska vi väl förbjuda dessa ideologier? Nej du vinner inget på att förakta yttrandefrihet och demokrati även om jag kan förstå att du ibland blir frustrerad på meningsmotståndare! :) 
  • Missermajser
    Wagner skrev 2020-02-22 14:43:32 följande:
    Du tycks inte begripa att kommunism per definition är antidemokrati. Kommunister vill ju avskaffa demokratin.

Så därför att du tror att de vill avskaffa demokratin menar du att man ska ta bort rätten till fria åsikter och yttrandefrihet för att man inte får ha en viss åsikt för dig?

• Missermajser
    Anonym (SD för Sveriges bästa) skrev 2020-02-22 14:53:35 följande:
    Oj, du har missat hela den "lilla" delen av historien som handlar om kommunismen? Googla Lenin, Stalin osv så kan du lära dig något nytt! Om det är några som vill "förbjuda åsikter" så är det ju kommunismen. Läs på, googla och läs på igen. Vem i tråden har förresten påstått att franska revolutionen var kommunistisk, jag har inte läst det någonstans. Du verkar ganska frustrerad själv som måste komma med halmdockor för att försöka visa din poäng!
    Det var inte du utan jag som syftade franska revolutionen ett tidigare inlägg. 
  • Missermajser
    Anonym (Lillen) skrev 2020-03-11 12:00:07 följande:
    De é la bra dé. Landet har misskötts under många år så det är bra att det händer nåt. Förhoppningsvis åker MP ur riksdagen 2022 & då kan det bli riktigt bra. Noll invandring under några år och bort med batikhäxor & kommunister från viktiga positioner. Slut med att strössla med offentliga medel på en massa skit som inte ska tillhöra stat & kommuners områden.

Snehögern räddar nog landet med sina stjärnor. Ni kan ju välja in Snefan Jakobsson igen. Han är väl en passande finansminister för både skrikhögerhäxor och snögubbar från SD-svansen. 

https://www.expressen.se/nyheter/stefan-jakobsson-sd-atalas-for-bedrageri/

• Missermajser
    Anonym (Lillen) skrev 2020-03-13 08:23:25 följande:

Jag har röstat SD de två senaste valen men det innebär ju inte att jag ÄR sverigedemokrat för det, utan bara att jag tycker SD är det bästa valet för närvarande, för att styra politiken & samhället i Sverige åt rätt håll.

Har tidigare röstat på andra partier, bl.a. på S men inte kallade jag mig för "sosse" för det

Har själv svårt att begripa sådana som "håller på" ett parti ungefär som folk håller på ett fotbollslag. Ett parti förändras ju hela tiden och dess representanter byts ut, liksom världen förändras.

Det är inte meningen att tiderna ska påverka politiken. Poängen är att politiken ska samhället och den tid vi lever i.

Iden med att partierna ska ända sig efter "tiden" handlar om bara om att liberaler och konservativa vill avveckla folkstyret och allt statlig makt. Dom vill ha ett samhälle där privatkapitalister styr allt och dumma knegare lånar pengar, jobbar och lyder.

• Missermajser
    Anonym (Lillen) skrev 2020-03-13 08:23:25 följande:

Jag har röstat SD de två senaste valen men det innebär ju inte att jag ÄR sverigedemokrat för det, utan bara att jag tycker SD är det bästa valet för närvarande, för att styra politiken & samhället i Sverige åt rätt håll.

Har tidigare röstat på andra partier, bl.a. på S men inte kallade jag mig för "sosse" för det

Har själv svårt att begripa sådana som "håller på" ett parti ungefär som folk håller på ett fotbollslag. Ett parti förändras ju hela tiden och dess representanter byts ut, liksom världen förändras.

Det är inte meningen att tiderna ska påverka politiken. Poängen är att politiken ska forma samhället och den tid vi lever i.

Iden med att partierna ska ända sig efter "tiden" handlar om bara om att liberaler och konservativa vill avveckla folkstyret och allt statlig makt. Dom vill ha ett samhälle där privatkapitalister styr allt och dumma knegare lånar pengar, jobbar och lyder.

• Missermajser
    Anonym (Lillen) skrev 2020-03-15 08:57:39 följande:
    Dumheter!

Självklart anpassar sig partierna efter folkopinionen. T.ex. upphörde ju Vänsterpartiet, tidigare "Vänsterpartiet kommunisterna", med att driva frågan om inrättandet av en kommunistisk stat, av den enkla anledningen att de annars knappt skulle fått några röster, och då åkt ur riksdagen.

- Anpassa dig eller gå under!

Det är det som är själva idiotin i Sverige. Varje parti borde stå för sin ideologi även när de inte får medvind. Man går inte under för att man låter bli att slicka röv och söka medhåll.

• Missermajser
    Anonym (Lillen) skrev 2020-03-15 08:57:39 följande:
    Dumheter!

Självklart anpassar sig partierna efter folkopinionen. T.ex. upphörde ju Vänsterpartiet, tidigare "Vänsterpartiet kommunisterna", med att driva frågan om inrättandet av en kommunistisk stat, av den enkla anledningen att de annars knappt skulle fått några röster, och då åkt ur riksdagen.

- Anpassa dig eller gå under!
    Med din filosofi så behövs ju inga partier utan det räcker med lobbyverksamhet och counter-mediapropaganda.  
  • Missermajser
    Padirac skrev 2020-03-15 15:58:17 följande:
    Vs fjärmande från kommunismen fick sin kulmen iom att Sovejtkommunismen gick under - det hade pågått sedan -60talet då VPK närmade sig eurokommunismen. Sovjetkommunismens finansiella bidrag till VPK slutade då kommunismen i Sovjet föll. Ryssland har nu nya bundsförvanter i politiska rörelser far-right
    Missermajser skrev 2020-03-14 12:07:47 följande:

Det är inte meningen att tiderna ska påverka politiken. Poängen är att politiken ska forma samhället och den tid vi lever i.

Folkopinionen och aktuella händelser i tiden påverkar partierna då de inte enbart driver ideologiska frågor utan också praktisk realpolitik som svar på opinion och aktuella händelser. Samtidigt driver partierna opinion utifrån sin ideologi för aktuella frågor och frågor partierna ser som viktiga för såväl korta som långa målbilder.

Det är i allt ett växelspel mellan partier med ideolog och opinion som jag ser det.

Naturligtvis påverkar aktuella händelser politiken. Jag är helt med på att praktisk realpolitik drivs utifrån rådande omständigheter och som svar på opinion. Nu syftade jag mer på den trend med djupare ideologiska förändringar i partiernas respektive ideologi på deras kongresser.

Att anpassa efter opinion är en följd av avregleringar som har både ideologiska och materiella förklaringar. Högern vill ha en stat med så smalt inflytande så möjligt. Det får naturligtvis den effekten. 

Att styra en utveckling åt "rätt håll" genom att byta parti för att man vill begränsa invandring eller har belånat sig högt på företaget och fastigheten och röstar för passande penningpolitik m.m. har lett till det vi har nu. En lite mer konservativ vs en lite mer liberal höger eller mittenpolitik. Än mer kan jag tycka att det Lillen benämner som utopi är högst eftersträvansvärt. 

För att lirka in en kommentar om nämnda V/VPK så kan jag bara konstatera att den ideologiska flexibiliteten inom den borgerliga demokratin kommer att omforma eurokommunismen på samma sätt som den omformat socialdemokratin.

Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?