Deacon skrev 2019-12-25 00:36:04 följande:
Varför står vi inför en ekonomisk, social och ideologisk katastrof om ökningen håller i sig? Utveckla gärna hur du tänker för vi är nog många som är helt oförstående inför ditt lätt dramatiska påstående. Enligt min mening är vi ju till stora delar redan där och det enda parti som de facto inte kan lastas för nuvarande situation, oavsett hur många år vi ser tillbaka i tiden, är SD.
Jag tänker inte engagera mig särskilt mycket i den här diskussionen, och jag är ganska övertygad om att du inne kommer att lägga någon energi på att läsa de länkar jag använder för att visa vad jag menar. Men visst, såhär i korthet:
1) ekonomisk katastrof: SD:S budget är helt uppåt väggarna, den går inte ihop, och jag tycker att det förklaras enkelt här
www.svd.se/flera-miljardhal-i-sds-politik--klarar-inte-pensionarslofte
2) social katastrof: har du ens läst SD:s principrogram? Förmår du att tänka dig in i en vardag och ett samhälle som ser ut som de vill ha det? Kvinnorna går hemma och tar hand om barnen, männen arbetar. Ingen abort efter vecka tolv. Två exempel där bara.
3) ideologisk katastrof: har du ens läst SD:s principrogram? Kultur till exempel, är något som hålls innanför nationens gränser. En annan grej är det borttaget ur text men inte ur sinne - formuleringen om den nedärvda essensen. SD är rasister och nationalister som försöker (och lyckas ibland) ta sig in till makten.
Usch.