Sambo beroende av AA möten
Jag har också gått på möten under en period, även varit på ett AA/NA-behandlingshem samt placerad i ett familjehem, jag skulle kunna skriva en bok om mina upplevelser.
Jag är idag drogfri sen 14 år och det är inte tack vare AA. Jag kan förstå att för en del så är det det som funkar men det är långt ifrån för alla.
Det var så strikt och enligt dem ska man gå på flera möten i veckan och följa stegen. Jag kan inte se nyttan i att efter flera år gå på möten och älta allt. Det är såklart bra att prata om det i början och gå i terapi är aldrig fel. Men jag anser att man behöver komma ut i verkliga livet, umgås med andra, plugga och arbeta och att få känna sig som en del i samhället.
Jag glömmer aldrig när jag och en annan tjej på behandlingshemmet (Vi var unga) hade en myshelg, vi hade hyrt film köpt godis och tagit ut täcken och kuddar och bara låg och myste. Det var så skönt, vi hade saknat att bara få va vanliga tonåringar och ligga och kolla på film. På morgonen när personalen kom och såg så fick vi en utskällning inför alla på hemmet att det var inte ett accepterat beteende att göra så. Det skulle vara städat och rent, sängkläder ska vara i sängen och man sitter i soffan. De sa att vi var tpå God väg att ta ett återfall för vi var tillbaks in i en ond spiral. Fy va dåligt vi mådde.
Idag kan jag ligga med mina barn i soffan med täcke och godis och bara va normal mrn det tog ett tag innan jag förstod att inte sängen behövde bäddas varje dag och att det måste vara städat och kliniskt rent överallt.
Det är en form av hjärntvätt.