Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Vad tycker ni om att SD är störst?

FDFMGA skrev 2019-12-25 15:35:35 följande:

Helt okej att SD är störst av de partier som verkar vilja bilda ett än så länge ganska löst sammanhållet högerpopulistiskt block.

Pendeln har alltid en tendens att svänga fram och tillbaka och Sverige är inte ensamma om för närvarande ha den i ett extremt fördumningsläge.

SD får gärna växa lite mer, under förutsättning att SD och de båda småpartier som cirklar kring dem inte tillsammans ökar.

Mardrömsscenariot vore ett starktKD - eller mer realistiskt ett starkt M - som hade varit det stora partiet inom samarbetstrion och som hade varit villiga att bilda en regering med hjälp av KD och SD.

En högerpopulistisk regering med förankring i såväl det bruna som det krista - det låter som rena helvetet.

Men så länge det inte finns en blåbrunkristen majoritet och så länge trions totala stöd inte växer så borgar det faktum att SD är störst inom trion för att trions inflytande blir förhållandevis begränsat.

Sicken rappakalja!
    Vänta du och se, tids nog bildar SD, M och KD regering med egen majoritet. Det ser jag fram mot.
  • Anonym
    FDFMGA skrev 2019-12-25 16:09:18 följande:
    Vist kan man tycka att det är rappakalja den blåbrunkristna alliansen serverar och att rappakaljan blir allt brunare ju större SD blir relativt de båda satellitpartierna.

Hursomhelst så spelar det inte så stor roll, det väsentliga är att de blåbrunkristna inte tillsammans ökar.

Och som du säkert sett så vinner inte rappakaljan något opinionsstöd utan stödet har varit ungefär lika stort under det senaste året.

Och detta mot en bakgrund av ett år som i mångt och mycket i medierna har präglats av gängskjutningar och sprängningar.

Att SD är tongivande och störst bland de brunblåkristna borgar för att altenativet, rappakaljan som du kallade det - ter sig rätt härsketSkrattande
    Eftersom jag vet att du inte är ointelligent, så förstår jag ju att du missförstår min kommentar med flit.

Om jag mot förmodan har fel så säg bara till så ska förklara hur jag menade. Tycker inte att min lilla text kan missförstås om man inte har en extrem, handikappande brist på läsförståelse! 
  • Anonym
    KillBill skrev 2019-12-28 15:07:16 följande:
    Nu är du riktigt löjlig. En persons hudfärg är inget hinder för rasism. Att en konservativ politiker skulle sitta i styrelsen för en vänsterorganisation är däremot inte sannolikt.
    Det spelar liksom ingen roll hur mycket du försöker, Expo är extremt vänster ändå.
  • Anonym
    Padirac skrev 2019-12-28 15:52:03 följande:
    https://expo.se/om-expo

Utbildning ? Varje dag föreläser Expo någonstans i Sverige på skolor, myndigheter, organisationer och företag. Utbildningsverksamheten syftar till att stärka människors kunskap om rasismens mekanismer, idéer, historia och nutida organisering.

"Föreläser"?
    Eller propagerar?

Vad tycks om denna utbildning t ex?
    "https://expo.se/utbildning/fo%CC%88rela%CC%88sningar/om-sverigedemokraterna"

Ett utdrag ur "kursens" innehåll: "Under föreläsningen förklarar vi partiets politiska vision, strategier, politik"?  Om man är intresserad av Sverigedemokraternas politik så vore det kanske bättre att antingen läsa partiprogrammet eller att kontakta partiet? Istället för att gå en "kurs" hos några som uppenbarligen gör allt för att svärta ner dem?

• Anonym
    Padirac skrev 2019-12-28 17:00:07 följande:
    Med tanke på SDs  bakgrund och nuvarande ställningstaganden är det inte konstigt att en organisation som arbetar mot rasism föreläser om Sverigedemokraterna som grundades av nazister och fascister och fortfarande har företrädare med nazistiska böjelser och ett tydlig rasistiskt principprogram.

Om SD inte vill granskas av en organisation som arbetar mot rasism så kanske SD skulle försöka förändras från det de varit och fortfarande är.  
    Hur tänker du om V´s bakgrund? Tror du att de är annorlunda än innan VPK? Om ja, varför? Om nej, varför? Och varför/varför inte ska man väga in partiets historia i den nutida politiken?

Sverigedemokraternas politiska vision, strategier, politik handlar dessutom om framtid. Inte om dåtid.
  • Anonym
    Padirac skrev 2020-02-01 23:30:46 följande:
    I debatten om kvotflyktingar pratar Jimmy Åkesson om andra flyktingar.. shit vad bra han debatterade kvotflyktingar i SverigeTomte
    Jimmy? Vem är det? Tomte
  • Anonym
    Padirac skrev 2020-02-02 00:01:52 följande:
    ja just det - han heter ju Jimmie. Du vet nog vem det är
    Självklart vet jag det. 
    Jag tycker det är fånigt av dig att medvetet stava hans namn fel.
  • Anonym
    KillBill skrev 2020-02-22 13:44:27 följande:

Magdalena Scholl, född 9 maj 1921 i Forchtenberg, död (avrättad) 22 februari 1943 av Nazisterna i München, var en tysk student och motståndskämpe under andra världskriget. Hon var aktiv i motståndsgruppen Vita rosen som med fredliga medel bekämpade den nazistiska regimen. I februari 1943 dömdes hon tillsammans med sin bror Hans Scholl och vännen Christoph Probst till döden och avrättades genom giljotinering.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sophie_Scholl
    https://sverigesradio.se/avsnitt/1008211

SD grundades 1988 av veteraner inom svensk nazism

Det är naturligtvis djupt tragiskt det som hände.

Men, du måste förstå att det hänt mycket inom SD på över 30 år.
    Varför är det bara SD´s förflutna som spelar roll?
    Tror du att alla andra partier har fläckfritt förflutet?

Jag tycker du ska lägga ditt hat på dem som förtjänar det i denna fråga. Det är inte SD. Det är NMR.
  • Anonym
    Anonym (Baghdad Bill) skrev 2020-02-22 13:50:50 följande:

Jag tycker ingenting, då det uppenbart är illvilliga falska rykten spridna av Sverigedemokraternas välkända svans. Vår statsminister Stefan Löfven har givetvis ett fortsatt stort stöd inom partiet och forstätter att visa äkta ledarskap, något man knappast kan säga om en viss herr Åkesson.

Tror du att Åkesson inte är populär i de egna leden?
    I så fall kan jag berätta att du har fel. 
Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?