Inlägg från: Anonym (Också från V - SD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Också från V - SD)

Vad tycker ni om att SD är störst?

Jag upplever att vårt land blivit kidnappat av rörelser med en agenda att förstöra förtroendet för samhällskontraktet, och suga ut rikedomarna ur det Sverige som vi, Svenska medborgare ägde tillsammans en gång i tiden.

Det har gjorts på många sätt under många år, och ett sätt är att ta emot alldeles för många människor på kort tid, utan en hållbar plan för hur finansiera integrering på ett värdigt sätt.

Istället ska den svenska arbetarklassen och medelklassen slita och slava för att betala skatt, men deras barn får allt mindre, inget funkat, det finns inte pengar till nåt, SOS alarm, dagis, skola, sjukvård, polis, inget funkar. Kriminaliteten och droger breder ut sig, våra barn hotas i hemmiljöer och skolor. Men nyanlända får förtur till allt, och det ska betalas av den arbetande befolkningen.

Detta är inte hur ett land ska styras anser jag. Man ska lojalt ta hand om varandra, betala skatt osv, men det är huvudlöst att rasera landet så som nu skett, och endast tala om de utsattas behov, och att filk ska komma hit från hela världen och få sin framtid betald av Oss som arbetar. Det är för tungt!!! Våra barn behöver fungerande dagis och skolverksamhet, men alla pengar ska tydligen gå till de utsatta.

Anonym (Inte bra) skrev 2019-12-26 00:16:27 följande:

Jag kan förstå att SD vinner mark nu när otryggheten breder ut sig i samhället. Men jag tycker inte om det. För mig är SD ett parti skojare som absolut inte är redo för att styra ett land. De som tror att de kommer att fixa allting genom att slänga ut invandrare kommer att bli grundligt besviken den dagen ingenting funkar ändå. Har svårt att tro att de ens skulle klara sig några månader i regeringsställning.

Det som förvånar mig är att det är så många socialdemokratiska väljare som röstar på SD. Har de helt missat att detta parti är mer till höger än moderaterna i sin politik?! Och då menar jag inte i frågor som rör invandringen utan i frågor om skatter, arbetsrätt, socialförsäkringar osv. De vill ju skapa ett Sverige där inte ens alla svenskar kommer att platsa utan bara de som bidrar på rätt sätt. Hur kan deras väljare veta att det inte är de själva som kommer att tillhöra nästa grupp som ska frysas ut ur samhället?

Jag tror att manga uppfattar situationen med samhallets sonderfall och hur arbetarklassens o medelklassems trygghet kollapsar som sa forfarlig att de ar beredda till vad som helst bara vi inte tar in annu fler bidragstagare hela varlden. Det maste fa ett stopp och socialdemokraterna har inte skyddat vart samhalle
    Anonym (Bapim) skrev 2019-12-26 06:54:48 följande:

Ha ha SD är KAOS! Det enda de gör är att skrämma upp folket för att få fler anhängare. Dessvärre är så många svenskar blåögda och naiva att de köper denna skrämseltaktik rakt av.

Nu vill jag inte försvara hela SD, men vad jag ser i min närmiljö, vad jag och andra, grannar, vänner, kvinnor, barn drabbats av är följande:

1. Dagis har kollapsat, stress mobbing och övergrepp spreds mellan barn pga för stora barngrupper, man ombads ständigt hämta sina barn pga undertalig peronal. Mina barn bytte dagis 3 ggr pga ovanstående.

2. Sjukvården kollapsad - vård garanteras ej inom utsatt tid, ens vid cancermisstanke, som i mitt fall ( kötiden var många månader öängre än utlovat officiellt, trodde jag skulle dö av cancer innan behandling påbörjades). Eviga telefonköer. Vi var tvungna att skaffa privat vårdförsäkring, för mkt dyra pengar trors att vi arbetar o betalar skatt

3. Skolan har kollapsat, kvaliteen på undervisningen låg, saknas lärare. Barn i mitt område kommer inte in på skolan som ligger närmast, utan måste åka långt kommunalt till andra skolor, pga att vissa har förtur, som aldrig har bidragit med skattepengar. Vad får vi för våra skattepengar?

I förortena satsas det enormt med pengar på materiella saker som biljardbort och aktiviteter som fantastisk musikundervisning. I mitt område finns inget sånt. Man lägger ner allt. Det är omöjligt att få plats i musikundervisningen, och det finns ingen som drar i barnen, för att skapa något intresse. Våra barn liksom behövs inte, är inte viktiga , förutom för att dra ihop Framtida skattepengar.

4. Kriminaliteten har exploderat - På mina tre barns skolor (inkl gymnasium) sker skjutningar, drogförsäljning på skolgården, drogförsäljning via skolchattar o instagram, stölder av jackor telefoner earpods (sker helt öppet, tex under gympalektionerna, tjuvarna blir sedda men ingen kan göra nåt), mopedstölder. I närmiljön sker rån och misshandel av unga.

Förövare av allt ovanstående är framförallt ungdomar som är första andra generationens invandrare från utsatta områden. Det är som en sorts maffia som drar omkring.

Desutom extremt många inbrott.

5. Vårt pensionssystem är inte stabilt - jag är inte glad att man höjer pensionsåldern. Vet inte hur jag ska orka. Jag arbetar o betalar skatt. Utmattad. Det sticker mig inögonen att förstå att mina pengar går till folk som aldrig bidragit till värt land, de bara lyfter de pensionspengar jag hade sett fram emot att njuta av på min ålderdom.

6. Det verkar omöjligt för mina barn att flytta hemifrån. Det sticker i ögonen att nyanlända har förtur till bostäder, samt att jag Och andra skattebetalare betalar för dem.

7. Det finns mycket mer , men avslutar ändå här
    Anonym (Också från V - SD) skrev 2019-12-26 09:55:04 följande:

Nu vill jag inte försvara hela SD, men vad jag ser i min närmiljö, vad jag och andra, grannar, vänner, kvinnor, barn drabbats av är följande:

1. Dagis har kollapsat, stress mobbing och övergrepp spreds mellan barn pga för stora barngrupper, man ombads ständigt hämta sina barn pga undertalig peronal. Mina barn bytte dagis 3 ggr pga ovanstående.

2. Sjukvården kollapsad - vård garanteras ej inom utsatt tid, ens vid cancermisstanke, som i mitt fall ( kötiden var många månader öängre än utlovat officiellt, trodde jag skulle dö av cancer innan behandling påbörjades). Eviga telefonköer. Vi var tvungna att skaffa privat vårdförsäkring, för mkt dyra pengar trors att vi arbetar o betalar skatt

3. Skolan har kollapsat, kvaliteen på undervisningen låg, saknas lärare. Barn i mitt område kommer inte in på skolan som ligger närmast, utan måste åka långt kommunalt till andra skolor, pga att vissa har förtur, som aldrig har bidragit med skattepengar. Vad får vi för våra skattepengar?

I förortena satsas det enormt med pengar på materiella saker som biljardbort och aktiviteter som fantastisk musikundervisning. I mitt område finns inget sånt. Man lägger ner allt. Det är omöjligt att få plats i musikundervisningen, och det finns ingen som drar i barnen, för att skapa något intresse. Våra barn liksom behövs inte, är inte viktiga , förutom för att dra ihop Framtida skattepengar.

4. Kriminaliteten har exploderat - På mina tre barns skolor (inkl gymnasium) sker skjutningar, drogförsäljning på skolgården, drogförsäljning via skolchattar o instagram, stölder av jackor telefoner earpods (sker helt öppet, tex under gympalektionerna, tjuvarna blir sedda men ingen kan göra nåt), mopedstölder. I närmiljön sker rån och misshandel av unga.

Förövare av allt ovanstående är framförallt ungdomar som är första andra generationens invandrare från utsatta områden. Det är som en sorts maffia som drar omkring.

Desutom extremt många inbrott.

5. Vårt pensionssystem är inte stabilt - jag är inte glad att man höjer pensionsåldern. Vet inte hur jag ska orka. Jag arbetar o betalar skatt. Utmattad. Det sticker mig inögonen att förstå att mina pengar går till folk som aldrig bidragit till värt land, de bara lyfter de pensionspengar jag hade sett fram emot att njuta av på min ålderdom.

6. Det verkar omöjligt för mina barn att flytta hemifrån. Det sticker i ögonen att nyanlända har förtur till bostäder, samt att jag Och andra skattebetalare betalar för dem.

7. Det finns mycket mer , men avslutar ändå här

Vad jag menar med ovanstående inlägg är att vi, Sveriges arbetande befolkning inte får tillbaka vad vi betalar in inskatt. Istället marginaliseras vi till förmån för de utsatta. Vi har helt enkelt tagit in för många människor på alltför kort tid. Och det kostar att harmonisera vår demokrati, och de pengarna finns inte, utan tas genom nedskärningar. Trors det så räcker reursena inte, utan följden är att kriminaliteten breder ut sig.

Senast igår stod det i tidningen om ett förslag från regeringe (tror jag det var) att lärare skall få högre lön i utsatta områden!

Detta kommer ytterligare att dränera den arbetande- medel- klassens barn på kunskap och kompetent undervisning!

Det händer redan idag, då de omtyckta skickliga lärarna på mina barns skola byter till förortsskolor där de har chansen att få mycket högre lön, och de ersattes med lärare som var närapå oanställbara i sin inkompetens. Och rektor sade att det finns ingen annan personal att få tag på.

Detta talas inte om i de etablerade partierna, istället lägger man förslag på förslag som ytterligare raserar vårt samhälle och förtroendet för samhällskontraktet! Därför har jag fått nog! Det är galenskap att förstöra vårt samhälle på dethår sättet!
    Padirac skrev 2019-12-28 16:22:41 följande:

Så du menar att det är invandringen och invandrarna som har fått alla pengar och resurser? 

Det är ett 'blamegame' som extremhöger och rasister vill få alla att tro på, men det är inte sant - jag vet inte om du bara gått på rasisternas propaganda eller om det är du som driver den för att ursäkta rasismen?

Jag tycker att denna ledare i Aftonbladet lyckas peka på några intressanta punkter, dels resursfördelning i meningen att skattepengar går till företagsvinster istf att gå till det almänna, dels att högerpolulistisk rasism blivit mainstream

www.aftonbladet.se/ledare/a/BR4REw/240-miljarder-skal-darfor-ar-krisen-inte-invandrarnas-fel

"Inför valet 12 december har brittiska Labour släppt en reklamfilm om invandring.En politiker står på en scen framför arga människor. De klagar på skolorna, bristen på bostäder och att mamma inte får vård.

? Jag vet att ni alla är arga, säger politikern lugnande, men det finns en enkel förklaring, allt är hans fel.

Han pekar på en i publiken med mörkare hy.

? Vad har Ali att göra med min mamma? undrar mannen som frågat om vården.

? Tja, han är invandrare. Om vi gör oss av med Ali blir vårdköerna kortare.

? Men, jag är ju läkare, invänder Ali.

Från scenen förklarar politikern pedagogiskt att allt är invandrarnas fel, nedskuren offentlig service, skolor, sjukhus, rubbet. När publiken vänder sig om för att titta på Ali ger politikern en stor portfölj med pengar till en miljonär som sitter bredvid honom på scenen.

Texten ?När politiker börjar skylla på invandrare så vet du att de har slut på ursäkter? flimrar fram på skärmen.

Tänk så fort ett politiskt samtal kan förändras, funderar jag.

För bara något år sedan hade budskapet ?Allt är invandrarnas fel? mötts av hårt motstånd även här i Sverige. Eller i varje fall av ett torrt: ?hur vet du det??.

Att den tiden är förbi blev tydligt efter Stefan Löfvens framträdande i Agenda förra söndagen. Hans främsta "klavertramp" var att han inte tror brottslighet beror på invandring.

Markus Kallifatides, ekonom och ordförande i S-föreningen Reformisterna, har i flera artiklar pekat på att samhällsdebatten hela tiden missar den uppenbara elefanten i rummet. Om man jämför skattekvoten för tjugo år sedan med i dag så har samhället 240 miljarder mindre i skatteintäkter att röra sig med. Det är 240 miljarder som varje år går till privata fickor i stället för till sjukvård, upprustning av miljonprogramsområden, polis, skolan och försvaret. Invandrarna har inte skuld till en krona av detta."

"Den tredje fasen började omkring 1980 då partierna började få verkliga framgångar i opinionen. 1986 fick Jean Marie Le Pens Nationella fronten 9,6 procent och 35 ledamöter i franska Nationalförsamlingen. Två år senare grundades Sverigedemokraterna.

Enligt Cas Mudde lever vi sedan 2000 i vad han kallar ?fjärde vågen? där högerpopulisterna har blivit mainstream.

Mudde pekar på tre kriser, 11 september 2001, finanskrisen 2008 och flyktingkrisen 2015, som drivkrafter. Partier som Fidesz i Ungern eller Lag och Rättvisa i Polen har erövrat regeringsmakten och kan omsätta rörelsens idéer i verklig politik. Inte sällan är partierna störst i opinionsmätningar och Europaval i olika länder. Den stora frågan är varför detta händer?

En av nycklarna verkar vara det Cas Mudde kallar ?mainstreaming?, att övriga partier ser samma problem och har samma lösningar som högerpopulister. Men den förklaringen räcker nog inte. SD har även något unikt att erbjuda människor, ett svar på vår tids största existentiella fråga: var hör jag hemma?"

Jag säger inte att det är invandrarnas fel.

Felet är att vi tagit hit FÖR många på FöR KORT TID UTAN ATT SÄKRA RESURSER. Det har i get med alla invandrare att göra. De har med den förda politiken att göra.

Då blir resultatet att kriminaliteten breder ut sig.
Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?