• Åsa

postlåda på söndag?

Jag letar på Postnords begränsade söksida och får inte klart för mig, finns det inga brevlådor kvar där man kan posta på helger? Alla jag hittat, inklusive sista-minuten-lådor anger bara tömningstider på vardagar. Det kanske betyder att ingen töms på helger, har bara svårt att tro det.

• Svar på tråden postlåda på söndag?
  • Fjäril kär

Söndagar oftast inte någon tömning. Kan finnas tömning på dom som ligger i anslutning till utlämningsställen om de hänger direkt på en affärs gavel eller liknande.

Annars är det så att brev som läggs i postlådan på fredag efter tömningen ligger kvar till måndag.

• Rosebud

Var bor du någonstans? Klarabergsviadukten har väl alldagstömning. Inte längre lika sent som förr men ändock. ( Kanske värdelös information om du inte bor i huvudstaden?)

Postnords rutiner är svårbegripliga, bl a har de blåa regionallådorna försvunnit här och var. Finns de alls kvar nånstans?

• Rosebud

Nej, SiSiSiSi har rätt! Varken tömning eller hantering utförs längre någonstans på söndagar.

De blåa lådorna ÄR borta. Inte ens utanför Sthlm C finns nåt mer än EN gul låda.

• Åsa

Tack för svar! Hade missat den ändringen av tömningstider. Då behöver jag inte gå och leta eller ta mig iväg till sistaminutenlåda i onödan.

Svar på tråden postlåda på söndag?