Anonym (Bapim) skrev 2019-12-26 06:54:48 följande:
Ha ha SD är KAOS! Det enda de gör är att skrämma upp folket för att få fler anhängare. Dessvärre är så många svenskar blåögda och naiva att de köper denna skrämseltaktik rakt av.
Nu vill jag inte försvara hela SD, men vad jag ser i min närmiljö, vad jag och andra, grannar, vänner, kvinnor, barn drabbats av är följande:
1. Dagis har kollapsat, stress mobbing och övergrepp spreds mellan barn pga för stora barngrupper, man ombads ständigt hämta sina barn pga undertalig peronal. Mina barn bytte dagis 3 ggr pga ovanstående.
2. Sjukvården kollapsad - vård garanteras ej inom utsatt tid, ens vid cancermisstanke, som i mitt fall ( kötiden var många månader öängre än utlovat officiellt, trodde jag skulle dö av cancer innan behandling påbörjades). Eviga telefonköer. Vi var tvungna att skaffa privat vårdförsäkring, för mkt dyra pengar trors att vi arbetar o betalar skatt
3. Skolan har kollapsat, kvaliteen på undervisningen låg, saknas lärare. Barn i mitt område kommer inte in på skolan som ligger närmast, utan måste åka långt kommunalt till andra skolor, pga att vissa har förtur, som aldrig har bidragit med skattepengar. Vad får vi för våra skattepengar?
I förortena satsas det enormt med pengar på materiella saker som biljardbort och aktiviteter som fantastisk musikundervisning. I mitt område finns inget sånt. Man lägger ner allt. Det är omöjligt att få plats i musikundervisningen, och det finns ingen som drar i barnen, för att skapa något intresse. Våra barn liksom behövs inte, är inte viktiga , förutom för att dra ihop Framtida skattepengar.
4. Kriminaliteten har exploderat - På mina tre barns skolor (inkl gymnasium) sker skjutningar, drogförsäljning på skolgården, drogförsäljning via skolchattar o instagram, stölder av jackor telefoner earpods (sker helt öppet, tex under gympalektionerna, tjuvarna blir sedda men ingen kan göra nåt), mopedstölder. I närmiljön sker rån och misshandel av unga.
Förövare av allt ovanstående är framförallt ungdomar som är första andra generationens invandrare från utsatta områden. Det är som en sorts maffia som drar omkring.
Desutom extremt många inbrott.
5. Vårt pensionssystem är inte stabilt - jag är inte glad att man höjer pensionsåldern. Vet inte hur jag ska orka. Jag arbetar o betalar skatt. Utmattad. Det sticker mig inögonen att förstå att mina pengar går till folk som aldrig bidragit till värt land, de bara lyfter de pensionspengar jag hade sett fram emot att njuta av på min ålderdom.
6. Det verkar omöjligt för mina barn att flytta hemifrån. Det sticker i ögonen att nyanlända har förtur till bostäder, samt att jag Och andra skattebetalare betalar för dem.
7. Det finns mycket mer , men avslutar ändå här