Inlägg från: Anonym (Demokrat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Demokrat)

Vad tycker ni om att SD är störst?

Om den uppmätta ökningen för SD håller i sig så står vi inför en ekonomisk, social och ideologisk katastrof. Det är beklämmande att detta tillåts ske i modern tid. Bevare oss väl vid nästa val, och om SD kommer till makten på riktigt så har vi en exitplan som kan träda i kraft.

• Anonym (Demokrat)
    Anonym (Fall On Me.) skrev 2019-12-24 23:36:20 följande:

vAD tycker du om att sd inte behandlas demokratiskt?

De får inte vara med i viktiga samtal om ex. terrorism trots att de varnat för det som nu hänt, vi har några tusen potentiella terrorister i Sverige från MENA.

Jag är rädd för att du, precis som många andra av dina kompisar, tyvärr inte vet vad det är ni pratar om och ni slänger er med stora ord (t.ex. demokrati) utan att riktigt förstå er på den parlamentariska processen. Seså, läs på lite nu så hörs vi senare.
  • Anonym (Demokrat)

Herregud. Nej. Kliar det i fingrarna nu? Vill du börja skriva saker som "vänsterbliven" eller kanske "det är dags att vakna"? Sätt dig på gångerna i så fall. Nu är vi helt OT.

• Anonym (Demokrat)

Gångerna = fingrarna. Ber om ursäkt.

• Anonym (Demokrat)
    Deacon skrev 2019-12-25 00:36:04 följande:

Varför står vi inför en ekonomisk, social och ideologisk katastrof om ökningen håller i sig? Utveckla gärna hur du tänker för vi är nog många som är helt oförstående inför ditt lätt dramatiska påstående. Enligt min mening är vi ju till stora delar redan där och det enda parti som de facto inte kan lastas för nuvarande situation, oavsett hur många år vi ser tillbaka i tiden, är SD.

Jag tänker inte engagera mig särskilt mycket i den här diskussionen, och jag är ganska övertygad om att du inne kommer att lägga någon energi på att läsa de länkar jag använder för att visa vad jag menar. Men visst, såhär i korthet:

1) ekonomisk katastrof: SD:S budget är helt uppåt väggarna, den går inte ihop, och jag tycker att det förklaras enkelt här www.svd.se/flera-miljardhal-i-sds-politik--klarar-inte-pensionarslofte

2) social katastrof: har du ens läst SD:s principrogram? Förmår du att tänka dig in i en vardag och ett samhälle som ser ut som de vill ha det? Kvinnorna går hemma och tar hand om barnen, männen arbetar. Ingen abort efter vecka tolv. Två exempel där bara.

3) ideologisk katastrof: har du ens läst SD:s principrogram? Kultur till exempel, är något som hålls innanför nationens gränser. En annan grej är det borttaget ur text men inte ur sinne - formuleringen om den nedärvda essensen. SD är rasister och nationalister som försöker (och lyckas ibland) ta sig in till makten.

Usch.
  • Anonym (Demokrat)

Från den här sidan når du SD:s dokument. Just nu är inte principprogrammet publicerat, men det kommer väl.

sd.se/dokument/

• Anonym (Demokrat)
    Anonym (R) skrev 2019-12-25 23:02:19 följande:

Låt mig gissa, du är en av dessa personer som tycker det är kanon med mångkulturellt samhälle och människors lika värde?

Tänk till lite och förstå litegrann vad SD vill.

Om inte kan jag varmt rekommendera dig åka ner och jobba i Saudi och andra muslimska länder så kommer du förstå och din åsikt kommer med 110% säkerhet ändras.

Nej jag är inte rasist. Ja, jag röstar på SD.

Jag har jobbat i dessa länder i över 15 år inom sjukvården.

Hej, du som jobbat inom sjukvården i dessa länder i över 15 år. Jag ser att du ger intryck av att människor inte har lika värde. Hoppas att du håller dig långt från svensk sjukvård, verkar inte som att du är bekant med SFS 2017:30 3 kap 1 paragraf.
Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?